Om alle onderdelen te kunnen lezen, dien je ingelogd te zijn.

Klik hier om in te loggen

Wedden op NFL 2009/2010

Re: Wedden op NFL 2009/2010

Berichtdoor Subzero » zo 18 okt 2009, 21:30

Ongelofelijk, tot nu toe 3-3 maar de 3 belangrijkste bets verliezen, Pittsburgh en Minnesota scoren allebei 1 punt te weinig om de bet voor mij te winnen :(
Subzero

Unibet post count: 0

Berichtdoor Subzero » ma 19 okt 2009, 17:51

Nou na het debacle van gisteren(3-4 maar een verlies van 9 units, mijn slechtste prestatie ooit met het wedden op American Football) vandaag toch nog 1 pick:

San Diego(-3.5) - Denver 2.14 2/5

De Denver Broncos zijn boven verwachting sterk begonnen. Ze zijn nog ongeslagen na 5 wedstrijden en hebben o.a. al New England en Dallas verslagen. Echter deze wedstrijden werden met klein verschil gewonnen. Vandaag echter wacht hun eerste zware uitwedstrijd dit seizoen bij de San Diego Chargers.

Vorig seizoen werd op de laatste speeldag in deze wedstrijd beslist wie er naar de playoffs ging. De Chargers maakten gehakt van de Broncos en wonnen zo de AFC West. Ook vandaag zie ik de explosieve aanval van de Chargers onder leiding van QB Philip Rivers veel punten scoren, alhoewel niet vergeten mag worden dat de Broncos 1 van de beste verdedigingen hebben. Toch zie ik de Chargers hier weer winnen, ze zullen ook moeten willen ze de Broncos kunnen bedreigen in de strijd om het divisiekampioenschap. Een nederlaag voor de Broncos is daarintegen geen ramp, ze blijven dan ook sowieso boven de Chargers staan met nog een thuiswedstrijd tegoed tegen de enige concurrent in de AFC West.

Ik vermoed dat het " heilige vuur" een beetje zal ontbreken bij Denver, en dat San Diego deze must win situatie zal onderkennen en enorm gemotiveerd aan de start verschijnt. Ik zie ze dan de pointspread van -3.5 wel dekken, het is alleen te hopen dat ik niet weer 1 punt tekort kom :roll:
Subzero

Berichtdoor BasNijmegen » do 22 okt 2009, 11:02

Dit stuk is geschreven door Subzero

Mij is gevraagd een stukje te schrijven over wedden op de NFL. Na een paar weken op het forum viel het me op dat er nog niet zoveel bekend is over het American football. Dit in tegenstelling tot andere grote sporten in de VS zoals honkbal, ijshockey en basketbal. Op zich opmerkelijk, want in de VS in dit verreweg de belangrijkste sport. De gemiddelde Nederlander heeft natuurlijk wel eens gehoord van de Chicago Bulls en de New York Yankees, maar de Tampa Bay Buccaneers en de Indianapolis Colts doen bij weinig mensen een belletje rinkelen. Toch zijn dit 2 ploegen die in dit decennium de Super Bowl hebben gewonnen.
Aan de reacties die ik gekregen heb na het posten van mijn picks merk ik echter dat er echter wel degelijk interesse voor is. Ik denk dat het daarom wel nuttig is om even een korte uitleg te geven over de NFL.

Als je de NFL vergelijkt met andere Amerikaanse sporten valt 1 ding meteen op: Het aantal wedstrijden in het reguliere seizoen. In het basketbal en ijshockey spelen de ploegen 82 wedstrijden per seizoen, in het honkbal zelfs 162. In de NFL bedraagt dit aantal…16. Het seizoen duurt daarom maar 4 maanden. In de maanden september t/m december worden 17 rondes afgewerkt(iedere ploeg heeft 1 vrij weekend). In januari beginnen de playoffs met daarna een pauze van 1 week en vervolgens het grootste 1-daagse sportevenement ter wereld: de Super Bowl.

De NFL bestaat uit 32 ploegen. Deze zijn opgedeeld in 2 conferences(een soort onderbonden), de AFC en de NFC. Deze 16 ploegen zijn dan weer opgedeeld in 4 divisies van 4 ploegen. Elke ploeg speelt een thuis en een uitwedstrijd tegen de andere ploegen uit zijn divisie(6 totaal). Ook speelt men tegen de ploegen uit een andere divisie in dezelfde conference(4 totaal). Verder speelt men tegen de ploegen uit een divisie in de andere conference(4 totaal). Als laatste speelt men tegen 2 ploegen uit dezelfde conference van ongeveer gelijke sterkte. Het komt dus best vaak voor dat men een ploeg in de eigen conference slechts eens in de 3 jaar treft. Wat echter zeker is dat men een ploeg uit de andere conference slechts eens in de 4 jaar treft(uitgezonderd de Super Bowl). Dit komt omdat er geroteerd wordt met de tegenstanders, in een volgend seizoen treft men altijd tegenstanders uit een andere divisie, net zolang totdat iedere divisie tegen ploegen uit een andere divisie heeft gespeeld. Dit duurt dus maximaal 4 jaar.

Als het reguliere seizoen ten einde is, volgen de playoffs. Alle 8 divisiekampioenen plaatsen zich hier rechtstreeks voor. In zowel de AFC als de NFC plaatsen 2 ploegen zich die geen divisiekampioen zijn, maar op grond van hun record toch worden toegelaten. Dit noemt men de Wild-Card teams. Deze teams spelen tegen de 2 divisiekampioenen met het slechtste record(de beste 2 ploegen van beide conferences hebben de 1e playoff ronde vrij). Zo blijven er 8 ploegen over. Daarna gaat het volgens het gewone knock-out systeem door. Uiteindelijk levert zowel de AFC als de NFC een winnaar op die elkaar mogen bestrijden in de Super Bowl. Nog een verschil met de andere grote sporten: alle playoff wedstrijden worden in 1 wedstrijd beslist, dus geen best of 5 of best of 7 series. Als je in de playoffs verliest is het seizoen meteen voorbij.
BasNijmegen

Berichtdoor BigEd2707 » do 22 okt 2009, 12:00

Heb de volgende bet nog lopen, aan het begin van het seizoen al gezet op advies van een kennis. Hier enige kennis over de kansen voor New England Patriots?

NFL Conference Winnaars 2009/2010 (AFC Conference - Winnaar (team haalt de Superbowl)) New England Patriots
BigEd2707

Berichtdoor stammetje » do 22 okt 2009, 12:25

Een goede tip:
Iedere week staan er picks op NFL.com door 3 echte kenners. Hierbij gaat het alleen om de winnaars....
Komend weekend:
Club, Winst-Verlies dit seizoen
(Pick 1=Brian Baldinger Pick 2=Sterling Sharpe Pick 3=Joe Theismann)
En achteraan voor de makkelijkheid de quotes op Bwin.....

Cleveland Browns (1-5) - GB Packers (3-2) : 2,2,2 (4.40-1.22)
Houston Texans (3-3) - San Fransisco 49ers (3-2): 1,1,1 (1.53-2.55)
Kansas City Chiefs (1-5) - San Diego Chargers (2-3) : 2,1,2 (2.95-1.42)
Pitttsburgh Steelers (4-2) - Minnesota Vikings (6-0) : 1,1,2 (1.48-2.70)
Oakland Raiders (2-4) - New York Jets (3-3) : 2,1,1 (3.30-1.35)
Cincinnati Bengals (4-2) - Chicago Bears (3-2) : 1,2,2 (1.80-2.05)
Miami Dolphins (2-3) - New Orleans Saints (5-0) : 2,2,2 (3.40-1.33)
St Louis Rams (0-6) - Indianapolis Colts (5-0) : 2,2,2 (6.70-1.12)
TB Bucanneers (0-6) - NE Patriots (4-2) : 2,2,2 (8.50-1.08) * wordt gespeeld in Wembley (Engeland)
Carolina Panthers (2-3) - Buffalo Bills (2-4) : 1,1,1 (1.30-3.60)
Dallas Cowboys (3-2) - Atlanta Falcons (4-2) : 1,1,2 (1.45-2.80)
New York Giants (5-1) - Arizona Cardinals (3-2) : 1,1,1 (1.30-3.60)
Washington Redskins (2-4) - Philadelhpia Eagles (3-2) : 2,2,2 (3.60-1.30)
stammetje

Berichtdoor BasNijmegen » do 22 okt 2009, 12:27

Wederom van SubZero

Pittsburgh – Minnesota

Dit is de topper van het weekend. De Pittsburgh Steelers wonnen vorig jaar de Super Bowl en is nu ook weer 1 van de favorieten voor de titel. Ze staan momenteel gedeeld 1e in de AFC North. De Minnesota Vikings zijn de koploper in de NFC North en zijn dit seizoen nog ongeslagen. Beide ploegen ontmoeten elkaar in het reguliere seizoen slechts 1 X in de 4 jaar(omdat ze in andere conferences spelen) maar het is goed mogelijk dat beide ploegen elkaar in februari weer treffen in de Super Bowl. Pittsburgh is na een zwakke start weer terug waar het hoort, ze hebben de laatste 3 wedstrijden overtuigend gewonnen. Minnesota ontsnapte afgelopen zondag aan een nederlaag tegen Baltimore. Dit was de eerste keer dat ze tegen een sterke tegenstander speelden en het liep dus bijna fout. Het is moeilijk om een favoriet aan te wijzen in deze wedstrijd, maar ik geef het voordeel aan de Steelers, die thuis bijna onverslaanbaar zijn.

Tip: Pittsburgh straight win of: handicap Pittsburgh(-4.5)

St. Louis – Indianapolis

Dit is een wedstrijd tussen 1 van de zwakste ploegen in de NFL tegen 1 van de sterkste. De St. Louis Rams hebben alle wedstrijden verloren(waarvan vele met groot verschil) en de Indianapolis Colts hebben alle wedstrijden gewonnen(waarvan vele met groot verschil). Thuisvoordeel is hier voor St. Louis maar daar schieten ze weinig mee op vrees ik voor ze.

Tip: Indianapolis(-13.5)

Tampa Bay – New England

Op zich is deze wedstrijd niet zo bijzonder, behalve dan de locatie waar hij wordt gespeeld: Het Wembley stadion in Londen. Voor het 3e jaar op rij wijkt de NFL voor 1 wedstrijd uit naar deze voetbaltempel. De wedstrijd zelf zal normaal gesproken niet meet dan een formaliteit zijn, de New England Patriots wonnen vorige week met maarliefst 59-0 van de Tennessee Titans en staan weer bovenaan in de AFC East. De Tampa Bay Buccaneers hebben alle wedstrijden verloren.

Tip: New England(-8.5)

Dallas – Atlanta

Een hele interessante wedstrijd in Texas zondag. De Dallas Cowboys waren vorige week vrij en zagen alle concurrenten in de NFC East verliezen. Om weer terug in de race voor een playoff ticket te komen moet er absoluut gewonnen worden. Dit zal echter niet makkelijk gaan. De Atlanta Falcons zijn voor het 2e jaar op rij aan een wonderbaarlijk goed seizoen bezig. 2 weken geleden werden de San Francisco 49ers in eigen huis met 45-10 te kijk gezet, en afgelopen zondag waren ze te sterk voor de Chicago Bears. Dallas heeft het de afgelopen jaren vaak op beslissende momenten laten liggen en ook deze wedstrijd kunnen ze zo maar verliezen, ondanks dat ze door de bookies als een kleine favoriet worden gezien.

Tip: Atlanta(+3.5)

NY Giants – Arizona

De New York Giants werden 2 jaar geleden kampioen door in de finale de onaantastbaar geachte New England Patriots te verslaan. Tot aan de Super Bowl had New England 18 wedstrijden gespeeld en 18 wedstrijden gewonnen. Maar in de Super Bowl presteerden de Giants het onmogelijke. Ook vorig jaar hadden ze een goed seizoen maar verloren in de kwartfinale verrassend van de Philadelphia Eagles. En ook dit seizoen zijn de Giants weer goed bezig, van de eerste 6 wedstrijden werden er 5 gewonnen. De enige nederlaag was vorige week bij een andere favoriet voor de titel in de NFC, de New Orleans Saints. Tegenstander Arizona Cardinals bereikte vorig jaar verrassend de finale. Het reguliere seizoen hadden ze slechts een record van 9-7, maar in de playoffs tapten ze uit een totaal ander vaatje en verrasten ze alle tegenstanders. Ook in de finale boden ze goed tegenspel aan de favoriete Pittsburgh Steelers, maar uiteindelijk kwamen ze net tekort. Dit seizoen strijden ze samen met San Francisco om de titel in de zwakke NFC West. Toch denk ik dat een bezoek bij de sterke Giants voor Arizona niet goed gaat aflopen, mede ook omdat ze traditioneel slecht presteren in uitwedstrijden.

