Om alle onderdelen te kunnen lezen, dien je ingelogd te zijn.

Klik hier om in te loggen

Wedden op NHL - IJshockey

Re: Wedden op NHL - IJshockey

Berichtdoor BasNijmegen » zo 11 okt 2009, 16:33

Tijn schreef:Nope en dat maakt het spelletje juist zo leuk. Een team kan hoogtens voor een periode van vijf jaar heel goed zijn, maar dan vallen ze op een gegeven moment toch weer terug door dingen als een salarycap, het draftsysteem.

En dat is de reden dat ik minimaal 1 maand wacht voordat ik ga inzetten.... kan elk jaar alle kanten opgaan. Toch?
BasNijmegen

Unibet post count: 0

Berichtdoor Tijn » zo 11 okt 2009, 16:47

BasNijmegen schreef:
Tijn schreef:Nope en dat maakt het spelletje juist zo leuk. Een team kan hoogtens voor een periode van vijf jaar heel goed zijn, maar dan vallen ze op een gegeven moment toch weer terug door dingen als een salarycap, het draftsysteem.

En dat is de reden dat ik minimaal 1 maand wacht voordat ik ga inzetten.... kan elk jaar alle kanten opgaan. Toch?

Mwah alle kanten op is een groot woord. Je hebt in iedere conference sowieso een aantal teams waarvan je weet dat ze het dit jaar ver gaan schoppen (Flames, Penguins bijv.) en de teams voor wie dit jaar t em duidelijk niet gaat worden (Florida Panthers bijv). Over dat maand wachten geef ik je deelsgelijk, aangezien de toevalsfactor in de eerste weken nog hoger ligt doordat sommige teams nog moeten gaan draaien. Maar dan blijven er natuurlijk wedstrijden die in principe zouden moeten gewonnen worden door bepaalde teams, maar als ze dat niet doen dan schiet t niet op :lol:
Afbeelding
Tijn

Berichtdoor Tijn » ma 12 okt 2009, 17:35

New York Rangers - Toronto Maple Leafs 1 1,85
De Rangers ontmoeten vanavond de Maple Leafs in hun eigen Madison Square Garden waar ze hun vijfde opeenvolgende overwinning op rij kunnen gaan behalen. Daarentegen zijn de Maple Leafs het seizoen dramatisch begonnen en wacht het nu nog steeds op de eerste punten. De Leafs missen daarbij ook nog hun nieuwe forward Phil Kessel die in de zomer werd verkregen via een trade met de Boston Bruins.

De Rangers beginnen net zoals vorig seizoen sterk en dat komt zeker in de meest recente wedstrijden door de New Yorkse powerplay die nu goed aan het lopen is. Dit valt toe te schrijven aan de ervaren Vaclav Prospal die na een verloren seizoen vorig jaar zichzelf weer helemaal herpakt heeft maar vooral is de rookie verdediger Michael Del Zotto een van de uitblinkers tijdens de powerplay van de Rangers. Del Zotto die vorig jaar nog bij de London Knights speelde (het team waar ook supertalent John Tavares vorig jaar voor uitkwam) heeft in vijf wedstrijden al vijf punten ‘gescoord’, wat een zeer netjes gemiddelde is voor iedere speler en sowieso voor een speler in zijn debuutjaar.

Die 1,85 die je krijgt bij een New York Rangers win vind ik gezien het verschil in kwaliteit van de beide teams en gezien de streaks zeer aanlokkelijk en zie ik de Rangers de twee punten in New York houden.
Afbeelding
Tijn

Berichtdoor rob1234 » di 13 okt 2009, 11:30

Bedankt voor de tip, weer 17 euro'tjes rijker :)
rob1234

Berichtdoor BasNijmegen » di 13 okt 2009, 14:46

rob1234 schreef:Bedankt voor de tip, weer 17 euro'tjes rijker :)

