Wereldkampioen Lewis Hamilton ziet in Sebastian Vettel zijn grootste rivaal voor de komende jaren.
Generatie
"Wij zijn de nieuwe generatie. Ik houd er rekening mee dat Vettel en ik vele jaren tegen elkaar zullen strijden", zegt de Brit in een vraaggesprek met de Duitse krant Bild am Sonntag.
Zeges
De 23-jarige McLaren-coureur kroonde zich vorig jaar tot jongste wereldkampioen ooit in de koningsklasse van de autosport. De 21-jarige Vettel was de jongste winnaar ooit van een Grand Prix. Hij zegevierde voor Scuderia Toro Rosso op Monza en rijdt komend seizoen voor Red Bull Racing.
Ster
"Sebastian is op weg een ster te worden. Hij heeft in Monza bewezen dat hij een winnaar is. Hij kan zich komend jaar al in de top mengen", aldus Hamilton, die de komende dagen met McLaren test op het circuit van Barcelona. Vettel is daar ook van de partij, evenals de bolides van Brawn GP, het team dat de opvolger is van Honda.

Butten en Barrichello de nummers 1 en 2 
In mijn ogen erg interessante bet is komend weekend op massa en raikonnen. Quotes van 2,22 en 2 voor het eindigen in de top 3 van beide heren..
Het moet wel raar lopen wil Ferrari met geen van de twee coureurs op het podium staan in mijn ogen.
Ook piquet junior top 8 voor een quote van 4,25 klinkt erg interessant
Hoe kijken jullie hier tegenaan?

De Britse autocoureur Jenson Button start morgen opnieuw op poleposition bij de Grote Prijs van Maleisië. De verrassende winnaar van de openingsrace vorige week in Melbourne stuurde zijn Brawn op het circuit van Sepang in de kwalificaties naar de snelste tijd.
Button eindigde met 1.35,181 voor de Italiaan Jarno Trulli in zijn Toyota (1.35,273) en de Duitser Sebastian Vettel in zijn Red Bull-Renault (1.35,518). De Braziliaanse teamgenoot van Button, Rubens Barrichello, finishte als vierde. Vettel en Barichello worden echter vanwege het overtreden van de regels respectievelijk tien en vijf plekken teruggezet in de startrij.
De Braziliaan Felipe Massa (Ferrari) en de Britse titelverdediger Lewis Hamilton (McLaren) eindigden in de kwalificaties beiden buiten de top tien.
ButtonBasNijmegen schreef:Alonso is niet meer wat hij was. Kijk maar naar vorig seizoen.
Over ferrari en Mclaren gesproken. Ook al heb je de beste coureurs... zonder goeie auto redt je het niet. Kortom, deze week gewoon weer brawn denk ik.
Enig nadeel is het feit dat het kan gaan regenen. Altijd lastig dan met die bochten.

Teams geven hoop op kampioenschap op!
Meerdere teams hebben afgelopen week bekend gemaakt dat ze eigenlijk al niet meer rekenen op de titel. Deze titel is vergeven aan Brawn GP, die dit seizoen een vliegende start wist te maken. Felipe Massa van Ferrari heeft aangegeven zich te focussen op de losse races. De afgelopen races wist Ferrari nog geen enkele keer op het podium te eindigen. Ook teambaas Flavio Briatore van Renault geeft zich nu al gewonnen. "In de Formule 1 is alles mogelijk, maar ik denk dat het zeer moeilijk wordt voor de andere teams om de titel te winnen", vertelt Briatore.
Ferrari verliest rechtzaak
Ferrari had een aanklacht ingediend tegen de FIA, maar deze is verworpen. Ferrari was er niet mee eens dat in 2010 een budgetplafond zou komen. Er mag maar een bepaald bedrag uitgegeven worden aan ontwikkelingen in de auto. Ferrari, Renault, Toyota en Red-Bull racing balen hiervan, omdat ze meer willen uitgeven. Nu zien ze de kleinere ploegen dichterbij komen, omdat de topploegen en de middenmoters nu evenveel uit kunnen gaan geven.
De 4 teams hebben nog 8 dagen om zich voor de Formule 1 van 2010 in te schrijven. Er bestaat kans dat ze volgend jaar niet aan de start staan.
Dubbele Diffuser voor Red-Bull racing
Mark Webber en Sebastian Vettel zullen in Monaco met een nieuwe unieke dubbele diffuser aan de start komen. Het is opvallend dat beiden wagens ermee gaan rijden. Eerder dit seizoen is gebleken dat de Diffuser wel degelijk succesvol kan zijn.
Keer terug naar Wedden op overige sporten
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten