Om alle onderdelen te kunnen lezen, dien je ingelogd te zijn.

Klik hier om in te loggen

NBA Play-offs

NBA Play-offs

Berichtdoor William » di 05 mei 2009, 15:31

De play-off finals in de hoogste Amerikaanse basketbalcompetitie horen bij de grootste sportevenementen ter wereld. Naast dat basketbal op dit niveau een prachtige sport is om te volgen, vol van de Amerikaanse manier van sportbeleving, is het een interessante tak van sport om op te wedden. Niet voor niets geven wij van Betinfo een voorbeschouwing op de rest van deze play-offs!

De eerste ronde heb ik laten lopen, daar wordt normaliter pas duidelijk hoe de krachten verdeeld zijn. Zo is bevestigd dat Atlanta, Houston en Dallas ploegen zijn die op hun sterkst zijn als het erom gaat. Dallas zorgde voor de enige echte verrassing, zij versloegen San Antonio, op voorhand de enige ploeg die het de Lakers in het Westen echt lastig kan maken. Hieronder het resterende schema van de play-offs:

NBA Bracket2.jpg
NBA Bracket2.jpg (18.11 KiB) 1651 keer bekeken

De Semifinals die nu gespeeld worden zijn dus, inclusief de tussenstanden:
Cavaliers - Hawks: 0-0
Magic - Celtics: 1-0
Lakers - Rockets: 0-1
Nuggets - Mavericks:1-0

Voorbeschouwing
De Cavaliers zijn de grote favoriet in hun semifinal. Ze zijn de enigen die hun quarterfinal met 4-0 wisten te winnen, de andere ploegen hadden meer moeite met hun tegenstanders. De Hawks wisten het vorig jaar de latere kampioen Boston nog lastig te maken, maar het is maar de vraag of ze dat nu weer lukt. LeBron James is nog altijd in topvorm, hij laat geen steek vallen en is op en top gemotiveerd om de titel te pakken. Daarbij werd hij gesteund door de benoeming tot MVP, beste speler van het seizoen dus.
De tweede semifinal is een lastige. De Magic en de Celtics zijn twee redelijk gelijkwaardige ploegen, maar de Celtics missen hun belangrijke center Kevin Garnett. Dit kan het verschil maken voor de Magic, die met Dwight Howard de beste center van de NBA hebben, aangevuld met een constant team. Door de eerste overwinning in Boston, wisten ze het thuisvoordeel van de Celtics om te buigen in hun voordeel, ik verwacht dat ze uiteindelijk in 6 à 7 games de titelverdediger eruit spelen. Het gemis van KG is te groot.
In het Westen wisten de Lakers in het reguliere seizoen betrekkelijk eenvoudig de beste ploeg te worden. De Rockets werden vijfde, wat toch onder de maat is. Het was geen verrassing dat ze Portland wisten uit te schakelen, ze hebben een sterk team dat kan pieken tijdens belangrijke wedstrijden. Toch zegt de winst van de Rockets in de eerste wedstrijd nog weinig. In het reguliere seizoen was het onderlinge resultaat 4-0 in het voordeel van de Lakers, die op papier een bredere én betere ploeg hebben. Daar komt bij dat Andrew Bynum de belangrijkste troef van de Rockets, Yao Ming, moet uitschakelen en hij al na één kwart gewisseld werd terwijl zijn cijfers goed waren. Hij kan het verschil maken, anders zorgt Kobe Bryant daar wel voor. Ik denk dat het ondanks de achterstand dus wel goed komt met de Lakers.
De laatste onmoeting is nog niet beslist, maar de winst voor de Nuggets was geen verrassing. Ze zijn niet voor niets tweede geëindigd in het reguliere seizoen, al hoewel de Mavericks verrassend met de klinkende cijfers 4-1 de Spurs uit de play-offs speelden. De Nuggets hebben gewoon een sterker team, Dallas zal hooguit twee wedstrijden winnen.

