468x60 €

Om alle onderdelen te kunnen lezen, dien je ingelogd te zijn.

Klik hier om in te loggen

Betfair beginner

Betfair beginner

Berichtdoor heywoodu » za 05 dec 2009, 1:34

Hallo,

Alles wat ik tot nu toe heb gelezen over Betfair vind ik wel interessant klinken, dus ik ben ook maar eens op die site rond gaan kijken.
Maar ik blijf het toch echt onduidelijk vinden wat het layen nou betekent.
Voor het WK 2010 bijvoorbeeld, staat een bet voor de groep van Nederland, waar je kunt wedden op wie er zich kwalificeert voor de volgende ronde.
Een lay bet op Japan (Japan kwalificeert zich dus NIET), staat op 7.8!
Wat houdt dit precies in? Dat je 7.8 keer je inzet terugkrijgt als je hem speelt en Japan zich daadwerkelijk niet kwalificeert?
En wat is die liability precies?

Backen is toch gewoon wat je ook bij de bookmakers doet? Alleen kun je daar niet layen.
Maar het layen heb ik nog niet helemaal door :P

Graag enige uitleg, want na het lezen van alle artikelen op de site kwam ik er nog niet uit :P

Alvast bedankt.
heywoodu

Unibet post count: 0

Re: Betfair beginner

Berichtdoor William » za 05 dec 2009, 2:08

Oké, ik gebruik jouw voorbeeld van Japan even om het te proberen kort uit te leggen:
Situatie: Jij layt Japan to qualify @ 7.8 met €10,-.
1. Liability: Hier €68,-, dit is jouw mogelijke verlies. Stel namelijk dat je geen gelijk krijgt en Japan kwalificeert zich toch voor de volgende ronde verlies je dit. Dit berekend je zo: (7.8-1)*€10,-.
2. Jouw winst als Japan zich daadwerkelijk niet kwalificeert: €10,-.Jij krijgt dan gelijk, de andere partij ongelijk en zijn €10,- gaat naar jouw.

Backen, zelfde als spelen bij bookmakers inderdaad, is te doen @ 3.00 momenteel. Dus niet voor 7.80 ;).
William

Berichtdoor heywoodu » za 05 dec 2009, 11:24

Dit vind ik een duidelijke uitleg, dankjewel!

Heb het volgens mij door, ik ga het dit weekend maar eens proberen met 'virtueel geld' :P Dus gewoon met een kladblokje en dan eens kijken of ik het een beetje doorheb.

Lijkt me toch wel een leuke manier, nu alleen nog bedenken hoe ik er geld op ga zetten :P

Nog 1 vraag, hoe bereken ik nou wat ik tijdens een wedstrijd moet inzetten op bijvoorbeeld een backbet op de draw (zoals in het forum bij een aantal systemen beschreven)?

Is dat gewoon de liability voor de laybet delen door de odds voor de backbet?
heywoodu

Berichtdoor heywoodu » za 05 dec 2009, 12:58

Overigens is dit mijn eerste 'kladblokweddenschap' op Betfair geworden:

Gold Coast United - Central Coast (Australie)

Bij een 0-0 stand na ongeveer 20 minuten:

Lay draw @ 3.2 met €2,- --> Liability = €4,40 --> evt payout = €6,40

Nadat het vlak voor rust 0-1 werd:

Back draw @ 4 met €2,- --> evt payout = €8,-

Uiteindelijk is de wedstrijd geeindigd in 2-1, betekent dit dan dat ik €6,40 terugkrijg, en dus quitte heb gespeeld?
heywoodu

Berichtdoor William » za 05 dec 2009, 17:06

Je evt. payout bij de lay draw is niet €6,40 maar €2,-. Dat is bij deze uitslag dus ook je uitkering.
Uiteindelijk win je met de lay dus 2,- en verlies je met de back 2,-. Je speelt dus wel quitte, dat klopt.

Hoe had je nu winst kunnen maken? (en direct antwoord op je vraag in de post erboven)
De back stond vlak voor rust dus op 4.00. Bij een gelijkspel had je dus €4,40 verloren, dat had je willen afdekken. Je had dus met €4,40/4.00=€1,10 euro moeten backen op de draw. Je had dan een winst gemaakt van €2,- minus €1,10 = €0,90.

Duidelijk of te ingewikkeld uitgelegd? :)
William

Berichtdoor heywoodu » za 05 dec 2009, 17:35

Als mijn payout 2 euro was, heb ik toch sowieso verloren?

Want ik dacht dat je de liability + winst (4,40 + 2) zou krijgen, aangezien je alleen in dat geval 2 euro winst maakt op de lay bet.
Ik dacht namelijk dit:
2 euro lay @ 3.2 geeft een liability van 4,40, wat dus van je account afgehaald wordt (right?), en als je het goed hebt, dat je dit weer terugkrijgt + de 2 euro die je met de gewonnen lay bet wint.

En aangezien ik ook nog 2 euro op de backbet heb gezet, is het dus quitte.

Met evt payout bedoel ik dus niet mn winst, maar hetgene dat ik weer terug krijg (liability + winst van 2 euro).

Na 5 wedstrijden in mn kladblokje heb ik nu precies 1 euro winst gemaakt volgens mij :P
heywoodu

Berichtdoor William » za 05 dec 2009, 18:20

Klopt inderdaad :P. Die €2,- waar ik het de hele tijd over heb is inderdaad de winst op die weddenschap.

Nog 1 vraag, hoe bereken ik nou wat ik tijdens een wedstrijd moet inzetten op bijvoorbeeld een backbet op de draw (zoals in het forum bij een aantal systemen beschreven)?

Is dat gewoon de liability voor de laybet delen door de odds voor de backbet?

Zie die laatste zin nu pas, dat klopt dus inderdaad met het antwoord op de vraag dat ik had gegeven. Volgens mij heb je het goed door ;)
William

Berichtdoor heywoodu » za 05 dec 2009, 19:11

Volgens mij krijg ik het inderdaad wel door, ontzettend bedankt voor je uitleg :D

Ik ben nu weer een paar wedstrijden aan het spelen in mn kladblokje, en nu op die manier van jou, waar ik dus ook een beetje winst mee hoop te halen (virtuele winst :P)

En was het nou 'Lay low, Back high' of andersom :P?
Dus eerst layen en dan backen tegen hogere odd, dat was het toch?
heywoodu

Berichtdoor heywoodu » za 05 dec 2009, 21:14

Ik heb nu deze 3 wedstrijden 'gespeeld':

Frankfurt - Mainz (Bundesliga)

Lay draw @ 3.35 met €4,- --> Liability = €9,40 --> evt payout = €13,40

NA 35 minuten 1-0:

Back draw @ 4.7 met €2,10 --> evt payout = €9,87

Eindstand 2-0

€1,90 winst?

Eskisehirspor - Fenerbahce (Turkije)

Lay draw @ 3.6 met €4,- --> Liability = €10,40 --> evt payout = €14,40

Na 62 minuten 1-0, 10 minuten later 2-0, eindstand 2-1

Back draw @ 3.85 met €2,70 --> evt payout = €10,40

€1,30 winst?

Valenciennes - Monaco (Ligue 1)

Lay draw @ 3.25 met €4,- --> Liability = €9,- --> evt payout = €13,-

Na 26 minuten 1-0:

Back draw @ 4.9 met €2,- --> evt payout = €9,80

50' 1-1
85' 2-1
90' 3-1

€2,- winst?

Kloppen deze winsten?

Ik heb nog steeds niet helemaal door hoe ik bereken wat ik als backbet in moet zetten :fluit:
heywoodu

Berichtdoor Jiveje » za 05 dec 2009, 21:55

Je moet dat helemaal zelf bepalen, als je bij de extra opties 'What if' aanvinkt dan zie je hoeveel winst je zult hebben als je een bepaald bedrag inzet.
Jiveje

Berichtdoor heywoodu » za 05 dec 2009, 22:04

Ja ik kan het natuurlijk zelf bepalen, maar wil er wel een winst mee halen :P

dat 'What if' staat op Betfair?
heywoodu

Berichtdoor William » za 05 dec 2009, 23:34

Jep, what if vind je daar.

