Om alle onderdelen te kunnen lezen, dien je ingelogd te zijn.

Klik hier om in te loggen

Wedden op Formule 1 - 2009

Formule 1 - 2009

Berichtdoor BasNijmegen » di 10 maart 2009, 23:25

Eind maart dan is het eindelijk weer zover. Dan gaat het formule 1 seizoen weer beginnen.

29-03 Australië
05-04 Maleisië
19-04 China
26-04 Bahrein
10-05 Spanje
24-05 Monaco
07-06 Turkije
21-06 Engeland
12-07 Duitsland
26-07 Hongarije
23-08 Europa
30-08 België
13-09 Italië
27-09 Singapore
04-10 Japan
18-10 Brazilië
01-11 Abu Dhabi

Veel mensen kijken uit naar Abu Dhabi. Een nieuw circuit, dus wie gaat er de eerste winnaar worden?!
Een leuke sport om op te betten. Zo staan er op dit moment al een aantal bet mogelijkheden betreft de formule 1.

Wie wint Formula 1 2009 - Constructors Championship?
Ferrari @ 1,75
McLaren Mercedes @ 2,40
BMW Sauber @ 6,00
Renault @ 11,00
Red Bull Renault @ 30,00
Toyota F1 @ 40,00
Toro Rosso @ 100,0
Williams @ 100,0
Force India @ 1.000

Wie wint Formula 1 2009 - Drivers Championship, of word 1,2 of 3 ?
Hamilton, L @ 2,85/ @ 1,45
Massa, F @ 4,75/ @ 1,70
Räikkönen, K @ 4,75/ @ 1,70
Alonso, F @ 5,00/ @ 1,75
Kubica, R @ 9,50/ @ 3,30
Kovalainen, H @ 20,00/ @ 5,00
Vettel, S @ 20,00/ @ 6,00
Heidfeld, N @ 28,00/ @ 7,00
Trulli, J @ 80,00/ @ 8,00
Glock, T @ 100,0/ @ 12,00
Webber, M @ 100,0/ @ 10,00
Button, J @ 150,0/ @ 20,00
Piquet Jr., N @ 150,0/ @ 20,00
Rosberg, N @ 150,0/ @ 20,00
Bourdais, S @ 250,0/ @ 30,00
Buemi, S @ 300,0/ @ 35,00
Nakajima, K @ 500,0/ @ 75,00
Fisichella, G @ 1.000/ @ 100,0
Sutil, A @ 1.000/ @ 100,0
BasNijmegen

Unibet post count: 0

Re: Formule 1 - 2009

Berichtdoor BasNijmegen » di 10 maart 2009, 23:28

Opvallend is dat Hamilton heeft gezegd de grootste concurrent in Vettel te zien.

Wereldkampioen Lewis Hamilton ziet in Sebastian Vettel zijn grootste rivaal voor de komende jaren.

Generatie
"Wij zijn de nieuwe generatie. Ik houd er rekening mee dat Vettel en ik vele jaren tegen elkaar zullen strijden", zegt de Brit in een vraaggesprek met de Duitse krant Bild am Sonntag.

Zeges
De 23-jarige McLaren-coureur kroonde zich vorig jaar tot jongste wereldkampioen ooit in de koningsklasse van de autosport. De 21-jarige Vettel was de jongste winnaar ooit van een Grand Prix. Hij zegevierde voor Scuderia Toro Rosso op Monza en rijdt komend seizoen voor Red Bull Racing.

Ster
"Sebastian is op weg een ster te worden. Hij heeft in Monza bewezen dat hij een winnaar is. Hij kan zich komend jaar al in de top mengen", aldus Hamilton, die de komende dagen met McLaren test op het circuit van Barcelona. Vettel is daar ook van de partij, evenals de bolides van Brawn GP, het team dat de opvolger is van Honda.

bron: rtlgp.nl

Opvallend is dat je Vettel tegen een quotering van 6.00 in de top 3 kan laten eindigen. Misschien een leuke outsider tip dus van binnenuit
BasNijmegen

Berichtdoor William » wo 11 maart 2009, 1:02

Formule 1 is zeker interessant, komend seizoen verwacht ik veel spektakel met ploegen die weer dichter bij elkaar liggen door de nieuwe afspraken die de rol van de techniek beperken, om zo de kosten te drukken.

