Om alle onderdelen te kunnen lezen, dien je ingelogd te zijn.

Klik hier om in te loggen

Wedden op de Olympische Spelen 2010 - Vancouver

Wedden op de Olympische Spelen 2010 - Vancouver

Berichtdoor BasNijmegen » ma 25 jan 2010, 14:47

In februari zal het dan eindelijk weer gaan gebeuren, de Olympische Winterspelen zullen dan van start gaan. De beste atleten omtrent alle sporten die iets met de winter te maken hebben, zullen vechten voor de felbegeerde gouden medaille. Op betinfo.nl zullen wij ook stilstaan bij de spelen in Vancouver en zullen wij de favorieten en kanshebbers bespreken op onze site en het forum.

Afbeelding
De mascottes

In Vancouver zal vanaf 12 t/m 28 februari de Olympische Winterspelen plaats vinden. Verschillende sportdisciplines worden behandeld, maar wij kijken vooral uit naar het Schaatsen, Bobsleeën en Snowboarden. Maar mocht er een mooie quotering komen betreft een van de andere sporten, dan vindt je deze ook als eerste op Betinfo.nl

De Bookmakers
Opvallend is het feit dat nog niet alle bookmakers er klaar voor zijn zo'n 20 dagen van tevoren. Op Betfair kun je op dit moment alleen nog maar inzetten op de IJshockey wedstrijden. Bij Bwin staan er al meer sporten, maar kunnen we vandaag de dag nog niets inzetten op schaatsen. Echter zal hier wel snel verandering in komen, want sinds een aantal dagen kun je bij Unibet terecht voor alle sporten die plaats zullen vinden op de Olympische Spelen. Betinfo, zal wanneer dit mogelijk is de quoteringen tussen de bookmakers vergelijken.

Afbeelding
Richmond Olympic Oval

Schaatsen
Wij Nederlanders (en misschien de Belgen ook wel) kijken uit naar het schaatsen. Dat is toch wel het sportonderdeel, waar wij de medailles moeten gaan winnen. In de Richmond Olympic Oval zal de eerste gouden plak behaald moeten worden door Sven Kramer. Hij zal toe willen en moeten slaan op de 5000 meter en de 10 km.

Kalender
13-02-2010 = 5000 meter mannen
14-02-2010 = 3000 meter vrouwen
15-02-2010 = 500 meter mannen
16-02-2010 = 500 meter vrouwen
17-02-2010 = 1000 meter mannen
18-02-2010 = 1000 meter vrouwen
20-02-2010 = 1500 meter mannen
21-02-2010 = 1500 meter vrouwen
23-02-2010 = 10000 meter mannen
24-02-2010 = 5000 meter vrouwen
26-02-2010 = Ploegen achtervolging mannen en vrouwen (voorronde)
27-02-2010 = Ploegen achtervolging mannen en vrouwen (finale)

Afbeelding
De Nederlandse bob

Bobsleeën
Het klinkt misschien wat onwennig, maar Nederland gaat dit jaar mee strijden voor een Olympische medaille bij het bobsleeën. Dit komt, omdat Nederland enkele weken geleden met een uniek en geheim product op de proppen is gekomen. Ze hebben hun bob zo snel weten te maken, dat het ze voor het eerst lukte om op het podium te eindigen. En volgens eigen zeggen, kunnen ze nog sneller.
Daarnaast zullen we ook kijken naar de prestaties van het Braziliaanse team. Dit omdat Nederlands trainer Arend Glas, is overgestapt naar het Braziliaanse team.

Kalender
20-02-2010 = 2 mans bob (Heat 1 & 2)
21-02-2010 = 2 mans bob (Heat 3 & finale)
26-02-2010 = 4 mans bob (Heat 1 & 2)
27-02-2010 = 4 mans bob (Heat 3 & finale)

Afbeelding
Nicolien Sauerbreij

Snowboarden
Voor Nederland is de hoop gevestigd op Nicolien Sauerbreij. Ze is op dit moment de meest succesvolle snowboardster die wij in Nederland gekend hebben. Echter is de vraag of dit genoeg is. Echter is ze op dit moment in topvorm. Dit bewees Nicolien door in januari van dit jaar de Reuzenslalom in Oostenrijk te winnen. Lukt dit haar ook tijdens de Olympische spelen, dan is de mediale binnen handbereik.