Deze uitslagen verwerkend kom ik op de volgende conference finals:
Cavaliers - Magic
Lakers - Nuggets

Als er geen gekke dingen gebeuren, zullen de Cavaliers en de Lakers hier doorgaan. Voor de Lakers acht ik deze confrontatie zelfs makkelijker als die tegen de Rockets. Dit omdat de Nuggets meer van hetzelfde zijn, terwijl de Rockets in topvorm ook een topteam kunnen zijn, met veel fysieke kwaliteiten. Dat is het enige waarmee de Lakers te pakken zijn, zoals ook de Celtics vorig jaar in de NBA Finals lieten zien.
De Cavaliers zullen het hier lastiger hebben, maar om de ploeg van King James te kunnen verslaan moet je veel in huis hebben. Het is mogelijk LeBron af te stoppen, maar dan heb je meer dan één man nodig, waardoor er ruimte komt voor de andere toppers van de Cavaliers. Daar ligt het verschil met vorige jaren, LeBron heeft nu de steun van een sterk team, met als belangrijkste pion Mo Williams. Hij is er afgelopen zomer bijgekomen en bewijst zijn waarde. Als James het verschil niet kon maken, scoorde hij regelmatig 30 of meer punten. Hier komt bij dat de Cavaliers in eigen huis onverslaanbaar zijn, in het gehele seizoen werd er in Cleveland maar één keer verloren. Omdat de ploeg de beste was in het reguliere seizoen, hebben zij altijd het thuisvoordeel (dat betekent 4 wedstrijden in Cleveland, 3 ergens anders, dus als je alles thuis wint ben je altijd door) wat genoeg kan zijn. Ik denk dat de Magic te weinig vuist kunnen maken om de Cavaliers te stoppen, de droomfinale tussen de Lakers en de Cavaliers komt er dan dus.

Die finale is dan niet alleen de confrontatie tussen de twee ploegen, maar bovenal de confrontatie tussen de twee beste spelers van dit moment: Kobe Bryant en LeBron James. Misschien wel de confrontatie tussen het verleden en de toekomst. De vraag is of James de hegemonie in de NBA dit jaar al kan overnemen en een serie neer kan zetten zoals alleen Michael Jordan in de jaren '90 kon. De twee eerdere confrontaties eerder dit seizoen waren beide in het voordeel van de Lakers, tweemaal wist James geen vuist te maken. Dat kwam éénmaal door Lamar Odom, de andere keer was het een defensieve teamprestatie die ervoor zorgde dat James niet in zijn spel kwam. Deze finale is onvoorspelbaar, toch lijkt het zeker dat één van beide ploegen gaat winnen. Ik ga toch voor Cleveland, door de overtuigende wijze waarop zij de play-offs gestart zijn én hun thuisvoordeel, terwijl de Lakers hun beste spel nog maar weinig hebben laten zien dit jaar.

Weddenschappen
Een aantal interessante, hierbij aansluitende weddenschappen voor de rest van dit toernooi:
Cleveland Cavaliers to win NBA @ 2.30 bij Betfair (gecorrigeerd voor commissie)
Winnaar NBA komt uit het Oosten @ 1.63 bij Betfair (gecorrigeerd voor commissie)
Denver bereikt semifinals @ 1.22 bij Bwin
Orlando Magic bereikt semifinals @ 1.43 bij Betsson
LA Lakers to win NBA @ 2.45 bij Betfair (gecorrigeerd voor commissie)

Een aantal weddenschappen voor de komende nacht:
Cleveland Cavaliers - Atlanta Hawks over 179,5 @ 1.95 bij Bwin
Cleveland Cavaliers -11,5 @ 1.92 bij Unibet
Denver Nuggets @ 1.34 bij Betsson

De komende weken zal er een aantal keer een stukje op de site te vinden zijn met weddenschappen voor die dag. Op het forum zijn de play-offs in het topic daarvoor sowieso van dag tot dag te volgen.
William

