Om alle onderdelen te kunnen lezen, dien je ingelogd te zijn.

Klik hier om in te loggen

Wedden op Formule 1 - 2009

Re: Wedden op de Formule 1 - GP1 Monte Carlo (Monaco)

Berichtdoor BasNijmegen » vr 22 mei 2009, 11:16

Gister zijn de eerste twee vrije trainingen geweest.

Williams-coureur Nico Rosberg heeft in Monaco opnieuw een training als snelste afgesloten. De Duitser stuurde zijn wagen op donderdagmiddag naar een tijd van 1.15.243 en was daarmee regerend wereldkampioen Lewis Hamilton te vlug af. Rubens Barrichello werd derde, voor Jenson Button en Felipe Massa.

De tweede vrije training begon spannend voor het team van Red Bull. Beide coureurs stonden lange tijd binnen, nadat er in de eerste training de nodige problemen waren met de motor en vibraties. Wellicht dat het aan de nieuwe diffuser lag, die misschien niet helemaal goed op de auto paste, maar feit was wel dat Mark Webber en Sebastian Vettel veel tijd verloren. Uiteindelijk konden de heren naar buiten en sloten ze de training als twaalfde en zesde af.

Vooraan deden Ferrari en McLaren het verrassend goed. Felipe Massa wisselde snelste tijden met de McLaren-coureurs en soms duwde Rubens Barrichello zijn neus even aan het raam. Jenson Button maakte vooralsnog een ietwat fletse indruk en bemoeide zich pas tegen het einde van de training met de snelste tijden. Zijn vierde tijd was keurig, maar Barrichello maakt voorlopig een betere indruk.

Problemen waren er voor Robert Kubica, die al na twee ronden zijn motor plofte. De vlammen sloegen uit de achterkant van de BMW en de Pool kon de rest van de training vanaf de zijlijn toekijken. Teamgenoot Nick Heidfeld liet ondertussen zien dat er toch niet zoveel te halen viel voor de Beierse renstal, door de zeventiende tijd te rijden.

Zoals altijd in Monaco, was het ook in de trainingen weer een lastige klus om een vrije ronde te vinden. Het verkeer is altijd een factor in het prinsdom en daar had iedereen wel even een keer last van. Het meest opvallende moment kwam toen Felipe Massa en Giancarlo Fisichella elkaar in de weg reden en driftig gebarend hun ongenoegen naar elkaar duidelijk maakten.

Afgezien van de geplofte motor van Kubica en de bekvechterij tussen Massa en Fisichella, was het een incidentloze training. Af en toe schoot er iemand rechtdoor in St. Devote, de Toro Rosso's zelfs heel fraai tegelijk, maar iedereen kon doorrijden. Het gevreesde slagveld van de voorvleugels bleef uit; de vangrail werd amper geraakt.

Vrijdag hebben de teams een dagje rust, al is dat een relatief begrip in de Formule 1, en zaterdag om 11.00 begint de derde vrije training.
bron: f1update

Enkele opvallende zaken zijn:
- Beiden Mclarens rijden in beiden trainingen goed (vooral hamilton)
- Barrichello (Brawn GP) heeft in de eerste training de snelste tijd
- Rosberg heeft in de tweede training de snelste tijd
- 1:15.243 is de snelste ronde en staat op naam van Rosberg
- Kubica's moter is ontploft en hij heeft twijfels en mist vertrouwen
- BMW kent een slechte trainingsdag
- Button (Brawn GP) rijdt niet opvallend, maar aan het einde toch een prima tijd

wedden op de formule 1 van Monte Carlo (Monaco)
De bookmakers hebben eindelijk de quoteringen online gezet, en het uitzoeken van leuke weddenschappen kan beginnen.
De bookmakers waar ik mijn weddenschappen heb gezocht zijn: Unibet, Bwin en Betfair.

Ik zal meteen beginnen met de (in mijn ogen) de mooiste weddenschap. Een echte sure win in mijn ogen. Bij Betfair is namelijk de weddenschap te spelen, of er een safty car zal worden ingezet. De kenners van het circuit in Monaco zullen meteen volmondig 'ja' zeggen. En dat lijkt mij ook. Het circuit van Monaco is een straten circuit en de wegen zijn smaller dan normale circuits. Daarnaast zit er meteen de muur naast de curve stones. Mocht er dus een auto problemen krijgen (gebeurt altijd in een race), dan kan het niet anders, of de safefy car moet komen. De quotering is niet hoog, maar voor 1.30 is dit in mijn ogen een prima bet. Of een leuke bet om een weekend combo mee af te ronden. (Op Unibet is deze weddenschap voor een quotering van 1.20 te spelen).

Andere interessante weddenschappen is het behalen van punten. Op dit moment zijn deze weddenschappen alleen te vinden op Bwin of Betfair. Bij Bwin moet je voorspellen of de coureur in de top 6 eindigt. Bij Betfair gaat het hier om alle plekken waar punten te verdienen zijn, dus een top 8 positie.
Er zijn een aantal coureurs die in mijn ogen goed kans maken om in de top 6 of 8 te rijden. Echter denken de bookmakers er ook zo over, dus de quotering komt vaan niet boven de 1.50. In de autosport zit er altijd een risico aan, betreft de techniek, dus hier zie ik niet heel veel value in. Echter is er en rijder die ik toch wel interessant vindt om mee te pakken. Dit is Nico Rosberg. Rosberg heeft het afgelopen seizoen al vaak zat laten zien dat hij snel en goed kan rijden. Dit deed hij vooral tijdens de trainingen waar hij meermaals (net zoals deze week) met de snelste tijd de kwalificatie inging. Echter lijkt hij steeds pech te hebben in de race op zondag. Echter heeft hij 3 van de 5 gereden races al in de punten gereden (2x plek acht en 1x plek zes). Rosberg heeft aangegeven nog harder te kunnen en ik zie hem dan ook wel als kanshebber om in de punten te rijden. Voor een top 8 positie kun je inzetten op Rosberg voor een quotering van 1.92. Wanneer je nog meer risico wil nemen (of vertrouwen hebt in Rosberg) dan kun je op Bwin voorspellen dat Rosberg in de top 6 rijdt. Hier is hij te pakken op 2.40.
Ondanks dat de trainingen van Jarno Trulli niet gingen zoals ze moesten gaan, zie ik hem ook wel in de top 8 rijden. Ik geef hem minder kans dan Rosberg, maar met een quotering van 2.14 (Betfair) is dit wel een klein risico waard.

