Noviomagum schreef:Combo € 5 @ 3,54 op: SC Heerenveen-Vitesse X2 en Heracles Almelo-Feyenoord 1X
Heerenveen is de competitie slecht begonnen. Na het gelijke spel in de matige thuiswedstrijd tegen Roda JC werd de ploeg weggespeeld in Nijmegen tegen NEC. Sollied heeft zijn mannen nog niet goed op de rails staan en het team hangt als los zand aan elkaar. Daarnaast heeft de ploeg een keepersprobleem. Keeper 1 is geblesseerd, evenals keeper 2 die ook niet het vertrouwen geniet van de coach, de nieuwe keeper 3 is pas net bij de ploeg en moet eerst zijn ploegmakkers nog leren kennen.
Vitesse opende de competitie uit tegen Willem II met een dramatische eerste helft waardoor de ploeg met een 2-0 achterstand ging rusten. In de tweede helft speelde Vitesse goed, maar was het slordig in de afwerking en had de ploeg de pech dat het bij een 2-1 achterstand een zekere penalty werd onthouden. Toen Vitesse in de laatste minuten alles of niets ging spelen, kreeg de ploeg nog een counter om de oren en werd met 3-1 verloren. In de thuiswedstrijd tegen Feyenoord had Vitesse ongeveer 70 minuten het beste van het spel. Zeker in de eerste helft had de ploeg van Theo Bos 1 á 2 keer moeten scoren. In de tweede helft waren beide teams meer gelijkwaardig aan elkaar en uiteindelijk mocht Vitesse zelfs nog blij zijn met 1 punt, eindstand 0-0.
In mijn ogen zijn de quoteringen op Unibet niet juist. Een overwinning van Vitesse staat genoteerd tegen een quote van 5,00. Dit is veel te hoog en klopt niet met de huidge vorm van beide elftallen. Ik zou niet weten waarom Vitesse moet verliezen in Friesland. Om toch enige zekerheid in te bouwen speel ik Vitesse X2.
Heracles was dé verrassing van de eerste competitieronde. Het won volkomen verdiend met 3-2 van landskampioen AZ. Het gezapige duel uit tegen NAC, dat zonder publiek gespeeld moest worden, eindigde in 0-0. Ik heb het idee dat trainer Gert-Jan Verbeek een degelijk elftal heeft neergezet die lastig is te verslaan. Bijkomende voordelen voor komende zondag zijn het kunstgrasveld in Almelo en het feit dat Gert-Jan Verbeek gebrand is om een goed resultaat neer te zetten tegen zijn vorige werkgever.
Feyenoord begon de competitie met een thuiswedstrijd tegen NEC. Na een sterk begin zakte de ploeg behoorlijk weg en mocht de ploeg blij zijn dat het met 1-0 ging rusten. Na rust heeft Feyenoord niks meer laten zien en was het wachten op de gelijkmaker van NEC. Die kwam echter niet en via een penalty kwam Feyenoord op 2-0 en was de wedstrijd gespeeld. Voor het verslag van de tweede wedstrijd uit in Arnhem tegen Vitesse zie boven. Ik was wederom niet onder de indruk van Feyenoord en denk dat ze het lastig gaan krijgen tegen Heracles.
Single € 5 @ 2,20 op: PSV-Ajax 1
De topper van het voetbalweekend is natuurlijk PSV-Ajax in Eindhoven. Een wedstrijd die zich lastig laat voorspellen. Ik ga toch een poging wagen.
PSV speelde de eerste wedstrijd thuis tegen VVV Venlo waar een 2-0 en 3-2 voorsprong werd weggegeven alles behalve indrukwekkend. Het werd uiteindelijk 3-3. In de uitwedstrijd tegen FC Twente had de ploeg het in de eerste twintig minuten lastig en kwam het, mede na slecht keeperswerk van Isaksson, met 1-0 achter. Niet viel later viel de 1-1, wat later ook de eindstand bleek. Een opmerkelijke wissel na een half uur van PSV-trainer Rutten (Koevermans voor Marcellis) zorgde ervoor dat PSV beter in de wedstrijd kwam en meer grip kreeg op het middenveld. Vanaf dat moment waren beide ploegen gelijkwaardig aan elkaar. In de tweede helft kreeg PSV nog enkele kansen om 3 punten mee naar Eindhoven te nemen, maar slaagde daar niet in.
Ajax opende in Groningen tegen de plaatselijke FC. Zonder veel in de problemen te komen behaalde de ploeg van trainer Jol een zakelijk 2-0 overwinning. Knap, aangezien Groningen-uit voor Ajax altijd een lastige wedstrijd is. De eerste thuiswedstrijd voor Ajax was tegen promovendus RKC. De wedstrijd begon goed voor Ajax met binnen de minuut al een schot van Suarez op de paal. Niet veel later scoorde van der Wiel de 1-0 en iedereen in de Arena pakte het telraam er al bij. Ajax had het vizier echter niet op scherp staan en verzuimde om de 2-0 te maken. Daarbij durfde RKC te blijven voetballen en dit in combinatie met de nog altijd kwetsbare verdediging van de Amsterdammers zorgde ervoor dat RKC in de eerste helft op gelijke hoogte kwam. De ploeg van trainer Ruud Brood hield in de tweede helft lang stand en net toen RKC voorzichtig begon te dromen van een stunt in de Arena sloeg Ajax, of moet ik zeggen Suarez, genadeloos hard toe. Eerst via een penalty, daarna een kanonskogel van buiten de zestien en tenslotte nog een attente intikker. Hiermee kwam er een voor Ajax toch nog aardige score op het scorebord en staat Suarez op de gedeelde eerste plaats van de topscorerslijst met drie treffers.
Zoals ik al zei laat deze wedstrijd zich lastig voorspellen en kan het komende zondag alle kanten opgaan. Toch zegt mijn gevoel dat PSV gaat winnen. Ik denk dat de zwakke verdediging van Ajax de doorslag gaat geven. Daarnaast is PSV gebrand om de eerste driepunter van het seizoen binnen te halen en wil het niet gelijk op zeven punten achterstand komen van Ajax. Gesteund door de eigen aanhang gaat PSV deze wedstrijd winnen.
Ik ben benieuwd wat jullie van deze voorspellingen vinden!
Eerste kan ik me in vinden, tweede is zoals je zegt lastig te voorspellen. Ik denk dat het dubbeltje net de andere kant op valt, zie voor de onderbouwing het eredivisie-topic.
Moet ik ze al plaatsen?
Overigens zal Jiveje waarschijnlijk niets aangeven, hij is op vakantie en volgend weekend waarschijnlijk weer terug. Dus alleen nog BertusC en Hoppa_Nmgn