Kalender
16-02-2010 = Snowboard Cross
18-02-2010 = Snowboard Halfpipe
26-02-2010 = Snowboard PGS

Natuurlijk zouden wij Betinfo.nl niet zijn als we ons niet alleen op de Nederlanders focussen. We zullen er alles aan doen om de Olympische Winterspelen zo winstgevend mogelijk af te sluiten.
Op het forum kun je hier met elkaar over in overleg. Samen staan we sterk!
BasNijmegen

Unibet post count: 0

Re: Wedden op de Olympische Spelen 2010 - Vancouver

Berichtdoor Sinii » zo 07 feb 2010, 0:05

Heb er niet zoveel kennis van, maar volgens mij zou Nederland kans maken op 2-3 gouden plakken. Misschien zou ik een under bet pakken
Sinii

Berichtdoor William » zo 07 feb 2010, 0:19

Under 3.5 gouden medailles bij Unibet @ 1.70.

Sauerbreij is leuk, maar prestaties zijn nog niet zo dat ze echt goud gaat pakken denk ik. Bij de Bobbers wordt het in de media redelijk gehyped, uiteindelijk komen ze toch tekort. Baankennis is o.a. heel belangrijk, en degenen die als enige op deze Olympische baan flink geoefend hebben zijn de Canadezen, anderen werden niet toegelaten :p. Slechte zaak overigens in zo'n professionele wereld. Zij kunnen dus dé verrassing worden. Wij hebben nieuwe slees begreep ik, maar volgens mij kan alleen dat feit niet het verschil tussen middenmoot en wereldtop dichten.

Dan de schaatsers, ik tel twee 'zekere' gouden medailles voor Sven. Dan misschien nog 1 op de ploegenachtervolging, maar de makke ten opzichte van bijvoorbeeld de Italianen/Canadezen is dat we net als hen geen drie toppers in het team hebben. Dit zou een derde gouden plak kunnen zijn. De vierde wordt toch lastig. Er is een leuke schaatsploeg, maar wie moet die echte gouden gaan pakken? De mannen 1000 en 1500 zijn voor Davis, de 500 zou een bronzen plak voor Mulder een mooie verrassing zijn, meer is niet haalbaar. Bij de vrouwen 500m geld hetzelfde voor Boer, tegen Wang en Wolf is niet op te schaatsen. De 1000 meter vrouwen heeft Gerritsen een redelijk grote kans, maar daar zijn weer wat Canadese dames en diezelfde Wang. Dames 5000 Sablikova, 3000 en 1500 voor de Canadese dames weer. Wüst maakt uiteraard kans, maar een bronzen/zilveren medaille is denk ik de top.

Conclusie: er kunnen flink wat medailles gehaald worden, maar de absolute top missen we buiten Sven Kramer. Hij verzorgd de gouden productie, en komt niet op 4 of meer goud. 1.70 is een mooie quote :).
William

Berichtdoor Sinii » zo 07 feb 2010, 0:27

Precies mijn gedachte, de enige die wat goud kan binnenhalen is Kramer en die zal echt niet boven de 2-3 plakken behalen. 1,70 is een leuke quotering voor een funbet
Sinii

Berichtdoor Evil Villain » ma 08 feb 2010, 23:15

mmm, Bwin geeft:

1.55 op Davis op de 1.000M dat lijkt me een inkopper.
1.65 op Sablikova op de 3.000, lijkt me ook easy game.
Evil Villain

Berichtdoor BasNijmegen » di 09 feb 2010, 9:52

Evil Villain schreef:mmm, Bwin geeft:

Dat zijn idd mooie picks. Weet iemand een lijst met gouden medaille winnaars (vorig jaar won Ireen Wüst) van Olympische spelen en wereld records van daarvoor. Hoe vaak wordt er op een OS geen wereld record gereden (volgens mij best vaak), en is het dan ook een verscherping van eigen tijd, of juist iemand anders?
BasNijmegen

