Om alle onderdelen te kunnen lezen, dien je ingelogd te zijn.

Klik hier om in te loggen

Wedden op de Ronde van Lombardije

Praat mee over de Giro d'Italia en de Tour de France!

Wedden op de Ronde van Lombardije

Berichtdoor Falco_S » ma 12 okt 2009, 13:32

Binnenkort is de Ronde van Lombardije. Ook een leuke najaars klassieker.
Schaatshelden gaan nooit verloren
Falco_S

Unibet post count: 0

Re: Wedden op Parijs-Tours 2009

Berichtdoor Jelmer87 » ma 12 okt 2009, 17:59

Ja, mooi Italiaans rondje! Aanstaande zaterdag wordt ie verreden, finale is sowieso live bij de NOS te bekijken. Ik ga me er komende week even in verdiepen, maar verwacht niets anders dan een Italiaanse winnaar.
Jelmer87

Re: Wedden op de Ronde van Lombardije

Berichtdoor Jelmer87 » wo 14 okt 2009, 8:57

Wedden op de Ronde van Lombardije 2009

In de herfst van het wielerseizoen is het altijd even zoeken naar interessante wielerwedstrijden en leuke weddenschappen. ‘Il Giro di Lombardia’ wordt zaterdag uitgezonden bij de NOS. Wij van betinfo zijn niet vies van een wielerklassieker en gingen voor de Ronde van Lombardije op zoek naar de interessantste weddenschappen.

De ‘Ronde van de vallende bladeren’ wordt al sinds 1905 verreden en is elk jaar weer een onderonsje tussen wat Italianen lijkt het. De afgelopen 10 jaar won er 9x een Italiaan. Het parcours loopt, net als de afgelopen 5 jaar van Mendrisio naar Como over maarliefst 242 kilometer. Deze laatste wielerklassieker van het jaar is daarmee een enorm zware. Niet alleen om de lengte die het peloton moet afleggen, maar ook om de cols die men onderweg aantreft. De meest beruchte col ligt na 197 kilometer; de Madonna del Ghisallo. Met een gemiddeld van ruim 5 procent en stukken van 14% is dit de col waar de wedstrijd beslist zal worden. Daarna is het nog een dikke 40 kilometer op en af en draaien en keren, waardoor rasechte dalers moeilijk tempo kunnen maken.

Wie kunnen we hier als winnaars verwachten? Alle ogen zijn zaterdag gericht op onze chauvinistische Italiaanse vrienden. Damian Cunego aast op zijn 4e Lombardije overwinning, na hem in 2004, 2007 en 2008 gewonnen te hebben. Damian Cunego heeft mij dit seizoen echter behoorlijk teleur gesteld. Wel een sterke Vuelta gereden met twee etappe overwinningen. Waar Cunego de vorige twee jaar ook niet veel liet zien in het reguliere seizoen pikte hij toch Lombardije mee. ‘De kleine prins’ laadt zich als rasechte Italiaan op voor deze prachtige wedstrijd en kan als goede kanshebber gezien worden.
Zo is daar ook onze klassiekerheld Philippe Gilbert. In Tours wist hij er met de winst vandoor te gaan en ik verwacht ook vuurwerk van hem aanstaande zondag. Het lijkt een mooie strijd te worden tussen een Italiaan en een Belg, die deze eendagsronde ingaan als de twee favorieten.

Echter, mijn keuze gaat naar Filippo ‘Pipo’ Pozzato. De Italiaans kampioen van dit jaar heeft nog maar weinig aan zijn palmares kunnen toevoegen in 2009. Hij probeerde het in Parijs-Tours afgelopen zondag, maar door een valpartij vlak voor hem moest zijn vluchtpoging gestaakt worden. Erg jammer, want hij had als een duveltje uit een doosje iedereen kunnen verrassen. Dit is iets wat hij aanstaande zaterdag wel zal gaan doen. Hij wil zich revancheren voor de mislukte poging bij Parijs-Tours en liet weten nog wat over te hebben zo aan het eind van het seizoen. Een Italiaan die tot op het bot gemotiveerd is; oppassen dus. Momenteel staat Pipo op 4,00 genoteerd als hij in de top 3 weet te eindigen en daar ziet mijns inziens value in.

Mochten er interessante head-to-head bets bekend zijn, dan volgen er meer picks.
Vooralsnog:
Pick: Pozzato top 3 @ 4,00 bij Unibet.
Jelmer87

Berichtdoor Jiveje » wo 14 okt 2009, 10:16

Op Betfair stond hij nog maar op 2,7, ik heb heb een back geplaatst @4, nu maar hopen dat die de komende dagen misschien toch nog gematched wordt. :)
Jiveje

Berichtdoor Jelmer87 » wo 14 okt 2009, 10:21

Dat is echt een heel verschil inderdaad! 4 op Unibet tegen 2,7 op Betfair. Snel ff die op Unibet meepakken, voordat ie ook zo begint te kelderen. Ik hoop voor je dat ie nog gematcht wordt! ;)
Jelmer87

Berichtdoor BasNijmegen » wo 14 okt 2009, 10:28

Betfair heeft vaak de quoteringen juist betreft wielrennen (vooral bij eendagskoersen). Kun je je voordeel mee doen bij bookmakers als Unibet of Bwin.
BasNijmegen

Berichtdoor William » wo 14 okt 2009, 15:30

Goeie Jelmer, pak hem ook mee voor 4.00 (2/10).