Unibet post count: 0

Re: NBA Play-offs

Berichtdoor BasNijmegen » di 05 mei 2009, 21:54

Duidelijk verhaal william,
ga er voor zitten.
BasNijmegen

Berichtdoor William » wo 06 mei 2009, 16:18

Notering voor de LAkers vanavond niet interessant genoeg, de Rockets durf ik niet aan. Boston ook niet interessant genoeg, de Magic zie ik mss nog wel winnen, vandaar met small stakes: Orlando Magic tb Boston Celtics @ 2.58 bij Unibet (3/10)
William

Berichtdoor William » do 07 mei 2009, 15:35

Helaas.. Rajon Rondo en Eddie House waren verbluffend goed, hebben geweldige cijfers laten zien. Dat, terwijl Paul Pierce door fouten maar kort mocht spelen. Het is de vraag of Dwight Howard in game 3 mag meedoen, hij gaf een tip op het achterhoofd van een Celtic, veel zal afhangen van zijn aanwezigheid. Wordt hij niet geschorst, dan denk ik toch weer voor Orlando te gaan, voor het eerst deze serie in eigen huis, meer is daarover morgen bekend ;).

Een interessante quote van John Hollinger van ESPN over de Denver Nuggets: "If a team such as L.A. or Cleveland had romped through its first seven games of the playoffs like this, we would be pulling up comparisons with the greatest teams in history". Hij benoemd ze terecht tot een van de titelfavorieten, er zijn een aantal belangrijke punten waarom zij de Lakers (misschien de Rockets) in de conference finals kunnen verslaan: Het team is geheel fit, in tegenstelling tot het grootste deel van het reguliere seizoen. Carmelo Anthony is weer in vorm als vanouds, terug van slepende elleboogproblemen en geeft nu zelfs bovengemiddeld veel assists waarmee hij de twee extreem sterke shooters van het team kan vrijspelen: Smith en Billups, vooral die tweede is in topvorm met 51% score uit 3-punters in de laatste 20 wedstrijden van het seizoen, dat is een ongekend hoog percentage. Later meer over de Nuggets, vandaag spelen alleen de Cavaliers ;).

Cavaliers-Hawks: Center van de Hawks, Horford is waarschijnlijk nog steeds niet in staat voluit te spelen, in game 1 speelde hij slechts 25 minuten, het is de vraag of hij game 2 haalt. Wedstrijd weer in Cleveland, James in topvorm en Pavlovic die kan spelen ondanks een gebroken neus, met masker. Ofwel, weer een overwinning voor de Cavs, helaas geen interessante noteringen (hoogste is 1.06 bij 888Sport). De handicap durf ik niet aan, dus houd ik het bij de over 177.5 @ 1.91 bij 888Sport, Gamebookers en Bwin. Vorige wedstrijd de over mislukt, ik verwacht dat vooral de Hawks nu meer tot scoren komen en ook de Cavs, hun aanval liep nog niet geolied, teveel moest van James komen.
William

Berichtdoor William » vr 08 mei 2009, 15:02

Die is binnen ;). Weddenschappen voor vannacht:

Vanavond weer twee games in de NBA Play-offs. De bookmakers noteren ook alvast de wedstrijd van morgen, die pikken we in deze voorbeschouwing dus ook mee. De quotering is verrassend hoog, er valt vandaag en morgen een leuke winst te behalen!