Ik ga in elk geval niet inzetten op de favorieten, voor deze outrights. Het zou best een verrassing kunnen worden, daarmee bedoel ik dan dat een titel niet naar McLaren/Ferrari gaat. Zoals jij zegt Bas, mss is Vettel in de top 3 wel interessant. Ik had dit van Hamilton ook al gelezen, in de Sportweek meen ik, maar vatte het meer op als de strijd in de toekomst. Twijfel of Hamilton ermee bedoelde dat Vettel al dit seizoen een concurrent is, ik denk dat hij meer op de verdere jaren doelde (als Vettel mss bij een beter team zit). Of misschien Inzetten op Alonso voor de titel. Niet de favorieten dus, vooral omdat het van te voren onvoorspelbaar lijkt. Na een aantal races zullen we zien hoe de krachtsverhoudingen écht liggen, trainingstijden van nu zeggen ook nog weinig over dit seizoen.
William

Berichtdoor BasNijmegen » ma 23 maart 2009, 14:42

Vettel wordt toch echt gezien als een mogelijke outsider. Trainingen zijn ook netjes. Auto is sterk dit jaar.

Leuk filmpje over alle vernieuwingen
BasNijmegen

Berichtdoor Bas1989 » ma 23 maart 2009, 19:45

In mijn ogen erg interessante bet is komend weekend op massa en raikonnen. Quotes van 2,22 en 2 voor het eindigen in de top 3 van beide heren..

Het moet wel raar lopen wil Ferrari met geen van de twee coureurs op het podium staan in mijn ogen.

Ook piquet junior top 8 voor een quote van 4,25 klinkt erg interessant

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Bas1989

Berichtdoor BasNijmegen » ma 23 maart 2009, 23:06

Zijn idd leuke bets en in mijn ogen ook haalbaar.
Opvallend is het slechte winter seizoen van Mclaren. Vandaar dat Hamilton dit weekend hoge quoteringen krijgt. Als hamilton dit weekend verrast, dan zal dit de rest van het seizoen wel anders zijn.
BasNijmegen

Berichtdoor William » do 26 maart 2009, 17:00

Goed gezien Bas (1989 ;))

Ik speel deze 3 wel mee, maar kies ervoor safe niet op McLaren in te zetten. Ik verwacht niet veel van ze, waarschijnljk wel iemand in de top5, maar het kan ook meevallen zodat ze in ene toch in de top rijden. Zeer onvoorspelbaar, dus hen lekker laten lopen :).
William

Berichtdoor BasNijmegen » do 26 maart 2009, 17:24

Ben benieuwd naar de kwalificatie. Zal veel zeggen over de wedstrijd (positie van auto's tegenover elkaar)
BasNijmegen

Berichtdoor BasNijmegen » do 26 maart 2009, 17:56

Nog even een berichtje. Ik ben er weer eens een keer ingedoken.
Wat me opviel was het team Brown. Dit team heeft vriend en vijand verrast in de voorperiode. Daar waar Mclaren tegenviel, presteerde Brawn erg goed. Volgens mij kunnen zij flink gaan verassen betreft dit seizoen. En nieuwkomers hebben altijd een leuke quotering. Ik zeg niet dat Brawn op het eind in de top3 zal eindigen, maar het is een leuk team voor head to head bets. Opvallend is dat Brawn ervoor gekozen heeft niet het KERS systeem te gebruiken. Omdat er veel verschillende berichten komen over het KERS systeem, zou dit ook iets kunnen zijn waardoor ze voordeel kunnen krijgen in de loop van het seizoen. Opvallend dat team Brawn amper voorkomt in de seizoens bets
Team Brawn: Button en Barrichello

Misschien paar leuke bets voor as weekend:
Beste eindpositie (wedstrijd)
Kubica, R 2,20
Barrichello, R 1,60

Beste eindpositie (wedstrijd)
Button, J 1,67
Massa, F 2,10
BasNijmegen

Berichtdoor BasNijmegen » zo 29 maart 2009, 8:58

*0* Butten en Barrichello de nummers 1 en 2 *0*

Gelukje met Barrichello en Kubica, omdat Kubica op plek 3 reed en Barrichello op 4. Echter was Kubica in de strijd om plek 2 samen met Vettel (reed erg goed). Samen vlogen ze de baan af en werd Barrichello derde. Leuke race, en het beloofd wat voor de rest van het jaar.