Het voorspellen van de top 3 is erg lastig in de formule 1 van Monaco. Zowel McLaren als Ferrari reden erg sterk in de training. Echter komt er nog een training en kwalificatie dus dat zegt nog niets. Brwan GP reed niet heel opvallend in de trainingen (Behalve Barrichello) en daardoor zijn de quotering van de twee rijders voor de top 3 omhoog gegaan. Ik durf nog weinig voorspellingen te doen, maar Barrcihello @ 2.10 (Betfair) klinkt in mijn oren wel aantrekkelijk. Op deze weddenschappen ga ik terugkomen.

Picks die ik sowieso pak dit weekend:
- Safety car @ 1.30 (Betfair)
- Rosberg top 8 @ 1.92 (Betfair)
- Barrichello top 3 @ 2.10 (Betfair)

wordt vervolgd
BasNijmegen

Unibet post count: 0

Berichtdoor Alpa Chino » vr 22 mei 2009, 12:51

Bas , die safetycar heeft me aan het twijfelen gebracht.
Wilde echt huge op de safety car gaan, maar kon me nog net inhouden.

1000 euro zou toch 300 eurootjes zijn dit weekend.....en jij was behoorlijk zeker van je zaak:)
"We voetbalden zo traag dat de vliegen zich te pletter vlogen op onze rug."
- Johan Boskamp
Alpa Chino
Beheerder

Berichtdoor BasNijmegen » za 23 mei 2009, 22:20

Button op pole position. Grote kans dat hij de winst morgen weer pakt
BasNijmegen

Berichtdoor William » za 23 mei 2009, 23:25

Je zit tot nu toe goed met je picks Bas ;), 14.00 uur morgen :D
William

Berichtdoor BasNijmegen » zo 24 mei 2009, 8:10

Rosberg begint op positie 6. Ik zie zeker kansen om hem in de top8 te zien rijden. De quoteringen zullen bij Betfair wel wat gedaald zijn, maar zeker de moeite waard. Trullie zou ik niet meer meepakken, Toyota (en BMW) stelde enorm teleur.

Ik speel:
- Button wint
- Rosberg top 8
- Barrichello top 3
- Safety car

edit:
alle vrije trainingen en in de kwalificatie hebben stil gelegen voor safety car! Ongelovelijk dat Betfair deze op 1.30 gezet heeft.
BasNijmegen

Berichtdoor BasNijmegen » zo 24 mei 2009, 21:01

BasNijmegen schreef:Ik speel:
- Button wint
- Rosberg top 8
- Barrichello top 3

- Safety car

Geen safety car! jemig, wat balen zeg!
Had nog 3 combo's openstaan die door deze bet misliepen :S
Jammer de bammer. Hoop dat niemand die pick gevolgt had :P
BasNijmegen

Wedden op de Formule 1 - GP1 Turkije

Berichtdoor BasNijmegen » do 04 jun 2009, 19:46

Morgen zal Turkije opgeschikt worden door het motor gebrul van de formule 1. Het formule 1 circus is geland op Istanbul park waar ze dit weekend zullen gaan racen. Zal het iemand lukken om de ontketende Jenson Button van de troon te stoten? Betinfo.nl jaagt weer op het laatste nieuws en de beste sportweddenschappen.

Het circuit:
Aantal Laps: 58
Circuit Lengte: 5.338 km
Totaal aantal km: 309.396 km
Lap Record: 1:24.770 - JP Montoya (2005)

Afbeelding

Een prachtig snel circuit gelegen in Istanbul. Dit circuit is sinds 2005 opgenomen in het formule 1 seizoen. De laatste drie jaar wist Massa deze race op zijn naam te schrijven. Echter gezien de vorm van Ferrari zal het een grote verassing zijn als Massa wederom zal zegevieren op dit circuit. Opvallende factor aan dit circuit is het feit dat hij tegen de klok in wordt gereden. Het circuit kent veel lastige bochten voorafgaand aan lange rechte stukken. Met andere woorden: hoge snelheden en veel spektakel in de bochten.

Jenson Button zal opzoek gaan naar zijn 6e overwinning dit seizoen. En waarom niet, want hij en zijn ploeg verkeren in topvorm. Misschien dat Raikkonen er een stokje voor kan steken, want hij schijnt, sinds zijn podiumplek in Monaco, goed in zijn vel te zitten. Daarnaast heeft BMZ haar auto's flink onder handen genomen, en volgens het team zal dit een grote verbetering moeten opleveren.