Orlando Magic - Boston Celtics
De tussenstand in deze serie is 1-1. In de eerste twee wedstrijden in Boston wist Orlando dus het thuisvoordeel over te nemen. Dit is de eerste van twee wedstrijden in Orlando, als zij beide winnen zetten ze dus een grote stap naar de conference finals, er is dan nog één winstpartij nodig in de best-of-7. Toch denk ik dat dat niet gaat gebeuren, ik acht de Celtics sterk genoeg om één van de twee komende wedstrijden te winnen. Ze zullen gebrand zijn om het thuisvoordeel terug te pakken, verder waren ze in game 2 werkelijk steengoed. De beste speler, Paul Pierce, zat slecht in de wedstrijd, maar dat gaf andere spelers als Rondo en House de ruimte verbluffende scores neer te zetten. Orlando is verrassend geprikkelt deze play-offs, al verscheidene malen werd er een speler geschorst voor de volgende wedstrijd. Eergisteren ging Alston zijn boekje te buiten, de spelverdeler mag vandaag niet meedoen. Dat is een probleem, de spelverdelerspositie moet nu worden ingevuld door de derde en vierde kracht. Dat wordt een probleem tegen Rajon Rondo, spelverdeler van Boston. Hij is in topvorm en één van de beste spelverdelers in de NBA. Ik geef de Celtics minimaal evenveel kans als de Magic om deze wedstrijd te winnen, de noteringen bij de bookmakers zijn daarom zeer aantrekkelijk. Om mijn risico iets te beperken pak ik Boston met een handicap van +4.5 punten. De kenners van Betfair lijken het met me eens te zijn, daar geven ze slechts 1.80 voor deze handicap.
Pick: Boston Celtics +4.5 @ 1.91 bij Gamebookers

Houston Rockets - LA Lakers
De Lakers bevestigden mijn vermoeden dat ze deze series gaan winnen in de vorige wedstrijd in LA. Ze speelden aggressief en fel, wat te zien is aan het hoge balverlies van de Rockets. De bookmakers zien de Lakers als zeer lichte favoriet in deze wedstrijd, dat komt doordat Houston de thuisspelende ploeg is, wat ook in de NBA een groot voordeel kan zijn. Dit keer wordt het thuisvoordeel overschat. In het reguliere seizoen wisten de Lakers hier beide wedstrijden te winnen. Kobe Bryant is in een goede vorm, wat hij liet zien met 40 punten in de vorige wedstrijd. De sterspeler van Houston, Yao Ming, was uitblinker in de eerste ontmoeting met 28 punten. In de tweede wedstrijd hadden Gasol en Odom meer vat op hem, hij kwam tot slechts 12 punten. Ik zie de Lakers hier in Houston weer winnen. Ze zijn de betere ploeg en wisten dit seizoen al vier keer eerder van Houston te winnen, waarvan twee keer ín Houston.
Pick: LA Lakers @ 1.88 bij Betsson

Dallas Mavericks - Denver Nuggets
De stand in deze serie is 2-0 in het voordeel van de Nuggets. Zij wonnen twee wedstrijden met speels gemak, Dallas komt tegen dit complete team tekort. Ook hier is het zo dat Denver vier maal wist te winnen van Dallas in het reguliere seizoen, waarbij dus weer beide uitwedstrijden. Daar komt bij dat de ploeg in topvorm is, zoals ik gisteren op het forum ESPN-schrijver John Hollinger citeerde: "If a team such as L.A. or Cleveland had romped through its first seven games of the playoffs like this, we would be pulling up comparisons with the greatest teams in history". Ze gaan met speels gemak door de play-offs, doordat het team geheel fit is. Geen blessures, Carmelo Anthony die ze weer aan de lopende band scoort, net als Billups die als nooit tevoren zijn 3-punters maakt. De Mavericks zullen moeten komen, maar tot nu toe moet de Duitser Dirk Nowitzki het alleen doen, hij redt het niet tegen de Nuggets die gaan meespelen om de titel.
Pick: Denver Nuggets @ 2.50 bij Bwin

Voor meer informatie over de play-offs en de ploegen lees je de voorbeschouwing bovenaan dit topic.
William

Berichtdoor William » zo 10 mei 2009, 1:03

Morgen uitgebreid, maar wat een ontknoping momenteel.. Denver na drie kwarten gelijk, zelfs paar puntjes voor, daarna weer een stukje achter.. met nog 1 seconde te gaan een 3-punter van Anthony, Dallas een time-out.. scoren ze nog in de laatste seconde? Momenteel 1 punt voorsprong voor Denver.. houden zo!!

EDIT: Bal naar Nowitzki, die kon de verre worp niet maken.. geen buzzer beater dus :). Punt voor Denver én mijn bet binnen! :D
William

Berichtdoor BasNijmegen » ma 11 mei 2009, 9:53

heb je mazzel, want het was een omstreden winst. Vlak voor die laatste 3 punten was er een overtreding over het hoofd gezien.
BasNijmegen

Berichtdoor William » di 12 mei 2009, 11:51

Klopt, heeft de NBA ook toegegeven dat dat een scheidsrechtersfout geweest is. Anders was het op winst voor Dallas/verlenging uitgedraaid. De afgelopen twee dagen heb ik geen tips gepost, vond ze niet interessant genoeg. Speelde zelf winst voor Orlando (verloren), Atlanta met handicap 9.5 (kwamen een punt tekort, verschil was 10 voor Cleveland) en winst voor Dallas (die wel gehaald, werd 119-117 :)). Gelukkig dus inderdaad niet gepost, ik ga nu ff kijken of er vandaag/morgen nog wat leuks bij zit.

Het programma van dinsdag:
Lakers-Houston
Boston-Orlando

Het programma van woensdag:
Denver-Dallas

Cleveland hoeft woensdag niet te spelen, zij hebben Atlanta met 4-0 overklast en staan dus sowieso in de Conference Finals. De vraag is of ze tegen Boston of Orlando moeten spelen. In die serie is het ongekend spannend, met een 2-2 tussenstand en winst die beide kanten op kan. De honger van Cleveland blijkt uit deze uitspraak van LeBron 'the King' James: "Why should we celebrate? We're playing for a championship."

Later vandaag kom ik met eventuele picks ;).
William

Berichtdoor William » di 12 mei 2009, 17:51

Na het succes van vorige week hebben we bij Betinfo ook vandaag en morgen weer een aantal mogelijkheden op een rij gezet om op te wedden. Lees onze voorbeschouwing voor meer informatie en plaats jouw weddenschappen.

Woensdag 02.00 uur: Boston Celtics - Orlando Magic
In deze serie trok Boston maandag de stand weer gelijk, naar 2-2. Dat zorgt ervoor dat dit een best-of-3 geworden is, met eerst een wedstrijd in Boston, vervolgens in Orlando en de eventuele beslissingswedstrijd wordt weer in Boston gespeeld. In de vierde wedstrijd was het Boston dat met één punt verschil de winst pakte, het is de vraag of het weer zo spannend gaat worden. Orlando zal een mentale tik gehad hebben, terwijl dit voor Boston een flinke opsteker is. Zij zijn de titelverdediger en hebben in de eerste ronde tegen de Chicago Bulls laten zien dat wanneer het erom gaat, zij de ploeg zijn met de ervaring. Het beste komt op dat moment in hun boven. Ook deze wedstrijd moet door beide ploegen gewonnen worden, toch zal Boston aan het langste eind trekken. De cijfers van de laatste wedstrijden waren over de gehele linie sterk, alle spelers hebben laten zien dat ze het verschil kunnen maken. Orlando is te afhankelijk van een hoog scoringspercentage, de sterke defense van Boston geeft ze daar dit keer niet de kans voor.
Pick: Boston @ 1.76 bij Gamebookers

Woensdag 04.30 uur: LA Lakers - Houston Rockets
Ook hier zetten we in op de thuisploeg. Helaas is de weddenschap voor winst voor de Lakers zeer laag genoteerd, vandaar dat we de Lakers met handicap spelen. Waarom nemen we dit risico? De belangrijkste reden daarvoor is dat Houston zijn topper Yao Ming mist. Verder heeft Ron Artest zijn klasse in deze serie nog niet kunnen laten zien, hij krijgt daar de kans niet toe van Kobe Bryant. Toch wist Houston de laatste wedstrijd in eigen stadion wel te winnen, ondanks de zelfde omstandigheden. Dit zorgde voor ook hier een 2-2 tussenstand, dit zal ze niet nog een keer lukken. De winst pakten ze door twee belangrijke abnormaliteiten: Kobe Bryant haalde in het offensief niet zijn niveau, met slechts 15 punten. Hetzelfde geldt voor al zijn medespelers, met uitzondering van Pau Gasol. Houston daarentegen wist het gemis van Ming te verbloemen door de vele scores van guard Brooks. Hij is geen ster, maar zat in de juiste flow. Dat zien we regelmatig, maar feit is dat zeker in de play-offs de wedstrijd(en) daarna weer minder zijn. Houston heeft niet genoeg kwaliteit om dat op te vangen, zeker niet in Los Angeles. Daar zullen de Lakers hun normale niveau weer halen en het gemankeerde Houston op de pijnbank leggen.
Pick: Lakers -12 @ 1.97 bij Betsson