In mijn ogen erg interessante bet is komend weekend op massa en raikonnen. Quotes van 2,22 en 2 voor het eindigen in de top 3 van beide heren..
Het moet wel raar lopen wil Ferrari met geen van de twee coureurs op het podium staan in mijn ogen.
Ook piquet junior top 8 voor een quote van 4,25 klinkt erg interessant
Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Beiden ferrari's uitgevallen en ook Piquet jr. Jammer
BasNijmegen

Berichtdoor Alpa Chino » do 02 apr 2009, 11:02

GP Maleisie komend weekend.

Een aantal interessante picks:

Jenson Button to Win @ 2,75 bij Unibet en Bwin - Vorige week was ie al impressive an had met gemak ander auto's kunnen dubbelen zonder die safety car procedure
Hamilton in de punten @ 1,80 bij Betsafe - Behoorlijk veel value voor deze bet imho.
"We voetbalden zo traag dat de vliegen zich te pletter vlogen op onze rug."
- Johan Boskamp
Alpa Chino
Beheerder

Berichtdoor BasNijmegen » do 02 apr 2009, 12:09

De eerste wedstrijd van dit formule 1 seizoen, zat vol verassingen. Brawn heeft zich bewezen en Hamilton bleek toch geen punten gepakt te hebben. De bookmakers zijn er allen overeen, namelijk dat Button weer gaat scoren dit weekend. Betinfo.nl zal de Grote prijs van maleisië eens onder de loep nemen.

Het grootste nieuws van vorige week is het feit dat Hamilton toch geen punten heeft gekregen. Hij is namelijk gediskwalificeerd voor de race van Australië. Hamilton eindigde daar als vierde, maar werd derde, omdat Trulli een tijdstraf kreeg van 25 seconden. Hamilton had informatie achtergehouden, en is uit de uitslag geschrapt. Door de crash van vettel en Kubica kon Barrichello profiteren, waardoor Brawn op plek 1 en 2 eindigden in de race van Australië. Of dat deze week weer gaat lukken is de vraag.
Ferrari is samen met Mclaren uit op revanche. Beiden wisten ze in de eerste race geen punten te halen, waarbij Ferrari niet eens wist te finishen.

Nieuw dit jaar is het KERS systeem. Elke ronde kan men een powerboost gebruiken, die op papier 6 seconden kan opleveren per ronde. Echter zijn de coureurs hier niet allemaal over te spreken. In Australië leek dit perfect te zijn, omdat er veel rechte stukken in het parcours zaten. Maar uiteindelijk wonnen er twee wagens zonder het KERS systeem. Ook voor Maleisië lijkt het KERS systeem geen noodzaak. Er zitten veel bochten in het parcours, waardoor het alleen op start/finish nut kan hebben. Bovendien zorgt KERS ervoor dat de wagen zwaarder is, dus wat zijn uiteindelijk de voordelen. De coureurs zijn bang om fouten te maken door het KERS systeem…… zal Brawn weer de lachende derde zijn?

Maleisië is een lastig circuit. Zoals gezegd heeft dit circuit veel bochten, maar door de hoge luchtvochtigheid is er ook een grote kans op regen. De combinatie van hitte en regen bezorgt Ross Brawn (teamleider van Brawn) kopzorgen. Brawn is zeker dat zijn auto’s snel zijn, maar hij twijfelt over de betrouwbaarheid. De hitten en eventuele regen van Maleisië is de ultieme test. Maar dit geldt uiteindelijk voor alle wagens.

Ik ben de verschillende bookmakers weer af gegaan op zoek picks of andere interessante sportweddenschappen. Bwin is duidelijk de snelste bookmaker deze week. Heel veel verschillende wed mogelijkheden, dus het wedden op de formule 1 is dit weekend weer interessant.