Berichtdoor Alpa Chino » di 09 feb 2010, 9:58

Evil Villain schreef:mmm, Bwin geeft:

Bwin is normaal nooit zo scheutig met quoteringen, wellicht dat unibet of betfair nog met wat sappigers komt.
Aan de andere kant lijkt het me dat dit nog wel eens kan gaan zakken.
Houd ook in je achterhoofd dat een OS altijd verassende winnaars geeft, denk aan Gerard van Velde (1000 m) van een paar jaar geleden.
"We voetbalden zo traag dat de vliegen zich te pletter vlogen op onze rug."
- Johan Boskamp
Alpa Chino
Beheerder

Berichtdoor William » di 09 feb 2010, 17:29

Verwacht eigenlijk geen of weinig wereldrecords.. is Vancouver volgens mij niet snel genoeg voor.
William

Berichtdoor BasNijmegen » di 09 feb 2010, 17:49

De Olympische spelen staan voor de deur en de goudkoorts begint echt te kriebelen. Zo ook bij Bookmaker Unibet. Deze bookmaker heeft veel leuke en interessante weddenschappen voor tijdens de Olympische Spelen in Vancouver. Zo kun je wedden of schaatsheld Sven Kramer het droog gaat houden tijdens zijn huldiging.
Wedden op goud én ‘droge tranen’ Sven Kramer

Malta, 9 februari 2010 – Sven Kramer haalt minstens één gouden plak en vervolgens houdt hij het droog. Dat blijkt uit de noteringen voor de Olympische Winterspelen op Unibet. De kans dat hij twee gouden medailles wint, is met een notering van 1,42:1 het grootst. Eén keer goud: 3,00:1. En drie plakken 25,00:1. Dat hij vervolgens geen enkel traantje wegpinkt tijdens de huldiging staat genoteerd op 1,15:1. Dit zijn slechts enkele van de maar liefst 100 schaatsweddenschappen. In totaal biedt Unibet voor en tijdens de spelen meer dan 1.000 weddenschappen aan, waarvan een aantal live zal zijn, zoals bij de 5 en 10 km schaatsen.

De schaatswedstrijden spreken ons Nederlanders het meeste aan. Zo kan er gewed worden op de medaillekansen van alle Nederlandse schaatsers.

Maar ook snowboardster Nicolien Sauerbreij wordt niet vergeten. Zij staat als eerste genoteerd (4,25:1) voor een gouden medaille bij de parallel reuzenslalom. En wat te denken van de Nederlandse bobsleeërs? Hun medaillekansen worden echter laag ingeschat. Ja, ze behalen minstens één medaille staat 4,25:1 genoteerd. En nee, ze behalen geen enkele plak, staat op 1,18:1. Ook kan worden ingezet op het totale aantal gouden medailles dat het Nederlands Olympisch team in de wacht sleept. Zijn dat er drie of minder dan levert dat 2,02 x de inzet op. En zijn het er vier of meer dan betekent dat 1,70 x de inleg.

BasNijmegen

Berichtdoor Jelmer87 » di 09 feb 2010, 19:30

Zit te denken aan een gouden plak voor Schlierenzauer bij het schansspringen. Heb met verbazing zitten kijken op 1 januari in Garmisch Partenkirchen en een wedstrijd later was hij ook erg goed. Groots talent en zou zomaar kunnen winnen. Directe concurrent Amman is wel te kloppen voor Schlierenzauer. 3,25 is wel redelijk geprijsd bij Unibet.
Jelmer87

Berichtdoor BasNijmegen » di 09 feb 2010, 19:49

Met de Olympische Spelen voor de deur maken de wedkantoren overuren. Ook het onderdeel bobslee maakt logischerwijs deel uit van de speculaties. Bwin, een van de bekendere wedkantoren, heeft de quoteringen voor het bobben bekend gemaakt.