Tip: NY Giants(-7.5)
BasNijmegen

Berichtdoor William » do 22 okt 2009, 16:43

@stammetje: volgens hun zijn dus Oakland en Chicago twee ploegen met value? Want niet de favoriet als je naar dde quotes kijkt, maar voor hun wel.
William

Berichtdoor stammetje » vr 23 okt 2009, 13:03

@William: Helemaal gelijk in William. Zelf heb ik ook nog altijd een zwak voor Arizona omdat hun altijd zo heerlijk aanvallend spelen met ex-Amsterdam Admiral QB Kurt Warner en Fitzgerald. Daarom hoop ik toch nog op een stuntje van hun bij de New York Giants.
Die picks van die amerikanen zitten er nooit ver naast dus ben benieuwd.
stammetje

Berichtdoor Subzero » zo 25 okt 2009, 18:36

Picks voor de wedstrijden die om 18.00 begonnen zijn:

St. Louis - Indianapolis(-13.5) 3/5 1.91
Houston(-3.5) - San Francisco 2/5 2.06
Subzero

Berichtdoor stammetje » zo 25 okt 2009, 22:46

Subzero schreef:Picks voor de wedstrijden die om 18.00 begonnen zijn:

St. Louis - Indianapolis(-13.5) 3/5 1.91
Houston(-3.5) - San Francisco 2/5 2.06

Wat ging ik vandaag de mist in zeg...Wilde dus om half 7 betten aangezien iedere week de wedstrijden om 19.00 begonnen....er niet van uitgaande dat USA geen wintertijd heeft hahaha Oftewel ze waren al bezig.

Wel net zitten genieten van New England zeg en net ene meneer Romo van Dallas..

Oakland en Chicago gaan wel drama zeg. Echt niet verwacht dit. Net als Miami...wat spelen die een wedstrijd zeg.
NY Giants en Philadelphia moeten mijn weekend zometeen nog maar even goed maken.
stammetje

Berichtdoor Subzero » zo 25 okt 2009, 23:32

Kleine winst vandaag...Voor de 3e X in 2 weken een wedstrijd waarin een ploeg 1 punt te weinig scoort. Houston 21-0 voor bij rust niks aan de hand maar weer gaat het fout,uiteindelijk scoren ze 24 punten maar geven 21 punten weg waar ze er 20 mogen weggeven om mijn bet te winnen.

Colts winnen gelukkig wel ruim, +1 unit vandaag.
Subzero

Berichtdoor stammetje » zo 25 okt 2009, 23:58

Subzero schreef:Kleine winst vandaag...Voor de 3e X in 2 weken een wedstrijd waarin een ploeg 1 punt te weinig scoort. Houston 21-0 voor bij rust niks aan de hand maar weer gaat het fout,uiteindelijk scoren ze 24 punten maar geven 21 punten weg waar ze er 20 mogen weggeven om mijn bet te winnen.

Colts winnen gelukkig wel ruim, +1 unit vandaag.

Netjes Sub...Ga je de Giants nog spelen????Ben toch nog bang voor een verrassing daar....

Korte beoordeling amerikaanse kenners:
Brian Baldinger: 11 uit 13
Sterling Sharpe: 8 uit 13
Joe Theismann: 7 uit 13

Oftewel volgende week maar even met meneer Baldinger meespelen....Had er alleen twee fout die iedereen fout had...
stammetje

Berichtdoor stammetje » wo 28 okt 2009, 22:59

Weer een kleine korte analyse gebaseerd op stats en picks amerikanen:
(Baldinger-Sharp-Theismann)
Baltimore Ravens (3-3) - Denver Broncos (6-0) 2,2,1 (1.53-2.55)
Buffalo Bills (3-4) - Houston Texans (4-3) 1,2,2 (2.45-1.57)
Chicago Bears (3-3) - Cleveland Browns (1-6) 1,1,1 (1.12-6.50)
Dallas Cowboys (4-2) - Seattle Seahawks (2-4) 1,1,1 (1.20-4.75)
New York Jets (4-3) - Miami Dolphins (2-4) 1,1,2 (1.51-2.60)
Indianapolis Colts (6-0) - San Fransisco 49ers (3-3) 1,1,1 (1.12-6.50)
Philadelphia Eagles (4-2) - New York Giants (5-2) 2,1,2 (1.91-1.91)
Detroit Lions (1-5) - St Louis Rams (0-7) 2,2,2
San Diego Chargers (3-3) - Oakland Raiders (2-5) 1,1,1 (1.06-10.00)
Tennessee Titans (0-6) - Jacksonville Jaguars (3-3) 1,2,2 (1.55-2.50)
Green Bay Packers (4-2) - Minnesota Vikings (6-1) 1,1,1 (1.53-2.55)
Arizona Cardinals (4-2) - Carolina Panthers (2-4) 1,1,1 (1.18-5.00)
New Orleans Saints (6-0) - Atlanta Falcons (4-2) 1,1,1 (1.19-4.80)

Wat een wedstrijd wordt Green Bay tegen Minnesota zeg. Favre jarenlang het icoon van de Green Bay Packers geweest en daar aan de kant geschoven en nu met Minnesota bij zijn oude ploeg....Denk dat hij tot het bot getergd zal zijn....
stammetje

Berichtdoor William » wo 28 okt 2009, 23:51

Dus Jacksonville, New York en Denver.. hoge quotes, maar volgens de kenners toch favoriet.
William

Berichtdoor stammetje » do 29 okt 2009, 9:10

William schreef:Dus Jacksonville, New York en Denver.. hoge quotes, maar volgens de kenners toch favoriet.