Interessant is de bet op betfair. Daar kun je voorspellen wie die kwalificatie als de wedstrijd wint (dit mogen twee verschillende personen zijn). Natuurlijk lastig te voorspellen, maar daarom is de quotering lekker hoog. Zo wist Button ze vorige week beiden te winnen. De bookmakers denken dat dit wel weer zal kunnen. De quotering ligt op 4.7 en is in mijn ogen wel een klein Betje waard.
Op Bwin kwam ik een aantal interessante head to head weddenschappen tegen. Zo zitten Vettel en Glock in één weddenschap. Glock is volgens de bookmaker favoriet, maar in mijn ogen moet Vettel dit ook kunnen winnen van Glock. Vettel had vorige week als tweede moeten eindigen, en doordat uiteindelijk Vettel, Kubica en Hamilton uitvielen, schoof Glock naar de 4e plek. Een andere interssante is Kubica tegenover Raikkonen @ 1.65.

Op Betfair kun je Button in de top3 laten eindigen @ 1.68. Dit is de favoriet, en daarmee dus de laagste quotering. Even het nieuws en de kwalificatie in de gaten houden, want dit is prima te voorspellen, omdat de quoteringen vrij hoog liggen (voor de anderen).

Picks voor nu:
Button to win kwalificatie en race @ 4.70 (betfair)
Vettel vs Glock = Vettel @ 2.20 (Bwin)
Kubica vs Raikkonen = Kubica @ 1.65 (Bwin)
Button in top3 @ 1.68 (Betfair)
BasNijmegen

Berichtdoor William » vr 03 apr 2009, 15:23

Ik zou het verrassend vinden als Button wint, maar zou niet weten wie ik dan op het podium zie. Er is weer niets zeker dit weekend, helemaal niets. Als de wagens van Ferrari en McLaren dit keer wel in de uitslag terug te vinden zijn zou het zomaar anders kunnen zijn. Overigens viel Alonso me tegen afgelopen weekend, had hem, zeker na alle goede uitvallers, hoger verwacht. Als hij de titel wil winnen moet hij dus harder rijden, of is Renault toch de foute keus gebleken.
William

Berichtdoor BasNijmegen » vr 03 apr 2009, 23:54

Alonso is niet meer wat hij was. Kijk maar naar vorig seizoen.
Over ferrari en Mclaren gesproken. Ook al heb je de beste coureurs... zonder goeie auto redt je het niet. Kortom, deze week gewoon weer brawn denk ik.
Enig nadeel is het feit dat het kan gaan regenen. Altijd lastig dan met die bochten.
BasNijmegen

Berichtdoor BasNijmegen » za 04 apr 2009, 20:22

De Britse autocoureur Jenson Button start morgen opnieuw op poleposition bij de Grote Prijs van Maleisië. De verrassende winnaar van de openingsrace vorige week in Melbourne stuurde zijn Brawn op het circuit van Sepang in de kwalificaties naar de snelste tijd.

Button eindigde met 1.35,181 voor de Italiaan Jarno Trulli in zijn Toyota (1.35,273) en de Duitser Sebastian Vettel in zijn Red Bull-Renault (1.35,518). De Braziliaanse teamgenoot van Button, Rubens Barrichello, finishte als vierde. Vettel en Barichello worden echter vanwege het overtreden van de regels respectievelijk tien en vijf plekken teruggezet in de startrij.

De Braziliaan Felipe Massa (Ferrari) en de Britse titelverdediger Lewis Hamilton (McLaren) eindigden in de kwalificaties beiden buiten de top tien.

*0* Button
BasNijmegen

Berichtdoor William » za 04 apr 2009, 22:10

BasNijmegen schreef:Alonso is niet meer wat hij was. Kijk maar naar vorig seizoen.
Over ferrari en Mclaren gesproken. Ook al heb je de beste coureurs... zonder goeie auto redt je het niet. Kortom, deze week gewoon weer brawn denk ik.
Enig nadeel is het feit dat het kan gaan regenen. Altijd lastig dan met die bochten.