Zowel in de 2-mans als in de 4-mans is Andre Lange de grote favoriet. Als je 1 euro inzet op de Duitser krijg je er gemiddeld 1.65 euro voor terug. Mocht u van een gokje houden, dan is Steven Holcomb een goede mogelijkheid om op in te zetten. In de 4-mans is de Holcomb goed voor 3.50 de inzet. De Zwitser Ruegg levert 10 maal de inzet op.

De grote vraag is of er ook op Edwin van Calker gewed kan worden. Jazeker en verrassend genoeg alleen in de 2-mans. Mocht u denken dat Edwin en Sybren de 2-mans wedstrijd gaan winnen, dan krijgt u 21 keer uw inzet. Als u denkt dat hij in de top 3 eindigt, dan krijgt u 7 keer de inzet. Op de lijst van favorieten bij Bwin staat Edwin op een zesde plaats. Bij de 4-mans komt hij niet voor in de top 10.

Bron: http://www.bobsleeteam.nl/

Op Unibet is de quotering nog hoger. De Nederlandse 2 mans bob in de top 3 is zeker niet ondenkbaar, vanwege alle nieuwe technieken. Bij Unibet kun je inzetten dat Van Calker, E in de top 3 gaat eindigen @ 9.00!
BasNijmegen

Berichtdoor Alpa Chino » wo 10 feb 2010, 12:02

Die bobslee bet neem ik als funbet mee.
- Johan Boskamp
Alpa Chino
Beheerder

Berichtdoor Alpa Chino » vr 12 feb 2010, 9:39

Kramer op 1,20 op 5 km...1 ijsblokje en weg alles. Ik laat hem lopen.
Bokko op 8,50...hmmm

PERSBERICHT

Unibet: zonder valpartij topnoteringen voor Kramer en Sauerbreij
Nederlands team doet gouden zaken in Vancouver

Malta, 12 februari 2010 – Het Nederlands Olympisch team gaat vanaf morgen gouden zaken doen in Vancouver. Zo blijkt uit de meest recente noteringen op Unibet. Sven Kramer is en blijft vooralsnog de torenhoge favoriet voor de 5 km met een notering van 1,20:1. Op ruime afstand gevolgd door Havard Bøkko (8,50:1) en Bob de Jong (11,00:1). Alleen een valpartij zou roet in het eten kunnen gooien. Een week later, op 23 februari, behaalt Kramer, zijn tweede gouden plak. Dit keer op de 10 km (1,25:1). Op 26 februari is het de beurt aan de ‘golden snowboardster’ Nicolien Sauerbreij (4,25:1) die haar concurrent Kober (5,00:1) achterlaat met ‘slechts’ zilver.
- Johan Boskamp
Alpa Chino
Beheerder

Berichtdoor BasNijmegen » vr 12 feb 2010, 12:22

“It geht oan!” De start van Betweters Olympics is een feit. Het volledige Betweterskwartet, bestaande uit Koert, Frank, Jochem en Ben, kwam bijeen voor de eerste aflevering.
De Betweters houden u deze winterspelen op de hoogte van al het laatste nieuws uit Vancouver. Ook helpen zij u een handje bij het voorspellen van de verschillende Olympische onderdelen. Winnen is namelijk belangrijker dan meedoen!

Samenvatting
Omdat het de eerste uitzending is, stellen de mensen van de Vancouver Betweters zich eerst even voor. Eigenlijk wordt alleen het schaatsen echt behandeld. Zo voorspellen ze dat Sven Kramer 2 gouden medailles gaat pakken, maar dat dit misschien moeilijker dan ooit gaat worden. Sven zit namelijk met het probleem dat hij op dit moment alleen maar kan verliezen.
Nicolien Sauerbreij komt ook nog even aan bod. Bij Unibet staat zij als favoriet te boek, maar de heren zijn er van overtuigt dat zij geen goud gaat halen. Mentaal zal het haar niet lukken om alles op een rijtje te houden. Dit gebeurde haar ook tijdens de vorige Olympische Spelen. Nicolien zit liever in de rol als underdog, dan als favoriet.
BasNijmegen