Donderdag 03.00 uur: Denver Nuggets - Dallas Mavericks
De eerste twee wedstrijden in Denver ging met een ruim verschil naar Denver. De wedstrijden drie en vier in Dallas waren enorm spannend, waarin het dubbeltje eerst naar Denver viel en vervolgens naar Dallas, waarmee de stand in deze serie op 3-1 in het voordeel van Denver is. De spelers zijn weer teruggevlogen naar Denver, voor wedstrijd vijf. De bookmakers zijn het eens dat de Nuggets in eigen huis hier de beslissende vierde winst pakken. Zij hebben het thuisvoordeel, zijn in een goede vorm en hebben over de breedte genomen een sterker team. Dallas is afhankelijk van het spel van Dirk Nowitzki. Toch pakken we hier niet de winst voor de thuisploeg, er zit geen value in de notering bij de bookmakers. Vandaar dat we verder kijken en weer kiezen voor de handicap. Die is voor de Nuggets -8, ze moeten dus met minimaal 9 punten verschil winnen. Bij een verschil van 8 krijg je je inzet nog terug. Het is zeer aannemelijk dat de Nuggets de wedstrijd met dit verschil winnen. In de eerste twee wedstrijden in Denver was het verschil minimaal 12 punten, verder is de belangrijke Chris Anderson waarschijnlijk weer inzetbaar. In eigen stadion kunnen de Nuggets hun dynamische spelletje spelen, waarbij de vrije man voor het schot wordt gezocht, met Carmelo Anthony als spelmaker. Dallas stelt daar buitenshuis offensief te weinig tegenover.
Pick: Denver -8 @ 1.91 bij Gamebookers
William

Berichtdoor Jiveje » di 12 mei 2009, 23:11

Ik speel de Boston ML met je mee.
Jiveje

Berichtdoor William » wo 13 mei 2009, 0:02

Speel ze zelf natuurlijk ook allemaal, maar de tweede (de Lakers) met een twee keer zo hoge inzet als de andere twee.. ben benieuwd ;).
William

Berichtdoor BasNijmegen » wo 13 mei 2009, 9:45

Celtic *0* lekker hoor
BasNijmegen

Berichtdoor William » wo 13 mei 2009, 13:50

Mooooi.. beide van afgelopen nacht goed :), en idd de Lakers dik binnen gehaald. Liefst 12 man van dat team hebben gespeeld, de basis heeft flink veel rust gekregen, speelde max 20 a 30 minuten (vd 48), een zeer eenvoudige winst voor de Lakers. Die winnen de vierde in Houston ook wel, hopen dat daar een beetje een mooie notering voor komt.
Boston nipt gewonnen, de gehele wedstrijd Orlando (ruim) voor, in het laatste kwart dankzij vooral Stephan Marbury toch nog mooi ff binnen gehaald met 4 punten verschil :D. Het surplus aan kwaliteit van Boston komt toch boven drijven.. de volgende is in Orlando, die gaat gewoon weer naar de Magic met hun thuisvoordeel ;).