In dit topic kunnen we elkaar op de hoogte houden van de beste picks en tips voor dit weekend. Maar ook het laatste formule 1 nieuws kun je hier kwijt.
BasNijmegen

Re: Wedden op de Formule 1 - GP1 Turkije

Berichtdoor BasNijmegen » vr 05 jun 2009, 15:33

De eerste vrije trainingen zijn geweest en meteen werd duidelijk dat de heer Rosberg er weer zin in heeft. In de eerste training was Nico Rosberg een stuk sneller dan zijn concurenten. In de tweede training ging Kovalainen er met de snelste tijd vandoor. Brawn GP lijkt het rustig aan te doen heeft zich tijdens de eerste twee trainingen nog niet laten zien. Er zijn geen crashes geweest enkel af en toe rechtdoor in de bochten.
Kortom, nog weinig te melden. Even afwachten hoe de training en kwalificatie van morgen gaan verlopen.
BasNijmegen

Berichtdoor BasNijmegen » za 06 jun 2009, 18:32

De kwalificatie is voorbij en de startopstelling is bekend:

1 Sebastian Vettel (Red Bull)
2 Jenson Button (Brawn GP)
3 Rubens Barrichello (Brawn GP)
4 Mark Webber (Red Bull)
5 Jarno Trulli (Toyota)
6 Kimi Räikkönen (Ferrari)
7 Felipe Massa (Ferrari)
8 Fernando Alonso (Renault)
9 Nico Rosberg (Williams)
10 Robert Kubica (BMW)
11 Nick Heidfeld (BMW)
12 Kazuki Nakajima (Williams)
13 Timo Glock (Toyota)
14 Heikki Kovalainen (McLaren)
15 Adrian Sutil (Force India)
16 Lewis Hamilton (McLaren)
17 Nelsinho Piquet (Renault)
18 Sebastien Buemi (Scuderia Toro Rosso)
19 Giancarlo Fisichella (Force India)
20 Sebastien Bourdais (Scuderia Toro Rosso)

Wat mij direct opvalt is het feit dat Brawn GP weer start in de top3. Vettel van Red Bull racing is er wel in geslaagd om op pole positin te eindigen, maar Brawn laat weer zien dat ze voor de prijzen mee willen doen. Dit omdat er tussen beiden coureurs flinke concurrentie is. Hierdoor blijven ze scherp en gefocust.

Brawn GP-coureur Rubens Barrichello is erg tevreden met zijn derde startplaats voor de Grand Prix van Turkije en hoopt zondag meteen bij de start een plekje goed te kunnen maken op zijn teamgenoot Jenson Button, die zich als tweede kwalificeerde. De Braziliaan vermoedt namelijk dat hij van de betere kant van de baan vertrekt.

"Ik vind Jenson erg aardig, maar ik hoop dat mijn kant van de baan beter is bij de start", zei Barrichello in de persconferentie. In de trainingen liet het team van Brawn zich nog niet vooraan zien. Barrichello legt uit: "Het team heeft afgelopen nacht erg goed werk verricht en de omstandigheden van de baan zijn ook iets verbeterd voor onze auto. De wagen voelt nu een stuk beter aan." De Braziliaan denkt dat er nog wel iets meer had ingezeten dan de derde plaats. "In de ochtend ging de vierde ronde steeds beter dan de derde ronde. Ik hoopte dat dat ook in de kwalificatie zo zou zijn, maar het was erg druk op de baan en de balans was ook niet zo goed meer."

Jenson Button mag dan niet van pole starten in Turkije, de Brit is nog steeds van plan om op zondag weer op de hoogste trede van het erepodium te staan. Dat de wedstrijd sinds 2005 altijd door de pole-man is gewonnen, deert hem niet.

"Ik kijk uit naar de race", zei Button. "Tot nu toe is deze race altijd vanaf pole gewonnen en we zijn van plan om daar iets aan te doen. Je kan hier goed inhalen, dus we gaan morgen een leuke race beleven."

"Ik hou van deze baan en daarom was het vervelend dat we niet gelijk de juiste balans hadden. Als één coureur wel goede ronden rijdt is er niks aan de hand, omdat je dan weet dat de auto het in zich heeft. Dan is het gewoon een kwestie van vinden. Gisteren was zwaar voor iedereen, met de win. De balans van de auto was niet goed, maar vandaag gaat het veel beter, nu de setup is veranderd en de wind is gaan liggen."

De wagens van Mclaren lijken nog steeds niet klaar voor het echte werk. De auto's hebben geen grip op de baan, waardoor ze geen snelheid kunnen maken. Ferrari lijkt het elke week weer een beetje beter te doen. En Massa zal kost wat kost zijn titel in Turkije willen behouden.

Als we gaan kijken naar de Bets, dan duiken er 3 namen in me op, betreft het winnen van deze GP. Vettel, Massa en Button. Opvallend zijn de quoteringen die hierbij worden gegeven:
Vettel @ 2.20 (Unibet)
Button @ 2.30 (Unibet)
Massa: @ 25.00 (Bwin)

Natuurlijk moet Massa van ver komen, maar hij is altijd erg sterk in de race van Turkije. Bovendien wist hij de snelste tijd neer te zetten in de laatste vrije training. Massa moet je dus zeker niet uitvlakken. De top 3 notering voor Massa is eigenlijk interessanter. In mijn ogen is er een zekere kans dat Massa in de top 3 zal rijden (zie boven genoemde redenen) en met een quotering van 4.50 is massa te pakken bij Unibet. Button en vettel komen bij deze weddenschap niet hoger dan een quotering van 1.33.

persoonlijk vind ik de top 6 weddenschappen ook erg interessant. Vorige race hadden we Nico Rosberg al goed voorspeld (voor een leuke quotering), deze week ben ik er weer ingedoken om de mooiste weddenschappen uit te lichten. De eerste quotering die interessant oogt, is de quotering voor J. Trulli. Voor 1.80 is te voorspellen dat deze coureur in de top6 gaat eindigen. Hij start vanaf plek 5 en mag er dus hooguit eentje prijsgeven.