Welkom Rob :D
Prima tip Tijn
BasNijmegen

Berichtdoor Tijn » di 13 okt 2009, 17:10

Kijk zulk soort dingen hoor ik graag. Mijn Oilers wonnen vanacht ook al met een prachtige 6-1, dus was eindelijk weer eens een NHL nacht waar veel goed ging. Voor vanavond speel ik heel misschien de Colorado Avalanche odd +OT, zie er verder niet heel veel interessants tussen zitten vandaag.
Afbeelding
Tijn

Berichtdoor rob1234 » wo 14 okt 2009, 10:09

Tijn schreef:Kijk zulk soort dingen hoor ik graag. Mijn Oilers wonnen vanacht ook al met een prachtige 6-1, dus was eindelijk weer eens een NHL nacht waar veel goed ging. Voor vanavond speel ik heel misschien de Colorado Avalanche odd +OT, zie er verder niet heel veel interessants tussen zitten vandaag.

had je er nog op ingezet? ik wel , bedankt :)
rob1234

Berichtdoor BasNijmegen » wo 14 okt 2009, 10:26

Hee Rob,
als je zelfs tips of ideeën hebt over NHL games, moet je ze gewoon plaatsen he.
BasNijmegen

Berichtdoor rob1234 » wo 14 okt 2009, 10:53

Hey bas,

Ik zou graag mijn tips en ideen willen geven was het niet dat ik totaal geen verstand van ijshockey heb :P .
Ik volg gewoon Tijn zen tips gaat tot nu toe meer dan aardig.
rob1234

Berichtdoor Alpa Chino » wo 14 okt 2009, 11:43

rob1234 schreef:Hey bas,

Ik zou graag mijn tips en ideen willen geven was het niet dat ik totaal geen verstand van ijshockey heb :P .
Ik volg gewoon Tijn zen tips gaat tot nu toe meer dan aardig.

Haha is ook een manier:) In ieder geval welkom op betinfo Rob!
"We voetbalden zo traag dat de vliegen zich te pletter vlogen op onze rug."
- Johan Boskamp
Alpa Chino
Beheerder

Berichtdoor Tijn » wo 14 okt 2009, 15:54

Had uiteindelijk nog de match odd gespeeld dus dat was wel leuk wakker worden :)

Carolina Hurricanes - Pittsburgh Penguins 2 2,25
Vanavond vind er een re-match plaats van de Eastern Conference finale van vorig jaar plaats, toen de Hurricanes gesweept (de serie verliezen zonder een wedstrijd te winnen) werden door de Penguins. De Penguins gingen door naar de Stanley Cup finale en wat daar gebeurde is voor de meesten wel bekend.

Dit seizoen zijn de Penguins sterk begonnen en verloren tot nu toe alleen nog maar thuis tegen de Coyotes. Daarbij waren de afgelopen drie wedstrijd on the road (een serie van alleen maar uitwedstrijden) allemaal gewonnen tegen sterke ploegen als de Flyers en de Senators. Keeper Marc Fleury heeft dit seizoen nog geen enkele wedstrijd verloren en is op het moment heel belangrijk voor de Penguins. Ook Tyler Kennedy heeft zich in de schijnwerpers gespeeld met al vier goals dit seizoen, waarvan drie beslissend waren voor de wedstrijd. De Hurricanes zijn dit seizoen allesbehalve overtuigend begonnen. Er was een overtuigende win tegen een van de zwakkere broeders in de NHL dit jaar (de Panthers, 7-2 win) en een overtime win in de derby tegen Tampa Bay. Daar staan drie verloren wedstrijden tegen de Bruins, Flyers en Lightning tegenover. Sterspeler Eric Staal moest gisteren al eerder stoppen met de training van zijn team, maar kan hoogstwaarschijnlijk vanavond gewoon weer spelen.