Hey...nja vorige week stelde je deze vraag en gingen ze allemaal toch verkeerd haha dus ben nu wat voorzichtiger met aanwijzen maar de Denver Broncos zijn op dit moment DE verrassing en die zou ik zeker spelen ja. New York Giants heeft de laatste jaren nu wel bewezen dat ze dit soort wedstrijden toch uit de vuur kunnen slepen en de Jacksonville Jaguars moeten tegen de Titans die op dit moment alles verloren hebben. Let wel, er wordt gezegd dat de Titans het beste team ooit zijn die de eerste 6 wedstrijden heeft verloren.
Zelf vind ik tevens de Vikings en de Lions (quote nog onbekend) de moeite waard om een klein gokje op te wagen. De quote van 10.00 voor de Oakland Raiders is ook eenn beetje erg overdreven....

Verder wat Subzero altijd wel goed doet is gewoon het spelen van handicaps. Veel van de ploegen die bijna alles gewonnen doen dit iedere keer met zulke hoge uitslagen dat hier zeker mee te spelen valt voor leuke quotes.
stammetje

Berichtdoor Subzero » do 29 okt 2009, 20:17

NFL Week 8 preview

Dit weekend enkele zeer interessante wedstrijden in de NFL. Er zijn nog slechts 3 ploegen zonder nederlaag. De Indianapolis Colts en de Denver Broncos in de AFC, en de New Orleans Saints in de NFC. Alle 3 komen ze in actie en op papier zal het voor Denver de moeilijkste opgave worden om de ongeslagen status te behouden. Hier een korte voorbeschouwing op de wedstrijden:

Baltimore – Denver

De Baltimore Ravens hebben hun laatste 3 wedstrijden alle met klein verschil verloren. Dit waren allemaal wedstrijden tegen teams die een winning record hebben. Het grootste wapen van de Ravens is niet meer de verdediging maar de aanval, onder leiding van QB Joe Flacco en WR Derrick Mason. Hun goede spel zal vroeg of laat een keer beloond worden met een overwinning, maar ze hebben wel weer pech dat ze een tegenstander treffen die tot nu toe het meest verrast in de NFL. De Denver Broncos hebben inmiddels een 6-0 record met daarbij overwinningen op o.a. Dallas, New England en San Diego. Nog steeds ben ik van mening dat ze boven hun stand leven, maar wie deze wedstrijd gaat winnen: geen idee, ik durf niet meer tegen de Broncos te wedden. De enige goede weddenschap is eigenlijk Denver + de punten dat volgens de bookies nog steeds de underdog is.

Tip: NO BET of handicap Denver(+4.5)

Buffalo – Houston

De Buffalo Bills hebben dankzij hun verdediging de laatste 2 wedstrijden gewonnen tegen sterker geachte tegenstanders. Ze profiteerden optimaal van de vele turnovers door de NY Jets en de Carolina Panthers. Echter dit team is niet veel bijzonders, hun aanval zet nauwelijks punten op het bord en tegen de Houston Texans, die een veel scorende aanval hebben zie ik ze hier in de problemen komen. Houston heeft tot nu toe een verrassend goed seizoen en zijn voor het eerst sinds hun bestaan(de club bestaat pas sinds 2002) zowaar playoff kandidaat. Maar hun record van 4-3 zal gezien de hevige concurrentie in de AFC nog wel verbeterd moeten worden, en ik denk dat ze tegen het matige Buffalo hun playoff aspiraties kracht zullen bijzetten.

Tip: Houston straight win of handicap(-3.5)

Chicago – Cleveland

De Chicago Bears kregen vorige week een grote en onverwachte nederlaag te verwerken, uit bij de Cincinnati Bengals werd met maarliefst 45-10 verloren. De Bears hebben nu een record van 3-3 en zullen als ze nog in aanmerking willen komen voor een playoff ticket deze wedstrijd absoluut moeten winnen. De Cleveland Browns zijn 1 van de zwakste teams in de NFL en worden bovendien ook nog eens geplaagd door blessures. Je zou dus kunnen zeggen dat Cleveland de ideale tegenstander is voor de Bears om hun zelfvertrouwen wat op te vijzelen. En als RB Matt Forte de bal nu eens in de endzone loopt in plaats van hem te verliezen op de 1-yard lijn, ligt er een ruime overwinning voor de Bears in het verschiet.