Het team van Toyota heeft in Turkije laten zien dat de slechte race in Monaco voorlopig een eenmalig verhaal was. Jarno Trulli kwalificeerde zich achter de Red Bulls en de Brawns als 'best of the rest' en mag tevreden zijn. Timo Glock maakte een foutje in Q2 en zal daardoor als dertiende starten.

"Ik ben blij met dit goede resultaat, zeker na de moeilijke race in Monaco", zei Trulli. "We hebben veel vooruitgang geboekt en het is goed om weer terug vooraan te zijn, waar we horen. We zitten niet ver vanaf de pole en het dat is erg bemoedigend. Het geeft ons hoge verwachtingen voor de race van morgen. Natuurlijk is het een lange race en is het moeilijk te voorspellen wat er gaat gebeuren, maar ik zal vechten voor een podiumplaats."

Glock: "Op de zachte band en met weinig brandstof had ik veel last van overstuur en voelde de auto niet hetzelfde als vanmorgen. We waren nog wel competitief en verwachtten ook wel in de top-tien te komen, maar in mijn laatste ronde maakte ik een fout en dat was het. Ik verloor tijd en kwalificeerde me niet volgens de verwachtingen. Het is echter hier makkelijker inhalen dan in Monaco, dus ik geef de hoop nog niet op."

Kortom, Toyota ruikt kansen. En dan zou dat vanuit Trulli moeten komen, want Glock heeft met zijn start positie eigenlijk de race uit handen gegeven.
Daarnaast is mijn grote vriend Nico Rosberg weer voor een leuke quotering te pakken. Mocht Rosberg in de top 6 finishen, dan is dit goed voor een quotering van 3.60. (Al deze top 6 quoteringen vindt je bij Bwin).

De laatste quotering die in mijn ogen interessant is, is die van Ferrari. Ferrari heeft aangegeven steeds betere auto’s te hebben. Dit laten ze zien door betere resultaten te rijden dan in het begin van het seizoen. Met een quotering van 1.65 is te voorspellen dat beiden wagens van Ferrari de race uitrijden. Dit zie ik wel gebeuren.

Pick: Ferrari rijdt race uit met beiden wagens @ 1.65 (Bwin)
Pick: Nico Rosberg in top 6 @ 3.60 (Bwin) small/funbet
Pick: Trulli in top 6 @ 1.80 (Bwin)
Pick: Massa in top 3 @ 4.50 (Unibet) small bet
Pick: Button to win @ 2.30 (Unibet)

Ik zeg uiteindelijk toch dat Button gaat winnen. Hij is nu ervaren in het winnen en ik denk dat Vettel niet met de druk aan kan. hij zal een stuurfout maken, waardoor Button en Barrichello zullen profiteren.
BasNijmegen

Berichtdoor BasNijmegen » zo 07 jun 2009, 13:07

Race is begonnen. Trulli heeft een wonderstart en rijdt nu op P. 3
Button heeft Vettel direct ingehaald, want (zoals ik voorspelde) heeft Vettel een stuurfout gemaakt
BasNijmegen

Berichtdoor BasNijmegen » zo 07 jun 2009, 14:34

Pick: Ferrari rijdt race uit met beiden wagens @ 1.65 (Bwin)
Pick: Nico Rosberg in top 6 @ 3.60 (Bwin) small/funbet
Pick: Trulli in top 6 @ 1.80 (Bwin)

Pick: Massa in top 3 @ 4.50 (Unibet) small bet

Pick: Button to win @ 2.30 (Unibet)

Lekker weekend :D
BasNijmegen

Berichtdoor William » zo 07 jun 2009, 23:54

Weer knap Bas! Helaas was ik er dit weekend bijna niet, heb dus niks kunnen volgen.
William

Berichtdoor BasNijmegen » ma 08 jun 2009, 8:26

BasNijmegen schreef:Ik zeg uiteindelijk toch dat Button gaat winnen. Hij is nu ervaren in het winnen en ik denk dat Vettel niet met de druk aan kan. hij zal een stuurfout maken, waardoor Button en Barrichello zullen profiteren.

Toch vind ik het grappig dat het ook precies zo uitgepakt is. En al zo vroeg in de wedstrijd XD
BasNijmegen

Wedden op de Formule 1 - GP1 Duitsland

Berichtdoor BasNijmegen » vr 10 jul 2009, 22:03

Dit weekend staat de Grand Prix van Duitsland op het programma. Tussen het wielrennen door gaat Betinfo.nl eens rustig bekijken of er nog wat geld valt te verdienen bij de Formule 1. We zullen ons storten op de mooiste weddenschappen en zoeken daar de beste bookmaker bij.

Afbeelding
Ronde lengte: 5.148
Aantal rondes: 60
Totale race: 308.863 km

Dit jaar wordt er weer eens op de Nurburgring gereden, in plaats van Hockenheim. De Nurnburgring staat bekend als gevaarlijk circuit. Het circuit met de crash van Niki Lauda.

Op dit moment zijn alleen de eerste twee vrije trainingen gereden. Opvallend was, dat in beide trainingen Jenson Button in de top 3 stond. De eerste race training werd gewonnen door Mark Webber (Red Bull racing) en de tweede training kwam op naam van Hamilton.

Morgen na de Kwalificatie zal ik dieper op de weddenschappen ingaan.
BasNijmegen

Re: Wedden op de Formule 1 - GP1 Duitsland

Berichtdoor BasNijmegen » za 11 jul 2009, 18:39

Het stof is weer opgetrokken in Duitsland, en eindelijk is bekend geworden wie er op pole start morgen in de race van Duitsland. Mark Webber van Red Bull racing wist zich sneller te kwalificeren dan de heren van Brawn GP. Barrichello en Button starten op plek 2 en 3.