Berichtdoor Jelmer87 » vr 12 feb 2010, 17:23

Aardig filmpje. De vlaggendrager is overigens al bekend; Timothy Beck. Kennen we van de bobslee, maar ook van de estafette bij atletiek.
Jelmer87

Berichtdoor Jelmer87 » vr 12 feb 2010, 18:05

Heb net Schlierenzauer top 3 plaats gepakt voor 2,00. Mooie prijs!
Jelmer87

Berichtdoor BasNijmegen » za 13 feb 2010, 1:36

Pfff wat een drama bij het bobsleeën.
BasNijmegen

Berichtdoor Sinii » za 13 feb 2010, 12:06

BasNijmegen schreef:Pfff wat een drama bij het bobsleeën.

Ongelooflijk werk je je hele leven lang naar de spelen toe en krijg je een paar uur voor het begin een fataal ongeluk. Wat een klap was het ook
Sinii

Berichtdoor William » zo 14 feb 2010, 1:57

rodelen ;)
edit: foutje, bobben ja :P
William

Berichtdoor Alpa Chino » zo 14 feb 2010, 8:17

Hij doet het toch maar mooi die Sven, omstandigheden lijken erg zwaar te zijn.
- Johan Boskamp
Alpa Chino
Beheerder

Berichtdoor William » zo 14 feb 2010, 21:42

5/10 op Sablikova @ 1.68 bij Betfair voor de 3000m die zo van start gaat. Zit er denk ik dit in dat het ijs nog steeds zwaar is, ookal is het beter dan gister. Zware vrouwen zullen het lastig krijgen, Sablikova met haar techniek en als lichtgewicht zal het winnen. Alleen beetje bang van Beckert, maar denk dat het voor haar nog ff te vroeg komt. Mooie quote!
William

Berichtdoor William » ma 15 feb 2010, 0:28

Yeah! :)

Morgen 500m mannen, durf eigenlijk niks aan. Hoge quotes, maar toch redelijk onvoorspelbaar. Zie Kyou-Hyuk Lee als favoriet, dan Wotherspoon en als outsider @ 12 (Betfair) Poutala. Na wat wikken en wegen en de conclusie dat veel mannen in de buurt komen, maar toch niet goed genoeg zijn en dat Wotherspoon een te groot risico gezien zijn verleden als man die op de belangrijke momenten niet thuis geeft. Conclusie is dat ik KH Lee in de top 3 @ 1.95 (6/10) bij Unibet speel. Lijkt me een bijna zekere winst! ;)

Dan dinsdag de 500m vrouwen, Jenny Wolf @ 1.60 bij Betfair. Haar enige concurrente is Beixing Wang (3.25, Unibet), plus zij zelf. Ik verwacht dat het zware ijs relatief weinig invloed heeft op deze afstand, Wolf liet vorige week in een trainingsritje zien er klaar voor te zijn. Dat zij dat al heeft laten zien haalt me over deze ook te spelen, wel een kleinere inzet (3/10).
William

Berichtdoor Jelmer87 » ma 15 feb 2010, 12:29

Ik ga ook voor KH Lee vanavond. Top3 @ 1,95 is eigenlijk geld voor het oprapen. Verder heb ik hem nog als ritwinnaar (KH Lee to beat Nagashima) voor 1,75! Zekerheidje! Die ga ik ook gebruiken voor de challenge :)

Ben erg benieuwd naar de kunsten van Wotherspoon. Heeft het record 500m op een laaglandbaan en rijdt bovendien voor thuispubliek. 1,75 voor top3 vond ik te weinig value.
Jelmer87

Berichtdoor Alpa Chino » ma 15 feb 2010, 13:54

Ik heb er de ballen verstand van maar neem die Lee ook mee op basis van jullie bevindingen guys.
- Johan Boskamp
Alpa Chino
Beheerder

Berichtdoor Alpa Chino » ma 15 feb 2010, 13:59

Ook deze kundigen hebben het over Lee..value bet dus!
- Johan Boskamp
Alpa Chino
Beheerder

Volgende

Keer terug naar Wedden op overige sporten