Tip: Chicago(-13.5)

Dallas – Seatlle

Concurrenten NY Giants en Philadelphia spelen dit weekend tegen elkaar, zaak dus voor de Dallas Cowboys om deze wedstrijd in winst om te zetten. Tegenstanders zijn de Seattle Seahawks die op hun beurt deze wedstrijd absoluut moeten winnen om de Arizona Cardinals nog enigszins te bedreigen in de zwakke NFC West. Maar Seattle komt eenvoudigweg kwalitiet tekort om het de Cowboys lastig te maken. De Cowboys waren vorige week al veel te sterk voor de Atlanta Falcons en dat team sla ik veel hoger aan als Seattle, dat ook nog eens veel te wisselvallig speelt. Als de aanval van de Cowboys onder leiding van QB Tony Romo gewoon hun werk doen maakt het niet zoveel uit wat de Seahawks daar tegenover zetten, dan wint Dallas ruim.

Tip: Dallas(-9.5)

NY Jets – Miami

Vorige week maakten de Jets op overtuigende manier een einde aan een serie van 3 verloren wedstrijden(waaronder tegen Miami). De Oakland Raiders werden met 38-0 aan de kant geschoven, maar dat ging wel ten koste van RB Leon Washington die de rest van het seizoen zal moeten missen vanwege een beenbreuk. Tegenstander Miami Dolphins bood goed tegenspel aan topfavoriet voor de titel New Orleans Saints, maar ondanks een grote voorsprong bij rust ging het in het 4e kwart toch nog mis. De ploegen spelen beide in de sterke AFC East en doen niet veel voor elkaar onder, maar in het geval van Miami wordt het bij verlies een bijna onmogelijke opgave om de playoffs nog te halen, en dat terwijl ze in uitwedstrijden over het algemeen niet zo best presteren. Ik ga hier dan ook voor de Jets.

Tip: NY Jets straight win of handicap(-4.5)

Indianapolis – San Francisco

Aan deze wedstrijd ga ik niet veel woorden vuil maken, de Indianapolis Colts zijn gewoonweg veel te sterk voor driekwart van de teams in de NFL, en daar vallen de San Francisco 49ers ook onder. Peyton Manning bewijst iedere week opnieuw nog steeds 1 van de beste quarterbacks in de NFL te zijn, en ook de verdediging staat als een huis. De 49ers vielen vorige week nog wel op door bijna een 21-0 achterstand in de 2e helft goed te maken op bezoek bij de Houston Texans, maar zoiets laten de Colts niet gebeuren.

Tip: Indianapolis(-11.5)

Philadelphia – NY Giants

De Giants werden vorige week in eigen huis te kijk gezet door de Arizona Cardinals, afgezien van het 1e kwart leek het helemaal nergens op wat de mannen uit de Big Apple lieten zien. Defensief ziet het er allemaal niet meer zo zeker uit en ook in de aanval liep het voor geen meter. De Philadelphia Eagles wonnen bij rivaal Washington Redskins en poetsten hierdoor hun imago enigszins op na de beschamende nederlaag van een week eerder in Oakland. Beide teams spelen in de NFC East. Deze divisie wordt gezien als de sterkste divisie in de NFL en levert ook vrijwel jaarlijks 2 playoff deelnemers af. Echter ook de Dallas Cowboys zitten in deze divisie, en aangezien die waarschijnlijk te sterk zullen zijn voor Seattle is deze wedstrijd erg belangrijk voor beide teams in de strijd om het divisiekampioenschap. Ik ben geneigd om voor de Eagles te gaan hier, QB Donovan Mc Nabb en RB Brian Westbrook zijn in uitstekende vorm, maar het zal niet voor het eerst zijn dat de Giants een uitwedstrijd tegen een zware tegenstander tot een goed einde zullen brengen.

Tip: NO BET of Philadelphia straight win/handicap(-1.5)

Detroit – St. Louis
Twee van de zwakste teams tegen elkaar in de NFC, deze wedstrijd gaat zo vroeg in het seizoen al helemaal nergens meer over. Beide ploegen hebben een onthutsend zwakke verdediging, maar in tegenstelling tot de St. Louis Rams hebben de Detroit Lions wel een aanval die nog wel eens wat punten op het bord zet. Het leuke van deze wedstrijd is dat er 1 ploeg oprecht blij is als ze een wedstrijd winnen, Detroit verloor namelijk 22 van zijn laatste 23 wedstrijden, en St. Louis doet het niet veel beter met 21 nederlagen in de laatste 23 wedstrijden. Uiteraard is hier vorig seizoen meegerekend.