De gehele start opstelling
1. M. Webber - Red Bull
2 R. Barrichello - Brawn GP
3 J. Button - Brawn GP
4 S. Vettel - Red Bull
5 L. Hamilton - McLaren
6 H. Kovalainen - McLaren
7 A. Sutil - Force India F1
8 F. Massa - Ferrari
9 K. Räikkönen - Ferrari
10 N. Piquet jr. - Renault
11 N. Heidfeld - BMW
12 F. Alonso - Renault
13 K. Nakajima - Williams
14 J. Trulli - Toyota
15 N. Rosberg - Williams
16 R. Kubica - BMW
17 S. Buemi - Scuderia Toro Rosso
18 G. Fisichella - Force India F1
19 S. Bourdais - Scuderia Toro Rosso
20 T. Glock - Toyota

Het is de aller eerste pole position voor Mark Webber. Hij voelt de warme adem van Barrichello en Button, maar hij heeft zin in het gevecht. Nog opvallender is de nummer zeven van de start opstelling. Adrian Sutil wist met zijn wagen van Force India voor beiden Ferrari's te eindigen.

Morgen zal de race vooral gereden worden door drie teams. Red Bull, Brawn en Mclaren. Het is te hopen dat het droog blijft, want vandaag tijdens de training en kwalificatie viel er een enkele drup.
De grote vraag blijft natuurlijk, of Mark Webber zijn zenuwen in bedwang kan houden. Het starten op de eerste positie geeft hem natuurlijk extra druk op de schouders. De Nurnburgring is een lastig en bochtig parcours waar makkelijk stuurfouten kunnen worden gemaakt. De heren van Brawn hebben ervaring zat met deze druk. Ik zie het wel gebeuren dat Brawn GP er toch met de overwinning vandoor gaat. Wanneer je deze weddenschap bij Bwin plaats kan dit voor een quotering van 3.40.

Een andere mooie weddenschap is de top 3 weddenschap. Tegen een quotering van 1.92 kun je voorspellen dat Jenson Button (start vanaf de 2e plek) in de top drie zal finishen.

Verder vind ik er weinig interessante weddenschappen bij zitten voor deze race.
BasNijmegen

Wedden op formule 1 Valencia - Prijs van Europa

Berichtdoor BasNijmegen » di 18 aug 2009, 17:03

Na het ongeluk van Massa en de prachtige wedstrijden die eerder gereden zijn, kan het decor van de Formule 1 weer opgebouwd worden. Dit weekend zal de Grote prijs van Europa gereden worden. Het stratencircuit van Valencia zal voor de tweede keer de gastheer zijn voor dit evenement. Betinfo.nl is bij de verschillende bookmakers op zoek gegaan, om de mooiste en meest waardevolle weddenschappen eruit te pikken.

Het parcours
Afbeelding

Virtuele tour

Het circuit in detail
Aantal bochten: 25 (links = 11 rechts = 14)
Eerste Grand Prix op circuit: 2008
Breedte circuit: 12 meter (start/finish: 15 meter)
Lengte pitstraat: 657 meter
Geschatte topsnelheid: 323,2 km/h
Geschatte minimumsnelheid: 95,2 km/h
Geschatte rondetijd in: 1 min 37 seconden
Aantal ronden: 57
Lengte Circuit: 5.419 km
Race lengte: 308.883 km
Record rondentijd: 1:38.708 - F Massa (2008)

Een prachtig en relatief nieuw stratencircuit in de formule 1. De coureurs zijn laaiend enthousiast en zien er naar uit om op dit snelle circuit te rijden. Het is een lastig circuit met erg veel bochten, wat 100% concentratie vereist van de coureurs. Daarnaast zijn de wegen smal, net zoals in Monaco. Het grote verschil met Monaco, is dat je op Valencia makkelijker kan inhalen. Er zijn meerdere mogelijkheden om elkaar in te halen op dit circuit.
Voor Fernando Alonso zal deze race van Europa een thuiswedstrijd zijn. Hij heeft er erg veel zin in, en is extra gemotiveerd omdat Valencia vol met fans zal staan. Daarnaast kent het team van Alonso (Renault) een nieuwe boost. In de zomer is Piquet Jr. ontslagen en in Valencia mag de Fransman, Romain Grosjean, proberen de punten voor Renault binnen te halen.
Kovalainen heeft na het succes in Hongarije (teamgenoot Hamilton won daar) veel vertrouwen in de race van Valencia. Volgens hem zal het circuit van Valencia de wagens van Mclaren minder goed liggen, maar ze zullen zeker voor de punten strijden. Echter denkt Louis Hamilton daar heel anders over. De Engelse coureur ruikt kansen in Valencia na zijn eerdere overwinning in Hongarije. De wagens van McLaren zijn beduidend beter geworden, en daar lijkt Hamilton optimaal van te profiteren.

In de loop van de week zal er meer nieuws bekend worden gemaakt. En Betinfo.nl zal jullie op de hoogte houden van de meest interessante picks waarmee de bookmakers op de proppen zullen komen. Ondertussen is het forum van Betinfo.nl de plek om verder te discussiëren over dit artikel en eventuele eigen tips.
BasNijmegen

Wedden op formule 1 België - Spa Francorchamps

Berichtdoor BasNijmegen » di 25 aug 2009, 10:20

De brullende motoren van de Formule 1 zullen dit weekend klinken in België. Op het spectaculaire circuit van Spa Francorchamps. De ideale gelegenheid om weer eens flink geld te verdienen met sportweddenschappen. Het enige wat je hoeft te doen, is het volgen van de door ons uitgekozen picks. Deze zijn zorgvuldig bij de grootste bookmakers uitgezocht.