Lay low, back high. Of natuurlijk back high, lay low :P.
Hoeveel je berekent als je je backbet in moet zetten moet je helemaal zelf bepalen. Met die optie kun je dus zien hoeveel winst je wanneer haalt. Neem het eerste voorbeeld, als je daar voor 1,10 backte maakte je dus winst als het geen gelijkspel werd. Stel dat je met 2,- backte maakte je juist winst als het gelijkspel zou worden. Stel dat je met een bedrag daar tussenin backte had je met beide mogelijkheden een winstje gemaakt. Net wat je zelf wilt dus ;)
William

Berichtdoor heywoodu » zo 06 dec 2009, 1:07

Backen voor 1,10 gaat natuurlijk ook niet, want de minimuminzet is 2 euro :P

Maar ik ga nog wel even wat proberen te rekenen met wat wedstrijden. Om te zien hoeveel ik moet inzetten op de backbet om bij beide uitslagen een (kleine) winst te maken.
heywoodu

Berichtdoor William » zo 06 dec 2009, 3:33

Precies, is maar theorie ;). Succes!
William

Berichtdoor BigEd2707 » wo 13 jan 2010, 20:48

Lastig systeem zo te lezen, heb ook wel interesse in betfair! Wat bedoelen jullie precies met kladblok? Is dat op betfair om te oefenen?

Is er trouwens een bonuslinkje van betinfo voor betfair? verdienen jullie ook nog wat aan me!
BigEd2707

Berichtdoor Jiveje » wo 13 jan 2010, 21:36

BigEd2707 schreef:Lastig systeem zo te lezen, heb ook wel interesse in betfair! Wat bedoelen jullie precies met kladblok? Is dat op betfair om te oefenen?

Is er trouwens een bonuslinkje van betinfo voor betfair? verdienen jullie ook nog wat aan me!

De termen 'backen', 'layen' en 'zelf een prijs bepalen' klinken misschien ingewikkeld, maar het is heel makkelijk als je het een paar keer hebt gedaan. Fijn dat je ook aan ons denkt, als je gewoon op de link Betfair (<--- deze dus) drukt en je maakt via die link een account dan help je ons al. Je moet bij 'Extra Options' gewoon 'What If' aanzetten en dan zie je wat het je allemaal oplevert zonder dat je daadwerkelijk iets inzet. En je mag natuurlijk alles vragen hier, daar zijn wij voor.
Jiveje

Berichtdoor William » do 14 jan 2010, 19:49

En het 'kladblokje' is gewoon een papiertje wat heywoodu naast zijn pc heeft liggen ;). Niet iets wat op Betfair ofzo te vinden is in elk geval.
William

Berichtdoor Remco07 » do 08 jul 2010, 13:16

Ik zat net eens de betfair video te kijken en had een vraagje

Als je Andy Schleck to win young rider classification @ 1.69 layt met 10 euro bijvoorbeeld

Als het hem dan wel wordt ben je dan je 10 euro inzet kwijt + €6,90? Of ben je alleen 6,9 kwijt?

Want mij lijkt het dat je de inzet van de backer als het ware aanpakt (jij bent als layer de bookmaker) en hem uitbetaalt met 6,9 + zijn 10 euro dus dat je maar 6,9 kwijt bent? En als je wint dat je zijn 10 euro wint
Want in de video staat bij Layability dan 6,9 en bij payout 16,9? Wat betekend die payout dan?

Alvast bedankt
Schrijver voor Betinfo.nl

PL 10/11: 91 tips, +11.92 units Overig 10/11: 13 tips, +15.29 units
Manchester United en FC Utrecht fan!
Remco07

Unibet post count: 1055

Berichtdoor William » do 08 jul 2010, 13:27

Hey Remco, welkom hier!