De sterke prestaties tijdens deze road games en het wisselvallige begin voor de Hurricanes dit seizoen brengt mij bij de Penguins die van Unibet een zeer mooie odd hebben gekregen :)
Afbeelding
Tijn

Berichtdoor Falco_S » vr 16 okt 2009, 13:51

Hoe lang van tevoren is het bekend welke wedstrijden er worden gespeeld? Misschien wel leuk om hier een overzicht te plaatsen van de mooiste wedstrijden die er gespeeld gaan worden in de komende week. Ik als leek kan me er dan in gaan verdiepen, zodat ik misschien ook eens wat ga meespelen. Soms vind ik de picks wat kortdag.
Schaatshelden gaan nooit verloren
Falco_S

Berichtdoor Jiveje » vr 16 okt 2009, 16:33

Dat is ook kortdag omdat er dagelijks wedstrijden worden gespeeld, ik neem aan dat Tijn het dag voor dag bekijkt. Een site die het gehele programma online heeft staan en een enorm goede bron kan zijn voor je wedtips is:

http://sports.espn.go.com/nhl/schedule
Jiveje

Berichtdoor Tijn » vr 16 okt 2009, 16:56

Ik bekijk het sowieso dag voor dag, aangezien er in een week tijd veel kan veranderen qua winning/losing streaks en plotselinge blessures en dergelijke. Daarom valt er moeilijk voorspelling te maken over een hele week gezien.
Afbeelding
Tijn

Berichtdoor Tijn » vr 16 okt 2009, 17:28

Na een rustdag voor mij speel ik vanavond twee picks:

Florida Panthers - Philadelphia Flyers 2 2,10
De Panthers zijn het seizoen vrij beroerd begonnen na het verlies van hun sterverdediger Jay Bouwmeester aan de Calgary Flames. Hun enige overwinning werd behaald in Europa tijdens de tweeluik met de Blackhawks, de andere vier wedstrijden gingen allemaal verloren. De Flyers begonnen daarintegen zeer sterk met drie overwinningen op rij met als mooiste overwinning de 6-5 tegen de Washington Capitals. De volgende twee wedstrijden werden allebei verloren, maar twee keer met het kleinste verschil.

De Flyers hebben voor deze wedstrijd vijf dagen rust gehad wat ze zeker gaat helpen tegen de Panthers die 'slechts' drie dagen rust hebben gehad sinds hun verlies tegen Lightning. Verder is alleen Blair Betts van de Flyers geblesseerd, maar dat moet geen al te groot gemis zijn. Flyers doelman Ray Emery kan goede statistieken overleggen tegen de Panthers. Van de acht wedstrijden tegen het team uit Florida werden er slechts twee verloren en zes allemaal in de reguliere speeltijd gewonnen. Stel de Panthers kiezen vanavond voor back-up goalie Scott Clemensen komen de Flyers een goalie tegen waar ze vorig seizoen niet van konden winnen.

Beide teams zitten op het moment met een losing streak wat deze wedstrijd wat extra spanning geeft. Desondanks vind ik dat de Panthers door het verlies van Jay Bouwmeester veel zwakker is geworden dan vorig jaar en dat dat niet tegen de sterke Flyers zal worden veranderd. De Flyers zullen deze wedstrijd winnen, speel hem zelf 5/10.

Edmonton Oilers - Minnesota Wild 1 2,10
Waarschuwing vantevoren, deze pick is gedeeltelijk door een blauw/oranje bril bekeken dus speel hem op eigen risico!

De Oilers keren vandaag terug in hun eigen Rexall Place in E-Town na een twee game road series die gedeeltelijk succesvol verliep met een mooie overwinning tegen de Predators (6-1) en wat een mindere wedstrijd tegen de sterke Blackhawks. Minnesota zoekt nog steeds naar hun eerste punt in een uitwedstrijd, deze werden tot nu toe allemaal in de reguliere speeltijd verloren. Alleen thuis werd er nipt van de Anaheim Ducks gewonnen. De Oilers hebben thuis een 2-1-1 record en verloren tot nu toe alles thuis met slechts een goal verschil (twee keer tegen de Flames). Wild missen misschien hun beste aanvaller Martin Havlat en missen hoogst waarschijnlijk voormalig Penguin Petr Sykora en Pierre Marc Bouchard dus hun aanval is sowieso verzwakt. De Oilers missen sowieso defenseman Sheldon Souray en de forward Marc Antoine Pouliot.

