De meeste betters die een langere tijd bezig zijn doen aan bankrollmanagement. Dat wil zeggen dat je met een bepaalde stakes werkt die een bepaald percentage zijn van je bankroll. Op die manier zorg je voor stabiliteit en verminder je het risico om broke te gaan, zeker als je totale bankroll nog niet al te groot is.
Je werkt dan met vaste stakes en hierbij is een unitsysteem op een schaal van 10, waarbij 1/10 de kleinste stake is en 10/10 de grootste. Elke eenheid heet een unit. Een 8/10 bet zijn dus 8 units. Je kan bijvoorbeeld zeggen dat een 10/10 5% van je bankroll is en stel dat die 1000 euro is, dan zet je dus nooit meer dan 50 euro in (en minimaal 5). Met dit systeem kan je dus duidelijk meer staken op wedstrijden waar je meer zekerheid over denkt te hebben.
Een ander groot voordeel is dat je tips van anderen kan volgen en er toch met je eigen normale inzet op mee kan gaan. Ik kan wel zeggen dat ik 500 euro inzet maar daar heb jij weinig aan. Voor hetzelfde geld is 500 alles wat ik heb, maar het kan ook zijn dat dit een minimale inzet is voor mij. Met stakes kan je je eigen waarde aan een unit verbinden.