Alonso kwam aan het eind van vorig seizoen érg sterk terug met een aantal overwinningen. Over de laatste x-aantal races was hij de coureur met de meeste punten ;).
Knap van Button én van Brawn GP dat het succes voorlopig lijkt te continueren, zolang Ferrari en McLaren hun auto idd niet flink verbeteren ;)
William

Berichtdoor BasNijmegen » zo 05 apr 2009, 12:53

BasNijmegen schreef:
Picks voor nu:
Button to win kwalificatie en race @ 4.70 (betfair)
Vettel vs Glock = Vettel @ 2.20 (Bwin)
Kubica vs Raikkonen = Kubica @ 1.65 (Bwin)
Button in top3 @ 1.68 (Betfair)

Button heeft prima gereden. Ondanks de regen en onvoorspelbaarheid een prima race.
Vettel had pech en Kubica startte met motorproblemen
BasNijmegen

Wedden op de Formule 1 - GP1 Spanje

Berichtdoor BasNijmegen » vr 08 mei 2009, 14:35

Dit weekend wordt de Grand Prix van Spanje gereden. Het circuit in Barcelona zal het toneel zijn voor een weekend racegebrul. De bookmakers hebben de statistieken erop nageslagen en voor betinfo kan het wedden op de formule 1 beginnen.

McLaren lijkt (net als Ferrari) niet zo lekker uit de startblokken te zijn gekomen. Hamilton en Kovalainen wisten samen 13 punten bij elkaar te sprokkelen, maar daarmee houdt het verder dan ook echt op. Directeur van McLaren (Norbert Haug), kijk dan ook met angst en beven uit naar de race van komend weekend. In de laatste acht jaar wist McLaren slechts één overwinning binnen te slepen op het circuit van Catalunya.

Het team van BWM heeft van alles veranderd aan de wagen. Hiermee hopen ze weer een stijgende lijn te kunnen inzetten, want sinds de race in Melbourne heeft BMW amper iets laten zien. Echter verwacht Kubica zelf niet heel veel van de nieuwe wagen. Echter is het wel opvallend, dat tijdens de eerste training, beiden BMW’s, hoog in de ronden tijden stonden.

Echter is het nog steeds Brawn GP die hoge ogen weet te gooien met hun team. Button en Barrichello (beiden rijdend voor Brawn GP), wisten samen al 50 punten te behalen. Button wist al drie races op zijn naam te schrijven, en lijkt ook graag Spanje op zijn naam te zetten. In de eerste vrije training was hij dan ook weer de snelste van het circuit.
Veel teams hebben aanpassingen gedaan aan hun auto, waardoor alle auto’s sneller moeten zijn. Is dit voldoende om de snelle auto’s van Brawn GP bij te houden?

Wanneer we het hebben over de GP van Spanje, dan roepen veel formule 1 fans meteen de naam van Fernando Alonso. Voor hem is dit circuit bekend terrein, en hij rijdt dan ook een thuis wedstrijd. Echter valt de seizoenstart van deze Renault coureur wat tegen. Zijn hoogste positie behaalde hij in Melbourne, dit was de vijfde plek. Echter maakt een thuiswedstrijd vaak wat los en de coureurs, en willen ze wat laten zien aan eigen publiek.

Voor Williams begon dit seizoen niet als verwacht. Ze wisten slechts 3.5 punten te halen. Echter is dit opvallend, omdat Nico Rosberg erg stabiel is tijdens de vrije trainingen. Hij rijdt vaak in de top mee voor de beste tijden. En ook in de kwalificatie gaat het niet heel slecht. Volgens Rosberg zal Barcelona het circuit zijn waar hij weer punten gaat pakken. Hij is er klaar voor en wil alles laten zien wat hij kan. In de tweede vrije training van de race voor dit weekend, wist Rosberg de snelste tijd neer te zetten. Deze tijd is sneller dan die van Button!

Een andere opvallend team dit jaar in de formule 1 is Redbull Racing. Sebastian Vettel en Mark Webber wisten samen 27.5 punten binnen te halen, waardoor dit team nu op een tweede plaats staat. Webber is optimistisch over de race die gaat komen. Hij wil beter presteren dan dat hij tot nu toe gedaan heeft (2e, 6e, 11e en 12e plek). Hij wil sowieso in de punten rijden. Dat de wagens van Redbull hier in staat zijn, blijkt uit het feit dat ze al een race wisten te winnen en met twee auto’s al op de 2e plaats zijn geëindigd. Het enige nadeel, is het feit dat ze wisselvallig rijden. Ze zijn ook al vier keer buiten de top 10 gevallen (crashes meegerekend).