Gezien de home games die de Oilers tot nu toe hebben gespeeld zie ik de Wild vanavond niet de eerste uit punten pakken in Edmonton. Wat de Oilers thuis speelden was zeer close en hadden niet hoeven verloren te worden en werd alleen uit tegen de Blackhawks weggespeeld. De Wild zijn de Blackhawks sowieso niet en ik verwacht dat ze in Minnesota nog even moeten wachten op de eerste uit punten. Speel hem 4/10.
Afbeelding
Tijn

Berichtdoor Tijn » za 17 okt 2009, 12:10

Hmmm, Oilers goed en Flyers fout, kon beter :P
Afbeelding
Tijn

Berichtdoor BasNijmegen » za 17 okt 2009, 16:49

Tijn schreef:Hmmm, Oilers goed en Flyers fout, kon beter :P

Toch positief vanwege de Oilers? ;)
BasNijmegen

Berichtdoor Tijn » za 17 okt 2009, 18:24

Dat zeker, misschien dat het dit seizoen zowaar wat kan gaan worden :lol:

Pittsburgh Penguins - Tampa Bay Lightning 1 1,72
De Penguins keren vanavond terug naar hun eigen Mellon Arena na een perfecte 4 game road serie en mogen zich nu gaan opmaken voor vijf thuiswedstrijden op rij. Daarentegen Lightning's laatste wedstrijd was een klein drama, namelijk een 7-1 afstraffing tegen de Ottawa Senators. Ook wachten ze in Florida nog steeds op hun eerste uitoverwinning. Met Marc Andre Fleury op het doel hebben de Penguins dit seizoen nog niet verloren, de enige wedstrijd die werd verloren werd gekeept door de Penguins back-up goalie Johnson. De teams hebben allebei geen blessuregevallen. Ik verwacht dat de Penguins hun winning streak vrij gemakkelijk in tact zullen houden vanavond, speel hem 6/10.

Washington Capitals - Nashville Predators 1 1,70
Washington Capitals - Nashville Predators
Totaal aantal gescoorde goals 5,5 - Alleen reguliere tijd Over 5.5 1,76
Dit wordt de enige wedstrijd tussen de Capitals en de Predators. De Capitals wonnen afgelopen wedstrijd tegen de Sharks voor het eerst in vier wedstrijden en stopten zo hun loosing streak, waar de Predators al vier wedstrijden moeten wachten op een overwinning. Gezien dat de Predators al twee van hun laatste vier games dik hebben verloren (6-0 tegen de Stars, 6-1 tegen de Oilers) verwacht ik dat de Capitals ook flink kunnen gaan scoren vanavond. Sterspeler van de Caps Alexander Ovechkin scoorde tegen de Sharks zijn eerste twee goals ooit tegen die club met de nieuwe aanvallende top linie van de Caps, die naar mijn verwachting ook de nodige goals tegen de Predators kunnen gaan scoren. De Caps missen alleen keeper Theodore, waardoor playoff revelatie van vorig jaar Simeon Varlamov weer zijn opwachting mag maken die dit seizoen nog niet zijn playoff vorm heeft kunnen waarmaken. Buiten de winst van de Capitals waar ik vrij zeker van ben door het kwaliteitsverschil tussen de twee teams en de huidige vorm van de Predators. Ook zie ik wel brood in de over 5,5 vanavond. De Predators defensie heeft de laatste wedstrijden niet echt laten zien in vorm te zijn en met de fantastische aanval van de Capitals zal het al helemaal spectaculair worden. Aangezien de Capitals defense nou niet het sterke punt is van de ploeg uit Washington zie ik ook de Predators een paar goals maken dus zou die over 5,5 wel moeten kunnen lukken. De matchodd speel ik 6/10, de over 5,5 4/10.