Tip: Detroit straight win of handicap(nog niet bekend bij Betfair)

San Diego – Oakland

Als de San Diego Chargers nog wat willen dit seizoen zal er gewonnen moeten worden van de Oakland Raiders. Op 1 verrassende overwinning na op de Philadelphia Eagles is het dit seizoen weer helemaal niets met de Raiders. QB JaMarcus Russeel voldoet niet en het is onrustig binnen de hele organisatie. Vorige week werd kansloos verloren van de NY Jets, terwijl San Diego de Kansas City Chiefs op eigen veld met 37-7 de baas was. Het lijkt er dus op dat de Chargers weer op het goede spoor zitten, en de Raiders nu al een verloren seizoen spelen. Het is al bijna onmogelijk geworden voor de Chargers om de Denver Broncos te achterhalen in de divisie, ze zullen zich moeten richten op een wild-card. En om daarvoor in aanmerking te komen moeten er van de laatste 10 wedstrijden toch wel minstens 7 gewonnen worden. Te beginnen met een ruime overwinning tegen de zwakke Raiders, en eerlijk gezegd zie ik dat wel gebeuren.

Tip: San Diego(-16.5)

Tennessee – Jacksonville

Vorig seizoen waren de Tennessee Titans de beste ploeg in het reguliere seizoen met een 13-3 record. Dit seizoen staat de teller echter nog steeds op 0 overwinningen na 6 wedstrijden. Hoe dit kan gebeuren is zelfs voor de grootste experts een raadsel, want dit is absoluut geen slecht team. 2 weken geleden verloren ze in de sneeuw met 59-0 van de New England Patriots, een onbegrijpelijk grote nederlaag. Het lijkt wel of de Titans massaal het koppie erbij lieten hangen na een verliespartij in de 3e wedstrijd regen de NY Jets. Toch hebben ze hier een grote kans om eindelijk de hatelijke 0 van het bord te spelen, want de tegenvallende Jacksonville Jaguars komen op bezoek. Alhoewel ze een 3-3 record hebben spelen ze verre van overtuigend, zelfs het zwakke St. Louis waren ze pas in de verlening de baas. Grote kans dus dat de Titans op 1 november dan eindelijk hun 1e wedstrijd gaan winnen.

Tip: Tennessee(-3.5)

Green Bay – Minnesota

Dit is ongetwijfeld de meest beladen wedstrijd dit seizoen, want QB Brett Favre keert terug op het oude nest. Van 1992 tot 2007 was hij de QB van de Green Bay Packers. Vorig jaar stapte hij over naar de NY Jets maar dat werd geen succes. Hij besloot zijn carriere te beeindigen maar bedacht zich toen de Minnesota Vikings aan de bel trokken. En tot nu toe gaat het uitstekend, van de eerste 7 wedstrijden werden er 6 gewonnen. Alleen tegen kampioen Pittsburg ging het vorige week fout, maar de Vikings hebben inmiddels bewezen wel degelijk titelkandidaat te zijn. De Packers kunnen zijn bloed wel drinken, de fans vinden dat Favre enkel en alleen voor de Packers kan spelen. Het is een beetje zoals Johan Cruyff in 1983 deed door plotseling van Ajax naar Feyenoord over te stappen. Desondanks spelen de Packers een goed seizoen, QB Aaron Rodgers bewijst al 1,5 seizoen een waardig opvolger te zijn voor Favre. Ze hebben momenteel een 4-2 record en als ze deze wedstrijd winnen zijn ze weer terug in de race om het divisiekampioenschap. De Packers zijn gewoon een leuk team dat altijd goed speelt maar vorig seizoen veel wedstrijden met klein verschil verloor. Dit seizoen blijft ze dat in ieder geval bespaard en ik denk dat ze deze wedstrijd zullen winnen, mede ook omdat de Vikings de laatste 2 wedstrijden tegen sterke tegenstanders het erg moeilijk hebben gehad. Ik ga dus voor de Packers, ook al is dit een wedstrijd die door de emoties op zichzelf staat.

