Dat zeker, misschien dat het dit seizoen zowaar wat kan gaan worden
Pittsburgh Penguins - Tampa Bay Lightning 1 1,72
De Penguins keren vanavond terug naar hun eigen Mellon Arena na een perfecte 4 game road serie en mogen zich nu gaan opmaken voor vijf thuiswedstrijden op rij. Daarentegen Lightning's laatste wedstrijd was een klein drama, namelijk een 7-1 afstraffing tegen de Ottawa Senators. Ook wachten ze in Florida nog steeds op hun eerste uitoverwinning. Met Marc Andre Fleury op het doel hebben de Penguins dit seizoen nog niet verloren, de enige wedstrijd die werd verloren werd gekeept door de Penguins back-up goalie Johnson. De teams hebben allebei geen blessuregevallen. Ik verwacht dat de Penguins hun winning streak vrij gemakkelijk in tact zullen houden vanavond, speel hem 6/10.
Washington Capitals - Nashville Predators 1 1,70
Washington Capitals - Nashville Predators
Totaal aantal gescoorde goals 5,5 - Alleen reguliere tijd Over 5.5 1,76
Dit wordt de enige wedstrijd tussen de Capitals en de Predators. De Capitals wonnen afgelopen wedstrijd tegen de Sharks voor het eerst in vier wedstrijden en stopten zo hun loosing streak, waar de Predators al vier wedstrijden moeten wachten op een overwinning. Gezien dat de Predators al twee van hun laatste vier games dik hebben verloren (6-0 tegen de Stars, 6-1 tegen de Oilers) verwacht ik dat de Capitals ook flink kunnen gaan scoren vanavond. Sterspeler van de Caps Alexander Ovechkin scoorde tegen de Sharks zijn eerste twee goals ooit tegen die club met de nieuwe aanvallende top linie van de Caps, die naar mijn verwachting ook de nodige goals tegen de Predators kunnen gaan scoren. De Caps missen alleen keeper Theodore, waardoor playoff revelatie van vorig jaar Simeon Varlamov weer zijn opwachting mag maken die dit seizoen nog niet zijn playoff vorm heeft kunnen waarmaken. Buiten de winst van de Capitals waar ik vrij zeker van ben door het kwaliteitsverschil tussen de twee teams en de huidige vorm van de Predators. Ook zie ik wel brood in de over 5,5 vanavond. De Predators defensie heeft de laatste wedstrijden niet echt laten zien in vorm te zijn en met de fantastische aanval van de Capitals zal het al helemaal spectaculair worden. Aangezien de Capitals defense nou niet het sterke punt is van de ploeg uit Washington zie ik ook de Predators een paar goals maken dus zou die over 5,5 wel moeten kunnen lukken. De matchodd speel ik 6/10, de over 5,5 4/10.
Toronto Maple Leafs -
New York Rangers 2 2,05
Hier gaat het zelfde verhaal op als bij de vorige keer toen de Rangers thuisspeelden tegen de Maple Leafs. De Rangers hebben inmiddels hun winning streak uitgebreid naar zes wedstrijden en de Toronto Maple Leafs zoeken nog steeds naar hun eerste overwinning. Net zoals vandeweek speel ik weer de Rangers die vanavond een makkelijk wedstrijd hebben naar mijn verwachting.