Als we namen moeten gaan noemen voor aanstaand weekend, dan zijn dit de volgende 5:
Jenson Button
Sebastian Vettel
Fernando Alonso
Nico Rosberg
Kimi Raikkonen

Met Kimi Raikkonen noem ik een naam die ik in dit artikel nog niet genoemd heb. Deze Ferrari rijder is in mijn ogen een gevaarlijke outsider. Ferrari is in negatieve zin de grootste verassing van het seizoen. Ze wisten in totaal slechts 3 punten te behalen in vier races. Volgens Raikkonen kwam dit door de auto. Voor hem was de auto te zwaar (mede door het KERS systeem), daarnaast vond hij de auto niet betrouwbaar. Laat Ferrari nu net aan deze twee dingen gewerkt hebben. In Spanje zal Kimi Raikkonen met een lichter Chassis aan de start verschijnen. Hierdoor heeft de wagen van Raikkonen, ondanks KERS, het ideale gewicht. Daarnaast heeft Ferarri gewerkt aan de betrouwbaarheid van de auto. Ze zeggen hierin geslaagd te zijn. Maar dat is nog niet alles, want ook Ferarri gaat rijden met een Diffuser. Kortom, ik zie Kimi Raikkonen wel als podium kandidaat.
BasNijmegen

Re: Wedden op de Formule 1 - GP1 Spanje

Berichtdoor BasNijmegen » vr 08 mei 2009, 14:36

Hierboven een preview, die ik nog ga aanpassen met leuke quoteringen en picks. Echter zullen de bookmakers morgen na de derde vrije training komen met de bets voor de race. Ben natuurlijk wel benieuwd wat jullie verwachten.
BasNijmegen

Berichtdoor William » vr 08 mei 2009, 16:54

Grootste winst valt denk ik te behalen in de mogelijkheid dat McLaren/Ferrari coureurs in de top 3 eindigen. Die noteringen zijn mss hoog doordat ze tot nu toe slecht presteren, maar zoals je zegt, de auto heeft in vergelijking met de andere teams flink stappen gemaakt naar eigen zeggen. Alonso kan ik me ook wel in vinden, heeft nog niets laten zien, maar het is toch wel in Spanje he ;). Op Button inzetten zal wel niet interessant genoeg zijn, al zie ik hem toch weer winnen..
William

Berichtdoor BasNijmegen » vr 08 mei 2009, 21:44

Hoe meer ik erover na heb gedacht des te meer Value zie ik in Raikonnen betreft de top3. Ferrari in top 3 is ook prima.
Ben benieuwd naar training morgen en de kwalificatie. Ik hou mijn ogen gericht op Rosberg en Kimi.
BasNijmegen

Berichtdoor BasNijmegen » za 09 mei 2009, 16:20

Vandaag zijn we weer een dag dichter bij de race. Dus is er weer meer informatie beschikbaar. Zo is er vandaag nog een vrije training geweest, en is de kwalificatie gereden. En hier zitten opzich wel opvallende uitslagen bij.

Laten we maar eerst met de deur in huis vallen. Jenson Button heeft het weer voor elkaar en start de race op pole. Lang leek het er op dat Sebastian Vettel op Pole zou eindigen, maar Button kwam op het einde erop en erover. Daarnaast is Barrichello (teamgenoot Button) als derde geëindigd, dus Brawn GP start weer in de top3. Felipe Massa was met zijn Ferrari verassend vierde geworden, en zo lijkt Ferrari al een deel van de beloften van dit weekend ingelost te hebben (nu de race nog). Tijdens de derde vrije training eindigde beiden Ferrari's op plek 1 en 2. Ze waren beiden de enige die tijdens de vrije trainingen onder de 1.21 minuut wisten te rijden. Echter werden ze weer op de voet gevolgd door beiden auto's van Brawn GP. Doordat Raikkonen dacht dat zijn tijd in de eerste vrije training snel genoeg was, is hij niet in de tweede en derde training van start gegaan. Hierdoor start hij tijdens de race vanaf plek 16.