Verder nog een weddenschapje op Gesink in de top-3 @ 3.75 (1/10). Waarom? Meer hoop dan kennis denk ik. Won een mooie Italiaanse koers afgelopen week (zijn eerste dit jaar), laatste wedstrijd van het seizoen in Lombardije is wel een doel voor hem. Hij won daar in een sprintje, dat is al hoopgevend. Verder kan het parcours hem redelijk liggen, ik laat me voor de fun verrassen.. ;)
William

Berichtdoor Jiveje » wo 14 okt 2009, 16:20

Haha, een halve zool heeft mijn back @4 gematched, terwijl daaronder 2.72 als laatste is gematched.
Jiveje

Berichtdoor zlakto » wo 14 okt 2009, 19:11

Pak de voorlopige startlijst van cyclingstartlists.com er ff bij
Doen net als vorig jaar niet alle toppers mee. kanshebbens zijn voor mij: Joaquim rodriguez( Vuelta goed, WK goed, maar nu?) Cunego(topfavoriet) Samuel Sanchez (nog niet bevestigd) Visconti(twijfel nu al) Gesink )toch weer in topvorm' evans zal toch wel op zijn? en Kirchen heeft zijn jaar niet. Pozzato heeft trouwens dit jaar de E3 prijs gewonnen, een etappe in de panne, Italiaans kampioen geworden, 2e in Parijs-Roubaix ,en misschien wel de beste in de Ronde van Vlaanderen (samen met Boonen) Maar dit lijkt mij te zwaar voor hem.

Denk dat er weinig Cunego van de zege kunnen afhouden

RIP VDB
zlakto

Berichtdoor zlakto » za 17 okt 2009, 11:11

Een tip van mij daar dan maar bij. Cunego top 3 @ 2.10. Kans lijkt mij klein dat dat misgaat. Zie sowieso niet in wie voor Cunego moet kunnen blijven. Misschien iemand met een demarrage vlak voor de meet, als de rest gaat kijken. Maar ook dan moet top 3 prima lukken

Verder heb ik nog heel slecht nieuws voor de mensen die hun geld op de pozzato tip hebben staan. Hij is ziek er zal niet starten
zlakto

Berichtdoor Jelmer87 » za 17 okt 2009, 11:30

Las het vanochtend van Pipo, wel balen. Weet zo niet of ik mn geld terug krijg, maar ben er bang voor.
Jelmer87

Berichtdoor BasNijmegen » za 17 okt 2009, 16:54

Top 10:
1 Philippe Gilbert (Bel/Silence)
2 Samuel Sánchez (Spa/Euskaltel) zt
3 Alexander Kolobnev (Rus/Saxobank) op 0,04
4 Luca Paolini (Ita/Acqua&Sapone) zt
5 Johnny Hoogerland (Ned/Vacansoleil)
6 Robert Gesink (Ned/Rabobank)
7 Aleksander Vinokourov (Kaz/Astana)
8 Daniel Martin (Ier/Garmin)
9 Juan-José Cobo (Spa/Fuji)
10 Cadel Evans (Aus/Silence

Paoline de eerste Italiaan. Had ik niet verwacht.
Netjes van Hoogerland en Gesink. Leuke renner die Hoogerland, durft aan te vallen en dat zal een keer beloond worden.
BasNijmegen

Berichtdoor Falco_S » zo 18 okt 2009, 9:25

Hoogerland reed met shirt voor Vandenbroucke
Johnny Hoogerland werd vandaag vijfde in de Ronde van Lombardije. Zo sloot de Nederlander zijn mooie seizoen goed af. Lang reed hij ook in de aanval.

Tijdens zijn vlucht reed de renner van Vacansoleil veel tijd met shirt open. Op dat shirt viel te lezen: 'Per te VDB' wat in het Nederlands betekent: 'Voor jou VDB' waarmee hij verwijst naar de deze week overleden Frank Vandenbroucke.

Mooi gebaar.
Schaatshelden gaan nooit verloren
Falco_S

Berichtdoor BasNijmegen » zo 18 okt 2009, 9:42

Dat is inderdaad een mooie gebaar. Leuke actie.
BasNijmegen

Berichtdoor Jelmer87 » zo 18 okt 2009, 16:11

Erg mooi gebaar. Leuke ronde met weer Vacansoleil dat zich goed in de kijker reed en verrassend dat er maar 1 Italiaan in de top 10 te vinden is. Seizoen zit er nu wel op, alleen nog een kleine ronde op Curacao voor genodigden. Voor de meeste renners de aanleiding om daar ook maar meteen op vakantie te gaan.
Jelmer87

Keer terug naar Wedden op wielrennen