Het Parcours
Afbeelding

Virtuele Parcours

Het parcours in detail
Aantal bochten: 19 (links = 9 rechts = 10)
Eerste Grand Prix op circuit: 1950
Geschatte topsnelheid: 310 km/h
Aantal ronden: 44
Lengte Circuit: 7.004 km
Race lengte: 308.883 km
Record rondentijd: 1:43.726 - M Schumacher (2002)

Het circuit van Spa Francorchamps wordt door de meeste coureurs gezien als het mooiste circuit ter wereld. Dit heeft te maken met het feit dat het een oud circuit is, dat (ondanks vernieuwingen) authentiek is gebleven. Het parcours gaat op en af door het glooiende landschap. En dankzij deze glooiing, gevolgd door lastige bochten, is Spa Francorchamps ook een zeer technisch circuit.
De race van België zit altijd vol verassingen. Zo kan je met je pole position toch nog ergens achteraan eindigen, maar dankzij de inhaal mogelijkheden is het andersom ook mogelijk om vooraan te komen. Vorig jaar wist Hamilton de race te winnen, maar dankzij een aantal strafseconden kwam de race op naam van Massa te staan. Daarvoor was het Raikkonen die Spa Francorchamps 3x op rij wist te winnen. Zowel Hamilton als Raikkonen zullen deze race starten om mee te doen voor de overwinning. Echter is Hamilton hier zelf minder overtuigd over. Doordat de auto van Mclaren niet goed om kan gaan met de neerwaartse druk, zullen de auto’s van Brawn, Red Bull en Ferrari meer kansen hebben.

In de loop van de week zal er meer nieuws bekend worden gemaakt. En Betinfo.nl zal jullie op de hoogte houden van de meest interessante picks waarmee de bookmakers op de proppen zullen komen. Ondertussen is het forum van Betinfo.nl de plek om verder te discussiëren over dit artikel en eventuele eigen tips.
BasNijmegen

Re: Wedden op Formule 1 - 2009

Berichtdoor BasNijmegen » di 25 aug 2009, 10:33

Rosberg verwacht goed resultaat in België
Williams-coureur Nico Rosberg verwacht komend weekend in de Belgische Grand Prix opnieuw goed te kunnen presteren. De 24-jarige Duitser eindigde afgelopen zondag in Valencia voor de zevende race op rij in de punten.

"We zouden een goede race moeten kunnen hebben in Spa", vertelde Rosberg. "Spa-Francorchamps is een totaal ander circuit dan Valencia, maar onze auto lijkt het dit jaar overal wel goed te doen. Bovendien is onze wagen vooral sterk in de snelle bochten. Ik ben dan ook erg optimistisch gestemd voor de volgende race."

Terugkijkend op de Grand Prix van Europa, zei Rosberg nog: "We hadden een goed weekend. De wagen presteerde opnieuw erg goed. We hadden eigenlijk een podiumplaats moeten scoren in deze race, maar McLaren heeft helaas een grotere stap vooruit gezet dan wij. Dat is erg frustrerend, maar ik weet zeker dat er binnenkort alsnog een podium komt. Ook hoop ik dat Kazuki Nakajima tijdens de rest van het seizoen wat meer geluk heeft. Hij was afgelopen weekend erg snel en had zeker punten kunnen scoren, als hij geen lekke band had gekregen."

BasNijmegen

Berichtdoor Falco_S » wo 26 aug 2009, 8:56

Red Bull racing laat keer op keer zien dat ze hun zaken goed voor elkaar hebben. Ik zie het nog wel gebeuren dat ze Spa gaan winnen.
Schaatshelden gaan nooit verloren
Falco_S

Berichtdoor William » wo 26 aug 2009, 19:07

Zet ook mijn geld op Webber @ 4.75! Zie hem nog wel wereldkampioen worden in zijn Red Bull.. denk dat het drankie toch de extra boost geeft die daarvoor nodig is ;)

Btw, wat een afgang zeg, die 'nieuweling' van Ferrari..
William

Berichtdoor BasNijmegen » wo 26 aug 2009, 19:19

William schreef:Zet ook mijn geld op Webber @ 4.75! Zie hem nog wel wereldkampioen worden in zijn Red Bull.. denk dat het drankie toch de extra boost geeft die daarvoor nodig is ;)

Btw, wat een afgang zeg, die 'nieuweling' van Ferrari..

En dat is dezelfde reden waarom Schumi niet is gaan racen. Puur publiciteit stunt. Het materiaal van Ferrari is niet goed genoeg. En dan komt nog eens bij dat grosjean niet kan racen :P
BasNijmegen

Berichtdoor BasNijmegen » do 03 sep 2009, 16:09

Formule 1: Fisichella maakt overstap naar Ferrari Tell-a-Friend print nieuwsartikel

Giancarlo Fisichella (foto) vertrekt per direct naar Ferrari. De Italiaanse coureur, die afgelopen weekend nog de tweede paats behaalde voor Force India, vervangt Luca Badoer, die op zijn beurt weer de geblesseerde Felipe Massa verving. Fisichella rijdt zijn eerste race voor Ferrari in de Italiaanse Grand Prix.

Fisichella zal de rest van dit seizoen tweede coureur zijn bij het team. De overeenkomst met Ferrari is voor langere termijn, wat betekent dat Fisichella de rol van test- en reservecoureur op zich neemt in 2010.

In een persbericht van Force India laat teambaas Vijay Mallya weten dat hij Fisichella heeft laten vertrekken, zonder daar financiële compensatie van Ferrari voor te vragen. 'Ik heb deze overeenkomst gesloten om Giancarlo een plezier te doen en omdat het goed is voor de sport,' verklaart Mallya.