Eerst vanavond dus Denver inclusief handicap, dat wordt nog wel wat denk ik :).
William

Berichtdoor rushhour » do 14 mei 2009, 7:19

Bedankt voor de tips! Alledrie goed met kleine bets op combo triple en dubbel. Mooi resultaat.
rushhour

Berichtdoor Alpa Chino » do 14 mei 2009, 7:45

Hey rushhour welkom op betinfo!
"We voetbalden zo traag dat de vliegen zich te pletter vlogen op onze rug."
- Johan Boskamp
Alpa Chino
Beheerder

Berichtdoor William » do 14 mei 2009, 19:42

Met iets minder inzet: Orlando - Boston: Boston +6.5 @ 2.06 bij Betfair --> relaxete notering, Orlando zal waarschijnlijk winnen, maar de handicap is aardig. Ze zijn thuis misschien lastig te verslaan, toch is Boston sterk als het erom gaat. Daarom wint Boston zeker de eventuele beslissende zevende in eigen huis, hier kunnen ze het misschien zelfs al beslissen ;).

Houston - LA: LA -8.5 @ 1.91 bij Gamebookers. Wederom een goede notering, de Lakers gaan hier winnen, de vraag is of ze dat met 9 punten of meer lukt. Ik denk het wel, gezien de ongelofelijke eenvoud waarmee de vorige wedstrijd gepakt werd. Ze hebben gewoon twee keer zoveel kwaliteit en kracht als de Rockets zonder Yao Ming en zonder Tracy McGrady. Speel deze weer met een flinke inzet ;).
William

Berichtdoor William » za 16 mei 2009, 0:22

Excuses voor zo laat pas weer wat... gisteren minder dagje, jammer. Voor vannacht alleen de Lakers inclusief handicap, rond de 1.90 dus ;). Boston pakt denk ik de winst in de andere wedstrijd, maar ik wil niet het risico lopen dat Dwight Howard weer zo'n geweldige wedstrijd speelt als afgelopen nacht.
William

Berichtdoor BasNijmegen » wo 20 mei 2009, 8:34

Ik heb afgelopen nacht LA Lakers gespeeld in een handicap (+6.5) grrr winnens met maar 2 punten verschil :cry:
BasNijmegen

Berichtdoor William » do 21 mei 2009, 0:40

Cleveland -9 @ 1.85 voor mij.. Cavs komen veel frisser aan de start dan Orlando, zo zagen we ook bij de Lakers die last hadden van vermoeidheid, aldus Kobe. Ben benieuwd wat de noteringen voor Denver worden de komende wedstrijd, ik geef ze wel kans ;).
William

Berichtdoor William » vr 05 jun 2009, 16:30

Wedden op de NBA Finals

De Los Angeles Lakers en Orlando Magic maken de komende tijd uit wie zich met kronen tot beste basketbalploeg ter wereld. De Lakers wonnen de eerste wedstrijd in de best-of-7 serie, een interessant evenement om op te wedden!

De tweede wedstrijd in deze serie is in de nacht van zondag op maandag. De bookmakers hebben hun quotering al geplaatst, de Lakers zijn uiteraard de favoriet. Niet voor niets wonnen zij met overmacht (100-75) de eerste wedstrijd, ook die was in Los Angeles. Ook deze tweede is in LA, vervolgens worden er in elk geval twee in Orlando gespeeld. Het is daarom zaak voor de Lakers ook deze te winnen. Ze hebben dan een comfortabele voorsprong en kunnen met winst in een wedstrijd in Orlando het feest alvast gaan voorbereiden. Voor Orlando wordt het een wedstrijd waarin verlies niet onoverkomelijk is, maar het brengt de ploeg wel in een slechte uitgangspositie. Met een 2-0 achterstond wordt de druk flink opgevoerd.

Waarom zouden de Lakers ook de tweede game kunnen winnen?
Als je de basis van de Lakers vergelijkt met die van Orlando, zijn er enorme verschillen. Bij Orlando is het spel afhankelijk van een reus, Dwight Howard. Verder moet de rest van de ploeg vooral zorgen voor veel driepunters, dat liep de eerste keer niet goed. De Lakers kunnen niet zonder Kobe Bryant, hij moet het niet van zijn fysiek hebben, maar van het gemak waarmee hij punten maakt en zijn medespelers beter laat spelen. Het vervelende voor Orlando is dat Howard tegen de Lakers niet goed tot zijn recht komt. De Lakers hebben twee beren in het team, Lamar Odom en Andrew Bynum. Zij bewezen afgelopen nacht hun waarde met sterke statistieken en het onschadelijk maken van Howard. Voor komende nacht verwacht ik niet veel anders. Howard kan het verschil weer niet maken, terwijl Bryant weer ongeveer 40 punten maakt.
Een tweede punt wat belangrijk is om te noemen, is het verschil in de breedte van de selecties. De bank van de Lakers is veel beter gevuld, de selectie van Orlando is te smal. Zo kon het gemis van spelverdeler Jameer Nelson de afgelopen maanden nooit echt goed worden opgevangen. Hij is sinds kort weer terug, maar heeft zijn oude spel nog niet helemaal hervonden.

