Williams-coureur Nico Rosberg heeft in Monaco opnieuw een training als snelste afgesloten. De Duitser stuurde zijn wagen op donderdagmiddag naar een tijd van 1.15.243 en was daarmee regerend wereldkampioen Lewis Hamilton te vlug af. Rubens Barrichello werd derde, voor Jenson Button en Felipe Massa.
De tweede vrije training begon spannend voor het team van Red Bull. Beide coureurs stonden lange tijd binnen, nadat er in de eerste training de nodige problemen waren met de motor en vibraties. Wellicht dat het aan de nieuwe diffuser lag, die misschien niet helemaal goed op de auto paste, maar feit was wel dat Mark Webber en Sebastian Vettel veel tijd verloren. Uiteindelijk konden de heren naar buiten en sloten ze de training als twaalfde en zesde af.
Vooraan deden Ferrari en McLaren het verrassend goed. Felipe Massa wisselde snelste tijden met de McLaren-coureurs en soms duwde Rubens Barrichello zijn neus even aan het raam. Jenson Button maakte vooralsnog een ietwat fletse indruk en bemoeide zich pas tegen het einde van de training met de snelste tijden. Zijn vierde tijd was keurig, maar Barrichello maakt voorlopig een betere indruk.
Problemen waren er voor Robert Kubica, die al na twee ronden zijn motor plofte. De vlammen sloegen uit de achterkant van de BMW en de Pool kon de rest van de training vanaf de zijlijn toekijken. Teamgenoot Nick Heidfeld liet ondertussen zien dat er toch niet zoveel te halen viel voor de Beierse renstal, door de zeventiende tijd te rijden.
Zoals altijd in Monaco, was het ook in de trainingen weer een lastige klus om een vrije ronde te vinden. Het verkeer is altijd een factor in het prinsdom en daar had iedereen wel even een keer last van. Het meest opvallende moment kwam toen Felipe Massa en Giancarlo Fisichella elkaar in de weg reden en driftig gebarend hun ongenoegen naar elkaar duidelijk maakten.
Afgezien van de geplofte motor van Kubica en de bekvechterij tussen Massa en Fisichella, was het een incidentloze training. Af en toe schoot er iemand rechtdoor in St. Devote, de Toro Rosso's zelfs heel fraai tegelijk, maar iedereen kon doorrijden. Het gevreesde slagveld van de voorvleugels bleef uit; de vangrail werd amper geraakt.
Vrijdag hebben de teams een dagje rust, al is dat een relatief begrip in de Formule 1, en zaterdag om 11.00 begint de derde vrije training.
bron: f1update
Enkele opvallende zaken zijn:
- Beiden Mclarens rijden in beiden trainingen goed (vooral hamilton)
- Barrichello (Brawn GP) heeft in de eerste training de snelste tijd
- Rosberg heeft in de tweede training de snelste tijd
- 1:15.243 is de snelste ronde en staat op naam van Rosberg
- Kubica's moter is ontploft en hij heeft twijfels en mist vertrouwen
- BMW kent een slechte trainingsdag
- Button (Brawn GP) rijdt niet opvallend, maar aan het einde toch een prima tijd
wedden op de formule 1 van Monte Carlo (Monaco)
De bookmakers hebben eindelijk de quoteringen online gezet, en het uitzoeken van leuke weddenschappen kan beginnen.
De bookmakers waar ik mijn weddenschappen heb gezocht zijn: Unibet, Bwin en Betfair.
Ik zal meteen beginnen met de (in mijn ogen) de mooiste weddenschap. Een echte sure win in mijn ogen. Bij Betfair is namelijk de weddenschap te spelen, of er een safty car zal worden ingezet. De kenners van het circuit in Monaco zullen meteen volmondig 'ja' zeggen. En dat lijkt mij ook. Het circuit van Monaco is een straten circuit en de wegen zijn smaller dan normale circuits. Daarnaast zit er meteen de muur naast de curve stones. Mocht er dus een auto problemen krijgen (gebeurt altijd in een race), dan kan het niet anders, of de safefy car moet komen. De quotering is niet hoog, maar voor 1.30 is dit in mijn ogen een prima bet. Of een leuke bet om een weekend combo mee af te ronden. (Op Unibet is deze weddenschap voor een quotering van 1.20 te spelen).
Andere interessante weddenschappen is het behalen van punten. Op dit moment zijn deze weddenschappen alleen te vinden op Bwin of Betfair. Bij Bwin moet je voorspellen of de coureur in de top 6 eindigt. Bij Betfair gaat het hier om alle plekken waar punten te verdienen zijn, dus een top 8 positie.
Er zijn een aantal coureurs die in mijn ogen goed kans maken om in de top 6 of 8 te rijden. Echter denken de bookmakers er ook zo over, dus de quotering komt vaan niet boven de 1.50. In de autosport zit er altijd een risico aan, betreft de techniek, dus hier zie ik niet heel veel value in. Echter is er en rijder die ik toch wel interessant vindt om mee te pakken. Dit is Nico Rosberg. Rosberg heeft het afgelopen seizoen al vaak zat laten zien dat hij snel en goed kan rijden. Dit deed hij vooral tijdens de trainingen waar hij meermaals (net zoals deze week) met de snelste tijd de kwalificatie inging. Echter lijkt hij steeds pech te hebben in de race op zondag. Echter heeft hij 3 van de 5 gereden races al in de punten gereden (2x plek acht en 1x plek zes). Rosberg heeft aangegeven nog harder te kunnen en ik zie hem dan ook wel als kanshebber om in de punten te rijden. Voor een top 8 positie kun je inzetten op Rosberg voor een quotering van 1.92. Wanneer je nog meer risico wil nemen (of vertrouwen hebt in Rosberg) dan kun je op Bwin voorspellen dat Rosberg in de top 6 rijdt. Hier is hij te pakken op 2.40.
Ondanks dat de trainingen van Jarno Trulli niet gingen zoals ze moesten gaan, zie ik hem ook wel in de top 8 rijden. Ik geef hem minder kans dan Rosberg, maar met een quotering van 2.14 (Betfair) is dit wel een klein risico waard.
Het voorspellen van de top 3 is erg lastig in de formule 1 van Monaco. Zowel McLaren als Ferrari reden erg sterk in de training. Echter komt er nog een training en kwalificatie dus dat zegt nog niets. Brwan GP reed niet heel opvallend in de trainingen (Behalve Barrichello) en daardoor zijn de quotering van de twee rijders voor de top 3 omhoog gegaan. Ik durf nog weinig voorspellingen te doen, maar Barrcihello @ 2.10 (Betfair) klinkt in mijn oren wel aantrekkelijk. Op deze weddenschappen ga ik terugkomen.
Picks die ik sowieso pak dit weekend:
- Safety car @ 1.30 (Betfair)
- Rosberg top 8 @ 1.92 (Betfair)
- Barrichello top 3 @ 2.10 (Betfair)