'Het is de droom van elke Italiaanse coureur om eens voor Ferrari te rijden en Giancarlo is daarbij geen uitzondering. Bovendien gaat het hier om een langdurige overeenkomst met Ferrari en dat wil ik niet blokkeren, vooral niet omdat hij zo’n belangrijke bijdrage heeft geleverd aan Force India,' aldus Mallya.

Fisichella zelf is uiteraard erg blij met zijn overstap naar Ferrari. “Het klopt dat het altijd mijn ambitie is geweest om voor Ferrari te rijden en ik ben blij dat Vijay (Mallya, red.) dit erkent. Hopelijk heb ik op mijn beurt iets kunnen betekenen voor Force India. Het is nu een competitief team en ik wens ze het beste.”

Nadat Michael Schumacher zich wegens zware nekklachten terugtrok als vervanger van de geblesseerde Felipe Massa, stelde Ferrari testcoureur Luca Badoer aan. Badoer, die tien jaar niet meer had geracet, kon in Valencia en op Spa-Francorchamps echter geen indrukwekkende resultaten boeken.

Ferrari hoopt dat Fisichella beter gaat presteren. Onlangs werd bekendgemaakt dat Massa dit seizoen niet meer zal terugkeren. Fisichella mag vanaf de Italiaanse Grand Prix dus tot het einde van het seizoen de tweede Ferrari besturen.

Wie de vervanger van Fisichella bij Force India wordt, is nog niet bekend. Het team kondigt dat in de komende dagen aan, maar waarschijnlijk promoveert testcoureur Vitantonio Liuzzi tot racecoureur.

BasNijmegen

Berichtdoor BasNijmegen » wo 09 sep 2009, 13:49

De laatste wedstrijd in Europa staat op het programma voor dit weekend. De formule 1 is alweer over de helft van het seizoen en zal dit weekend in Italië het circus gaan opbouwen. Natuurlijk is Betinfo.nl er weer voor jou om deze wedstrijd wat nader te bestuderen. Wie zijn de kanshebbers en waarom? En bij welke bookmaker maak je de beste formule 1 race weddenschap?

Het Parcours
Afbeelding

Virtuele Parcours

Het parcours in detail
Aantal bochten: 11 (links: 4/ rechts 7)
Aantal ronden: 53
Lengte circuit: 5.792 km
Race lengte: 306.720 km
Topsnelheid race: 351 km/h
Eerste Grand Prix op circuit: 1950

Voor Giancarlo Fisichella moeten het droomweken zijn geweest. Eerst komt hij op pole position te staan in België, waar hij in de race tweede wordt. Daarna mag hij de overstap maken naar Ferrari. En deze week rijdt hij dus op het circuit van Italië voor het grote merk uit Italië. Alle ogen zijn op deze man gericht. Mocht Fisichella hier winnen, dan zal heel Italië hem op de schouders nemen. Maar kan Fisichella hier wel winnen? Voor velen was het behalen van de pole position op Spa een grote stunt. En het is altijd lastig om twee keer achter elkaar te stunten. Echter is Fisichella nu dus van Team Force India naar Ferrari overgestapt. Het feit dat hij nu in een betere auto rijdt is dan zeker in het voordeel.

Het circuit in Italia (Monza) staat bekend om z’n snelheid. Het is het snelste circuit uit de Formule 1. Er zitten veel rechte stukken in, dus dit is een voordeel van snelle auto’s. Nu blijkt het motorblok van Ferrari te voldoen aan deze eisen. En daarom verwacht ik Ferrari weer van voren tijdens deze race. Maar ook Team Force India heeft een Ferrari motor en dus een snelle auto. Het zal me niets verbazen als ze weer een keertje voor een kleine stunt kunnen zorgen. Dit wordt dan mede mogelijk gemaakt door de vervanger van Fisichella. Vitantonio Liuzzi (ook Italiaan) zal zijn rentree gaan maken bij Team Force India. Hij mag direct laten zien wat hij waard is voor eigen publiek.

Op het circuit van Monza zijn de kerbstones ook erg belangrijk. Deze zijn niet zo hoog, en dus te gebruiken in de bocht. Auto’s die over deze kerbstones kunnen knallen zullen hier voordeel aan hebben. Echter is het sinds dit jaar lastiger om in de eerste twee chicanes over de kerbstones te knallen. Deze zijn namelijk verhoogd, dus als rijder moet je wel precies weten over welke Kerbs je kan en welke niet.
Doordat er zoveel lange rechte stukken zijn, moeten de auto’s met het KERS systeem hier een voordeel hebben. Eigenlijk kunnen we dus concluderen dat de auto die snel is, over kerbstones kan en het KERS systeem heeft, de grootste kans op de overwinning heeft. Brawn, Ferrari, MCLaren en Renault gebruiken allemaal het KERS Systeem. Ik denk dat de winnaar ook in deze drie teams moet worden gezocht. Red Bull Racing zal later deze week bekend maken of het gebruik gaat maken van het KERS systeem op Monza. Mocht dit het geval zijn, dan wordt het nog lastiger om een winnaar aan te wijzen.

Ondanks het feit dat het KERS Systeem misschien wel de doorslag gaat geven op Monza, zien de bookmakers veel in het team Red Bull Racing. Zowel het team als de renners staan hoog in de quotering lijsten. Mocht je ook vertrouwen hebben in Red Bull, dan kun je deze weddenschap het beste bij Betfair aangaan. Hier krijg je een quotering van 3.90 voor het Red Bull team.