De start opstelling met daarachter de quotering en bookmaker voor de winst
1 J. Button (Brawn GP) @1.65 Bwin
2 S. Vettel (Red Bull) @4.00 Unibet
3 R. Barrichello (Brawn GP) @10.00 Bwin
4 F. Massa (Ferrari) @15.00 Bwin
5 M. Webber (Red Bull) @30.00 Bwin
6 T. Glock (Toyota) @50.00 Unibet
7 J. Trulli (Toyota) @60.00 Bwin
8 F. Alonso (Renault) @50.00 Unibet
9 N. Rosberg (Williams) @80.00 Bwin
10 R. Kubica (BMW) @100.00 Unibet
11 K. Nakajima (Williams) @250.00 Bwin
12 N. Piquet jr. (Renault) @ 300.00 Unibet
13 N. Heidfeld (BMW) @200.00 Unibet
14 L. Hamilton (McLaren) @80.00 Bwin
15 S. Buemi (Scuderia Toro Rosso) @ 400.00 Bwin
16 K. Räikkönen (Ferrari) @80.00 Unibet
17 S. Bourdais (Scuderia Toro Rosso) @600.00 Bwin
18 H. Kovalainen (McLaren) @ 300.00 Bwin
19 A. Sutil (Force India F1) @2.000 Bwin
20 G. Fisichella (Force India F1) @2.000 Bwin

Wanneer we naar bovenstaande quotering kijken, is eigenlijk alleen de quotering van Button, Vettel en Barrichello interessant. Raikkonen en Rosberg zal ik in een ander soort bet proberen te plaatsen. Deze rijders hebben in deze race zeker potentie.
Voor de head to head weddenschappen moeten we bij bwin wezen. Unibet heeft deze nog niet op de site staan. Mocht hier iets interessants verschijnen, zal ik dit zeker op het forum plaatsen. Echter staan er bijna alleen sure bets met een zeer lage quotering wat het risico niet waard is. Behalve de weddenschap tussen Glock en Trulli.

Welke coureur eindigt hoger: Glock of Trulli
Trulli is in mijn ogen een betere rijder dan Glock. Glock kan goed constant rijden, maar durft nog weinig te ondernemen. Doordat Trulli in de startopstelling achter Glock staat is de quotering in het voordeel van Glock. Daarom is deze bet interessant voor ons, want hierdoor is de quotering van Trulli omhoog gegaan. Met een quotering van 2.20 voorspellen we dat Trulli op een betere positie zal eindigen dan Glock.
BasNijmegen

Wedden op de Formule 1 - GP1 Monte Carlo (Monaco)

Berichtdoor BasNijmegen » wo 20 mei 2009, 8:18

Dit weekend kunnen de autosportliefhebbers weer genieten van de Grote Prijs van Monte Carlo (Monaco). Deze prachtige straatrace staat elk jaar garant voor een spannende race met veel spektakel. Wie zal de opvolger worden van Hamilton en wint dit jaar deze race?! Op betinfo.nl zullen we al het belangrijke nieuws in de gaten houden, zodat we uiteindelijk met de beste en meest interessante picks voor de dag kunnen komen. Of kunnen we bij voorbaat al zeggen dat de winst van Jenson Button?

De race

Ronde lengte: 3.340 km
Totale lengte: 260.520 km

Donderdag 21 mei 2009
10:00 - 11:30 1e vrije training
14:00 - 15:30 2e vrije training

Zaterdag 23 mei 2009
11:00 - 12:00 3e vrije training
14:00 Kwalificatie

Zondag 24 mei 2009
14:00 De race

Een prachtig smal circuit waar de coureurs geen moment hun concentratie kwijt kunnen raken. Doen ze dit wel, is de kans groot dat ze de muur raken en uit de race liggen. Het circuit van Monte Carlo heeft niets weg van een standaard race circuit. Pas vlak voor de race, zal het circuit (de straten van Monaco) afgesloten worden voor het normale verkeer. Dit gebeurt ook tijdens de trainingen en kwalificatie race. Hierdoor kan er veel troep op de baan liggen, waardoor dit circuit onvoorspelbaar is. Monaco is het traagste circuit van allemaal, de auto zullen hier niet op topsnelheid racen, zoals we gewend zijn in andere races. Maar de glamour en het unieke circuit door de straten van dit prinsendom zorgen ervoor dat dit de mooiste race van het jaar is. En zo denken de coureurs er ook over. Iedereen wil ooit deze race eens winnen.