Je kunt bij onder andere Unibet een aantal player specials spelen. Die lijken laag genoteerd, maar kunnen naar mijn mening zeer handig zijn. Zo denk ik dat de onderstaande weddenschappen voor Bryant en Gasol winst kunnen opleveren. Bryant haalt normaal gesproken de 35 zeker weer, Gasol hoeft momenteel niet heel veel rebounds te pakken, dat werk zal voor over worden gelaten aan de in vorm zijnde Bynum en Odom.

De weddenschappen die ik speel voor zondag:
Lakers to win @ 1.33 bij Bwin
Lakers incl. handicap -6.5 @ 1.92 bij 10Bet
Bryant scores over 33.5 points @ 1.85 bij Unibet
Gasol under 8.5 rebounds @ 1.85 bij Unibet
William

Berichtdoor William » di 09 jun 2009, 23:20

Beetje laat, maar vannacht twee singletjes bij Unibet, dit is ook perfect om in een combo te gooien:
Orlando Magic to win @ 1.52 (4/10)
Kobe Bryant over 31.5 points to score @ 1.65 (3/10)
William

Berichtdoor Jiveje » wo 10 jun 2009, 10:24

Mooi William, door jouw reminder nog even wat op Magic gegooid, pakte goed uit.
Jiveje

Berichtdoor William » wo 10 jun 2009, 14:05

Jep, was op 't randje, Magic telkens net op voorsprong, dat bleef gelukkig zo. Helaas Kobe 'slechts' 31 punten, 1 te weinig om ook die bet te halen. Verliesje voor mij dus.
William

Berichtdoor William » do 11 jun 2009, 17:11

Komende nacht game 4. Stand is dus 2-1 in het voordeel van de Lakers, ook deze wedstrijd is in Orlando. Ik gok op de Lakers @ 2.15 bij Gamebookers. Waarom? De 3e verloren ze nipt. Je ziet vaak dat het verschil in de vierde kleiner is dan in de 3e, dat zou betekenen dat de Lakers over Orlando heen gaan. Dit omdat de druk bij Orlando nu wel wat hoger wordt én de Lakers nog scherper zullen starten, omdat 2-2 of 3-1 een enorm verschil maakt. Dit kan de beslissende al zijn!
William

Berichtdoor William » zo 14 jun 2009, 18:21

Dit was uiteraard incl. OT, zoals ze altijd bij de quotevergelijkers gebruikt worden, mooie winst dus!

Komende nacht game 5. Ik neeg eerst naar de Lakers, maar changed my mind ;). Speel Orlando @ 1.65. Vooral omdat die dit keer móeten en het thuisvoordeel hebben. De Lakers hebben straks kansen zat in eigen huis om het af te maken. In zo'n finals serie moet je alles geven wil je een game winnen, dat wordt nu lastig. Ze zullen het ook niet erg vinden, want wat is er mooier dan in eigen stadion het kampioenschap vieren! Overigens zal dat feest waarschijnlijk bescheiden zijn, aangezien de stad Los Angeles de 1 miljoen euro die nodig is voor het kampioensfeest niet wil/kan opbrengen in verband met de crisis. Het is niet fair volgens hen om het geld zo uit te geven, terwijl er op van alles bezuinigd moet worden. Valt wat voor te zeggen, al is het zuur voor spelers en fans als het geld inderdaad niet beschikbaar komt ;).
William

Keer terug naar USA sports