De bookmakers zijn het allemaal met elkaar eens dat Hamilton de beste papieren heeft voor een overwinning in Italië. Bij bwin is de overwinning van Hamilton te pakken voor een quotering van 5.50. Echter denkt Bwin dat Vettel en Raikkonen evenveel kans maken op de overwinning.

ik denk dat de leukste weddenschappen te pakken zijn bij de coureurs die eventueel in de punten kunnen eindigen. Zo is Fisichella voor 1.82 (Betfair) te krijgen als jij denkt dat hij wel in de punten moet rijden (top 8 finsish). Ik acht dit zeker haalbaar, omdat hij nu voor Ferrari gaat rijden. Doordat Team Force India niet met het KERS systeem acht ik de kans klein dat Vitantonio Liuzzi zich in de top 8 gaat rijden. Mocht hij dit wel doen dan is de quotering van 5.20 (Betfair) een erg leuke quotering! Liuzzi heeft veel ervaring en rijdt een thuiswedstrijd. Bovendien hebben de auto’s van India laten zien dat ze kunnen stunten. Ik pak deze pick zelf in smalls takes mee.

Natuurlijk houdt Betinfo.nl al het laatste nieuws in de gaten. Mochten er nieuwe picks of leuke weddenschappen gevonden worden, dan zullen we deze op ons forum plaatsen. Dit is ook de plek waar je mee kan praten over bovenstaand artikel of over de wedstrijd zelf.
meldt je dus snel aan!
BasNijmegen

Berichtdoor Falco_S » do 10 sep 2009, 14:37

Een weekend die onvoorspelbaar is. Ik wacht af tot de kwalificatie race voorbij is.
Schaatshelden gaan nooit verloren
Falco_S

Berichtdoor BasNijmegen » di 22 sep 2009, 15:14

Het nieuws staat bol van de schandalen binnen het Formule 1 circus. Zo zou Renault met opzet gecrasht zijn, zodat Alonso vorig jaar kon winnen in Singapore. Of Renault daar dit jaar weer gaat crashen, dat weet ik niet. Maar betinfo.nl gaat wel bij de bookmakers langs om te kijken of er nog leuke formule 1 sportweddenschappen te vinden zijn. In dit artikel zetten we de kanshebbers op een rijtje.

Het Parcours
Afbeelding

Virtuele Parcours

Het Parcours in detail
Naam: Marina Bay
Lengte: 5.067 Km
Aantal ronden: 61
Topsnelheid race: 297 km/h
Aantal linkerbochten: 14
Aantal rechterbochten: 9
Eerste Grand Prix op circuit: 2008 (winnaar: Fernando Alonso, Renault)

Het meest unieke circuit van de Formule 1 staat voor dit weekend op het programma. De avondrace in Singapore is alleen op voor het oog al een prachtig schouwspel. Singapore staat bekend als bochtig en dus technisch circuit. En dan blijkt dit een uniek circuit te zijn waar de beste mannen van de formule 1, niet direct de kanshebbers hoeven te zijn. Dit soort informatie is altijd handig, want veel bookmaker houden hier geen rekening mee. Neem nou een rijder als Nico Rosberg. Rijdt zo nu en dan in de punten, maar kan tot nu toe nog geen hoge ogen scoren. Opvallend is het feit, dat hij op technische banen vaak in de punten weet te rijden. Vorig jaar veraste Rosberg iedereen door als tweede in Singapore te eindigen. Omdat het niet standaard is dat Rosberg in de punten gaat rijden, zal hier een leuke quotering op zitten.

Omdat je maar acht motoren per seizoen mag gebruiken, maakt Sebastian Vettel zich grote zorgen. Hij heeft namelijk al een aantal motoren versleten en is bang dat hij in Singapore een nieuwe motor nodig zal hebben. Mocht dit het geval zijn, dan zal Vettel een straf ontvangen. Deze straf kost hem dan 10 startplaatsen. Hierdoor zal vettel weinig op de training rijden en zich focussen op zaterdag en zondag. Hierdoor kan het zijn dat Vettel te weinig gevoel heeft met het (lastige en bochtige) parcours, waardoor hij eigenlijk zonder training moet starten. Mocht hij crashen in de training of kwalificatie, dan kost dit hem dus 10 plaatsen. Mocht je ergens Vettel kunnen layen, dat hij dus niet in de top3 eindigt (hij blijft kanshebber), dan zou dit wel eens mogelijk kunnen zijn in mijn ogen. Daarnaast kan er dankzij Vettel een extra plaats vrijkomen in de top 8, dus zie ik extra kans voor Rosberg om in de punten te komen.

Net zoals in Monza (Italië) zal het KERS systeem een voordeel kunnen zijn op Singapore. Doordat er veel langzame bochten zijn, kan deze boost gebruikt worden om uit zo’n bocht weg te komen. Mc Laren zal (net als Brawn GP) het KERS systeem gaan gebruiken.
Heikki Kovalainen is sinds de GrandPrix van Duitsland elke wedstrijd in de punten beland (5x op rij). Ook in Singapore zie ik dit wederom gebeuren. Dit omdat MCLaren steeds beter in het jaar komt te zitten met de auto, en daarnaast zit deze coureur vol vertrouwen.
Brawn GP zal met Button en Barrichello weer meedoen voor de overwinning. Ik heb het idee dat het beste van Button af is, en dat Barrichello steeds beter durft te rijden. Het zal me niets verbazen als hij mee gaat vechten voor de eerste plek in het kampioenschap. En dat zal uniek zijn op zijn oude dag.

Pick: Nico Rosberg in de punten @1.85 (Unibet)
Pick: Sebastian Vettel niet in de punten @1.96 (Betfair)
Pick: Heikki Kovalainen in de punten @ 1.48 (Unibet)
Pick: Brawn GP in top 3 @?? ()
Pick: Brawn GP krijgt beide coureurs in punten @ 1.65 (Bwin)
PicK: Barrichello to win championship @ 5.00 (unibet)
BasNijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedden op overige sporten