Toronto Maple Leafs - New York Rangers 2 2,05
Hier gaat het zelfde verhaal op als bij de vorige keer toen de Rangers thuisspeelden tegen de Maple Leafs. De Rangers hebben inmiddels hun winning streak uitgebreid naar zes wedstrijden en de Toronto Maple Leafs zoeken nog steeds naar hun eerste overwinning. Net zoals vandeweek speel ik weer de Rangers die vanavond een makkelijk wedstrijd hebben naar mijn verwachting.
Afbeelding
Tijn

Berichtdoor ramiin » zo 18 okt 2009, 9:16

bedankt voor de tip, heb daardoor weer 20 euro gewonnen :)
ramiin

Berichtdoor BasNijmegen » zo 18 okt 2009, 9:19

ramiin schreef:bedankt voor de tip, heb daardoor weer 20 euro gewonnen :)

Welke had je gevolgd? Of allemaal?
BasNijmegen

Berichtdoor ramiin » zo 18 okt 2009, 10:50

BasNijmegen schreef:
ramiin schreef:bedankt voor de tip, heb daardoor weer 20 euro gewonnen :)

Welke had je gevolgd? Of allemaal?

ik had ze alle 3 samen gepakt en dan 10 euro op ingezet, maar wel met inclusief verlening en penalty shootout
ramiin

Berichtdoor BasNijmegen » ma 19 okt 2009, 10:23

De eerste twee/drie weken in de NHL zitten er weer op en langzamerhand wordt het al steeds meer zichtbaar welke teams het gaan maken dit seizoen en voor wie dit seizoen er eentje wordt om hem snel te vergeten. Voor deze week heb ik alvast drie mooie wedstrijden eruit gepikt die garant zouden moeten staan voor spannende wedstrijden.

Zaterdag
Ottawa Senators vs. Montreal Canadiens
Vanavond keert voormalig Canadiens fan favourite Alex Kovalev voor het eerst terug naar het Bell Centre met zijn nieuwe club de Ottawa Senators het mag opnemen tegen de Montreal Canadiens. Daarbij is het ook nog eens wedstrijd tussen twee divisiegenoten van elkaar, wat deze wedstrijd allemaal net wat extra spanning meegeeft. Deze wedstrijd zal de eerste van de zes zijn dit seizoen gespeeld zullen worden. De Senators zijn het seizoen goed begonnen nadat hun leftwinger Danny Heatley werd getrade naar de San Jose Sharks voor Jonathan Cheechoo en Milan Michalek, in de zes wedstrijden die ze gespeeld hebben werden er vier gewonnen en maar twee verloren. Na het verlies tegen de Penguins afgelopen maandag, werden donderdag de Tampa Bay Lightning ingemaakt met 7-1. Die wedstrijd zorgde ook voor de allereerste NHL hattrick van Milan Michalek. De Canadiens zijn na een goed begin met twee overwinning in een slump terecht gekomen. In de afgelopen vier wedstrijden kon de ploeg uit Montreal geen enkel punt pakken. De Senators zullen hun defenseman Filip Kuba gaan missen, terwijl de Canadiens een van hun betere verdedigers Andrei Markov sowieso al tot februari zal moeten missen. Ik verwacht dat de terugkeer van Alexei 'L'Artiste' Kovalev voor een vijandig sfeertje gaat zorgen vanavond in Montreal wat deze wedstrijd alleen maar ten goede zal komen. De Canadiens zullen de druk voelen om hun losing streak te stoppen terwijl de Senators graag op deze manier door zullen willen spelen.