Ondertussen hebben een aantal teams al van zich laten horen betreft deze race. In dit topic zal ik de laatste (belangrijke) nieuwtjes ten gehore brengen en dit proberen te koppelen aan interessante picks die de bookmakers vrijgeven.
BasNijmegen

Re: Wedden op de Formule 1 - GP1 Monte Carlo (Monaco)

Berichtdoor BasNijmegen » wo 20 mei 2009, 8:32

Teams geven hoop op kampioenschap op!
Meerdere teams hebben afgelopen week bekend gemaakt dat ze eigenlijk al niet meer rekenen op de titel. Deze titel is vergeven aan Brawn GP, die dit seizoen een vliegende start wist te maken. Felipe Massa van Ferrari heeft aangegeven zich te focussen op de losse races. De afgelopen races wist Ferrari nog geen enkele keer op het podium te eindigen. Ook teambaas Flavio Briatore van Renault geeft zich nu al gewonnen. "In de Formule 1 is alles mogelijk, maar ik denk dat het zeer moeilijk wordt voor de andere teams om de titel te winnen", vertelt Briatore.

BasNijmegen

Re: Wedden op de Formule 1 - GP1 Monte Carlo (Monaco)

Berichtdoor BasNijmegen » do 21 mei 2009, 9:18

Ferrari verliest rechtzaak
Ferrari had een aanklacht ingediend tegen de FIA, maar deze is verworpen. Ferrari was er niet mee eens dat in 2010 een budgetplafond zou komen. Er mag maar een bepaald bedrag uitgegeven worden aan ontwikkelingen in de auto. Ferrari, Renault, Toyota en Red-Bull racing balen hiervan, omdat ze meer willen uitgeven. Nu zien ze de kleinere ploegen dichterbij komen, omdat de topploegen en de middenmoters nu evenveel uit kunnen gaan geven.
De 4 teams hebben nog 8 dagen om zich voor de Formule 1 van 2010 in te schrijven. Er bestaat kans dat ze volgend jaar niet aan de start staan.

Ik weet niet wat dit voor de rest van dit seizoen zal betekenen. Punten behalen zal voor Ferrari in deze race erg belangrijk worden. Mocht Ferrari zich niet voor volgend jaar inschrijven, dan is de vraag of ze zich nog kunnen motiveren voor dit jaar. Echter denk ik dat ze vanwege sponsor contracten wel moeten. Echter heeft Ferrari aangegeven uit de F1 te stappen.

Dubbele Diffuser voor Red-Bull racing
Mark Webber en Sebastian Vettel zullen in Monaco met een nieuwe unieke dubbele diffuser aan de start komen. Het is opvallend dat beiden wagens ermee gaan rijden. Eerder dit seizoen is gebleken dat de Diffuser wel degelijk succesvol kan zijn.

Het is lastig te voorspellen of deze diffuser zal werken. Een diffuser zit achter op de onderkant van de auto. Het zorgt ervoor dat de lucht die onder de auto zit, sneller wegstroomt. Hierdoor wordt de wagen harder op het asfalt gezogen (meer downforce). Dit is erg effectief in de bochten (meer grip), waardoor je sneller weg komt uit de bochten, wat voor meer snelheid zorgt op de rechte stukken.
Er zijn meer teams met een dubbele diffuser (Brawn GP, Toyota en Williams), en vooral bij Brawn lijkt dit een onderdeel van de sleutel tot succes.
Webber en Vettel rijden dit seizoen erg goed, maar lijken steeds tekort te komen. Zou de dubbele diffuser ertoe bijdragen om op het podium te eindigen? Ik ben erg benieuwd naar de trainingen en kwalificatie.
BasNijmegen

Volgende

Keer terug naar Wedden op overige sporten