Duidelijke vraag, zal proberen net zo duidelijk antwoord te geven ;). 'Liability' betekent letterlijk 'aansprakelijkheid', en dat is dus het bedrag wat je kunt verliezen. In dit voorbeeld zoals je zegt €6,90 als je met €10,- layt. Payout is wat de backer krijgt uitbetaald mocht hij winnen. Dus jouw €6,90 en zijn eigen €10,- = €16,90. Als jij wint, krijg je inderdaad zijn €10,-.
William

Berichtdoor bn37 » ma 09 aug 2010, 14:26

ik zit nu bij unibet maar ik zit te denken om naar betfair te gaan, is dit een vooruitgang denken jullie?
bn37

Berichtdoor BasNijmegen » ma 09 aug 2010, 18:26

Betfair wordt vaak gezien als een bookmaker voor de sportsbetter met ervaring. Ten opzichte van een Unibet zijn er iets meer mogelijkheden rondom weddenschappen (backen en layen) en daarnaast zijn de quoteringen soms iets hoger. Nadeel is het feit dat combo's maken makkelijker is op Unibet.
BasNijmegen

Berichtdoor Remco07 » di 10 aug 2010, 12:25

Vraagje: Kan het zo zijn als je een Back weddenschap plaatst op Betfair dat die niet wordt gematched en dat je dus niet kan inzetten?

Remco07

Berichtdoor Jiveje » di 10 aug 2010, 12:53

Yep, dat zijn de zogenaamde 'unmached' bets. Je kunt dan kiezen je inzet terug de krijgen door hem te cancellen, of je laat het staan met de 'keep'-optie, in de hoop dat hij later wordt gematched.
Jiveje

Berichtdoor Remco07 » di 10 aug 2010, 13:46

Jiveje schreef:Yep, dat zijn de zogenaamde 'unmached' bets. Je kunt dan kiezen je inzet terug de krijgen door hem te cancellen, of je laat het staan met de 'keep'-optie, in de hoop dat hij later wordt gematched.

Dus als ik het goed begrijp

Stel ik plaats dat team A wint met 5 euro 10 uur voor het begin van de wedstrijd dan kan het zo zijn dat niemand mijn weddenschap aanneemt zeg maar en dat ik geen kans maak op winst?

En als ik hem dan keep, kan hij dan nog worden gematched tijdens de wedstrijd? Want dan kan Team A al achterstaan!

Bij een gewone bookmaker als je de inzet bevestigd staat de weddenschap vast, maar bij Betfair is er dus een kans dat de weddenschap niet is doorgegaan?

Remco07

Berichtdoor Hans » di 10 aug 2010, 14:22

Remco07 schreef:
Jiveje schreef:Yep, dat zijn de zogenaamde 'unmached' bets. Je kunt dan kiezen je inzet terug de krijgen door hem te cancellen, of je laat het staan met de 'keep'-optie, in de hoop dat hij later wordt gematched.

Dus als ik het goed begrijp

Stel ik plaats dat team A wint met 5 euro 10 uur voor het begin van de wedstrijd dan kan het zo zijn dat niemand mijn weddenschap aanneemt zeg maar en dat ik geen kans maak op winst?

En als ik hem dan keep, kan hij dan nog worden gematched tijdens de wedstrijd? Want dan kan Team A al achterstaan!

Bij een gewone bookmaker als je de inzet bevestigd staat de weddenschap vast, maar bij Betfair is er dus een kans dat de weddenschap niet is doorgegaan?

Als je zekerheid wilt hebben dan moet je gewoon de odd nemen die op dat moment al aangeboden wordt .
Zie de blauwe vakjes bij de weddenschap .
Neem de meest in het middenstaande (hoogste) odd en je hebt zekerheid .
Onder de odd staat in het klein het bedrag wat je op dat moment kan inzetten .
Natuurlijk kan je ook kiezen voor een lager aangeboden odd meer naar links de blauwe vakjes .
Hoe verder de wedstrijd onderweg is zal je zien dat de odd zal stijgen of dalen .
Als er niet gescoord wordt daalt de odd van het gelijkspel en de andere 2 gaan stijgen .

Betfair is echt een super systeem voor de single bets .
Unibet is beter in de combinaties .
Betfair geeft wel hogere odds maar daar gaat nog 5% vanaf voor Betfair zelf .
Hans

Volgende

Keer terug naar Betfair