Maandag
Vancouver Canucks vs. Edmonton Oilers
Nog een match-up tussen twee teams uit dezelfde divisie (Northwest) als de Canucks op bezoek komen bij de Edmonton Oilers. De Oilers hebben een vrij goed record in hun eigen Rexall Place (3-1-1) die veel beter had moeten zijn, waar het niet dat twee keer de Flames op het allerlaatste moment (anderhalf en 2 1/2 seconden voor tijd) de punten terug naar Calgary meeneemden. Daarentegen hebben de Canucks tot nu toe geen enkele uitwedstrijd kunnen winnen. Eerst spelen de Canucks nog tegen het andere team uit de Northwest Division die het nog slechter doen dan het team uit Vancouver, namelijk de Minnesota Wild die ook nog geen punt heeft kunnen pakken in een uitgame. Zelfs sterkeeper Roberto Luongo heeft het dit seizoen nog niet en krijgt voor zijn doen heel veel goals tegen. De Canucks zitten daarbij ook nog eens in de blessureprobleem. De ene helft van de Sedin tweeling Daniel Sedin mist waarschijnlijk al een maand, verdediger Sami Salo is ook voor die periode uit de roulatie en Mathieu Schneider en Pavol Demitra hebben nog geen enkele wedstrijd gespeeld dit seizoen. Deze wedstrijd zal voor beide teams al zeer belangrijk zijn. De Oilers blijven bij een win hier goed meedoen in de top van de Conference, terwijl de Canucks een overwinning tegen een divisierivaal goed kunnen gebruiken voor een moraalboost die ze eventueel ook kunnen laten stijgen op de ranglijst. Desondanks verwacht dat door de blessures de Canucks te 'verlamd' zijn en dat de Oilers hun sterke home serie door kunnen zetten maandagavond tegen de Canucks.

Donderdag
New Jersey Devils vs. New York Rangers
De ervaren rotten van de New Jersey Devils mogen donderdagavond op bezoek komen bij de huidige leiders van de NHL in Madison Square Garden voor zowaar een echte derby van de New York metropolitan area. De Devils zijn dit seizoen begonnen met op het moment van schrijen een 3-3-0 record, waar hun winning streak gisteren werd gestopt bij de Trashers door een goal van rookie Evander Kane. De Devils zullen ook allesbehalve geschokt of blij zijn met deze start, het team uit New Jersey staat dan ook bekend omdat ze slowstarters zijn en met al de ervaring in het team zullen die ook niet zo snel in paniek raken. De Rangers zijn bezig met fantastische winning streak van zes games op rij en het lijkt er nog niet op dat de Rangers binnenkort een wedstrijd gaat verliezen. Hun nieuwe starforward Marian Gaborik heeft al aangetoond zeer productief te zijn en rookie Michael del Zotto heeft zich al zeer nuttig gemaakt op de Rangers powerplay. Beide teams missen op het moment van schrijven geen belangrijke spelers voor hun treffen donderdagavond. Gezien je door de ervarenheid van de Devils je ze nooit mag onderschatten denk ik dat deze wedstrijd alle kanten op kan gaan, met een licht voordeel voor de Rangers vanwege het thuisvoordeel en de huidige winning streak waarin ze zich bevinden.

credits: Tijn
BasNijmegen

Berichtdoor Tijn » ma 19 okt 2009, 17:18

Dallas Stars - Los Angeles Kings 1 2,10
De Kings verloren drie op wedstrijden op rij mede dankzij het griepvirus dat de laatste week door het Staples Centre is 'rondgewaaid'. De Stars verloren afgelopen vrijdag nog tegen de Anaheim Ducks met 3-0, maar herpakten zich sterk tegen de Chicago Blackhawks met 6-3. De LA Kings powerplay is op het moment ook dramatisch en de PP kansen worden in de laatste 17 powerplays van de Kings zo goed als niet benut. Daarom zie ik de Stars vanavond wel winnen gezien hun spel van de laatste tijd, 4/10.

New York Rangers - San José Sharks Inclusief verlenging en penalty shootout 1 1,86

Misschien dat ik het idee achter de Rangers pick vanavond er nog wel bij zet :)
Afbeelding
Tijn

Berichtdoor Falco_S » ma 02 nov 2009, 10:40

Ook deze sport heb ik niet meer naar omgekeken. Hoe gaat het met de weddenschappen Tijn. En ben jij inmiddels ook al begonnen BasNijmegen?
Schaatshelden gaan nooit verloren
Falco_S

Berichtdoor BasNijmegen » ma 02 nov 2009, 11:31

ik ben nog niet begonnen, maar zit er aan te denken om het vanavond weer op te pakken.
BasNijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar USA sports