Tip: Green Bay straight win of handicap(-3.5)

Arizona – Carolina

De Arizona Cardinals bewezen de afgelopen 2 weken gewoon dat ze een uitstekende ploeg hebben. Beide lastige uitwedstrijden tegen de Seattle Seahawks en de NY Giants werden overtuigend gewonnen. De Carolina Panthers blijven dit seizoen maar aanmodderen, sinds ze vorig jaar in de 2e ronde van de playoffs verrassend werden uitgeschakeld door diezelfde Cardinals lijkt er niks meer te lukken bij de Panthers. Blijkbaar zijn ze die klap nog steeds niet te boven want ze hebben dit seizoen nog niet veel laten zien, en ik zie dit eerlijk gezegd ook niet gebeuren in de woestijn van Arizona. De aanval van de Cardinals loopt net als vorig seizoen uitstekend en ook verdedigend zit het dit seizoen goed in elkaar. QB Jake Delhomme van de Panthers blijft teveel balverlies lijden doordat hij veel risico in zijn passes legt, en de Cardinals zullen de druk op Delhomme gaan opvoeren nu de Panthers eigenlijk voor hun laatste kans spelen om nog wat van het seizoen te maken. Toch ga ik hier voor de Panthers omdat de bookies de Cardinals een 9.5 punt favoriet hebben gemaakt, en dat is weer te veel eer voor ze. Carolina is absoluut geen slecht team en ondanks dat ik denk dat ze gaan verliezen gaan ze dat niet doen met een verschil van 10 punten of meer.

Tip: NO BET of Carolina(+9.5)

New Orleans – Atlanta(monday night football)

Voor de New Orleans Saints maakt het niks uit tegen wie ze spelen, ondanks dat hun verdediging nou niet het toonbeeld van stabiliteit is zet de aanval gewoon 45 punten op het bord zodat ze elke wedstrijd met ruim verschil winnen. QB Drew Brees gooit de bal naar voren en het is een touchdown, heel simpel gesteld maar daar lijkt het spel van de Saints op gebaseerd. Vorige week in Miami vroeg 24-3 achter, geen probleem voor de mannen uit de “ Big Easy” we doen er 43 bij om de wedstrijd vervolgens met 46-34 te winnen. Met andere woorden: De aanval is zo explosief dat geen enkele verdediging in de NFL hier tegenop kan. De Atlanta Falcons zijn absoluut geen slecht team, hun enige nederlagen kwamen tegen Dallas en New England. Ze dreigen echter figurant te worden in de Saints-show. De Saints staan nu op een record van 6-0 en zijn in mijn ogen samen met de Indianapolis Colts topfavoriet voor de titel.

Tip: New Orleans(-9.5)
Subzero

Berichtdoor Subzero » zo 01 nov 2009, 19:03

Picks voor de wedstrijden van 19.00:

Dallas -9.5 5/5 1.89
Indianapolis -11.5 4/5 1.84
Houston -3.5 2/5 2.00
Chicago -13.5 2/5 2.14
Philadelphia -1.5 2/5 2.44
NY Jets -4.5 1/5 2.10
Denver +4.5 1/5 1.98
Detroit -4.5 1/5 2.22
Subzero

Berichtdoor Alpa Chino » zo 01 nov 2009, 20:36

Subzero, ik geniet van je stukken en speel alles blind met je mee!

Goeie onderbouwingen , hoewel ik totaal geen verstand heb van dit spelletje:)

Hoop dat er ook snel meer NFL liefhebbers op het forum komen!
"We voetbalden zo traag dat de vliegen zich te pletter vlogen op onze rug."
- Johan Boskamp
Alpa Chino
Beheerder

Berichtdoor Subzero » zo 01 nov 2009, 22:03

Het lijkt erop dat ik 4-4 speel in de eerste 8 waarin over het algemeen de bets met de hogere stakes winnen. Alleen de Colts gaan het wrs niet redden, maar als het zo blijft ben ik tevreden.

De overige wedstrijden van vandaag:

Tennessee -3.5 2/5 2.20
Carolina +9.5 2/5 2.06
San Diego -16.5 2/5 2.18
Green Bay -3.5 1/5 2.02
Subzero

Berichtdoor Falco_S » ma 02 nov 2009, 10:39

Ik heb hier een tijdje niet meer gekeken. Hoe gaat het tot nu toe met de Football bets?
Schaatshelden gaan nooit verloren
Falco_S

Berichtdoor Subzero » ma 02 nov 2009, 20:14

Goed weekend, slechts 6-6 maar dankzij de variatie in de stakes +5 units.

Nog 1 om week 8 af te sluiten:

New Orleans -15.5 3/5

Ja, ik heb vertrouwen in weer een grote zege voor de Saints. Omdat de odds voor de -9.5 niet interessant zijn ga ik hier voor de -15.5, maar dan wel 3/5 ipv 4/5.
Subzero

Vorige

Keer terug naar USA sports